Mann 38 Bergen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Mann 38 - Jeg sliter med at jeg faar reisning i uønskede situasjoner. Har hatt problemet helt siden tenaarene.Problemet gjoer at jeg sliter med aa dusje i anlegg med andre tilstede, som trenigssenter og svoemmehaller. Konsekvensen er at jeg holder meg borte. Jeg sliter ogs i sosiale sammehenger hvor ikke seksuell relatert nakenhet ville vaert naturlig, som f.eks badstu, nakenbading osv Mine oenskede ereksjoner oppstaar i situasjoner hvor jeg ikke har noen seksuelle tanker(eller baktanker) overhodet. Jeg har ogsaa veldig lett for aa faa reisning naar jeg er i situasjoner hvor sex enten er et samtaletema, eller naar jeg ser bilder som normale ikke ville faatt reisning av.Det er sannsynligvis en psykisk dimensjon i mitt problem. Frykten for skammen det ville vaere aa faa staapikk i en dusj med andre menn, er nok til aa fremkalle uoensket reisning. Jeg lurer paa om det finnes medisin jeg kan benytte i forkant av situasjoner hvor fellesnakenhet skal skje - dusjing etter trening osv ??For ordens skyld - jeg er hetrofil, er gift har tre barn. I en tid hvor impotens er et problem for mange, kan mitt synes en smule latterlig, men believe me. Det er et problem for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259824-ufrivillig-reisning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeia1365380317 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har du snakket med legen om dette ? Hva med å tenke " kalde tanker", men det har du sikkert prøvd Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259824-ufrivillig-reisning/#findComment-2073776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du har helt rett, det virker som om det er en psykisk årsak til at penis reiser seg på upassende steder til upassende tider. Det er uansett vanlig at penis reiser seg flere ganger om dagen og om natten. Problemet ditt ligner det folk som rødmer i uønskede situasjoner opplever, eller menn som ikke får ereksjon på grunn av prestasjonsangst, bare at ditt problem er motsatt. Det blir som et selvoppfyllende profeti. Du blir så engstelig for at det skal skje, at det skjer fordi du forventer det. Ereksjon er dessuten en vanlig respons på spennende situasjoner eller fysiske spenninger. For å minske ditt fysiske spenningsnivå kan det derfor hjelpe å ha regelmessig sex, eller at du særlig legger vekt på å ha hatt sex like før du vet du vil oppleve situasjoner der du får angst for at den skal den skal stå på et upassende sted. Din ensgstelse er ganske enkel å gjøre noe med når du skal i dusjen. Ha et kåndkle rundt magen til du kommer i dusjen, så setter du på kaldt vann som du sentrerer på dine edlere deler. Slike kalde avrivinger vil uansett stå eller ikke stå føre til at penis skrumper. Ellers kan det hjelpe at du klarer å slappe mer av og lærer deg å styre tankene dine til å spinne rundt et ufarlig tema når du blir usikker på om ereksjonen kommer når det ikke passer seg. Lag en strategi for deg selv. Når engstelsen kommer bytter du ut disse tankene med noe nøytralt, et slags mantra eller noe kjedelig, som du vet du klarer å konsentrere deg om. Bruk de samme tankene hver gang, slik at du øver deg på å hente de fram og overstyre engstelsen din – flere ganger. Dessuten – er det så farlig da. De aller fleste menn har da opplevd at penis står ved upassende anledninger og vil neppe reagere om det skjer med deg heller. Mye handler nok om å avdramatisere situasjonen, slik at spenningsnivået blir mindre intenst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259824-ufrivillig-reisning/#findComment-2086710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.