Gå til innhold

Å bestille ekstratime hos jordmor

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret og engstelig gravid

Jeg er en bekymret og engestelig person. Er ikke hypokonder, men kan lett bli redd for at ting er galt. Nå som jeg er grsvid bekymrer jeg meg en god del i forhold til om barnet har det bra og at ting skal gå galt. Synes den vanlige oppfølgingen fra lege og jordmor er for sjelden. Vil gjerne få sjekket ting oftere.

Er dette helt idiotisk av meg? Vil jordmor se på meg som en skikkelig hypokonder som aldri slapper av? Vil ikke mase, men det så vondt å gå med disse tankene hele tiden.

Skulle ønske jeg kunne slappet mer av, og gledet meg mer over graviditeten, men jeg tenker for det meste på alt som faktisk kan gå galt.

Veldig slitsomt dette her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259834-%C3%A5-bestille-ekstratime-hos-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fine med jordmor er at ho er til nettopp for å berolige deg med det du går og tenker på (ja, i tillegg til alt det andre ho er der for). Ikkje kjenn deg dum eller hypokondrisk for det. Spesielt når ein er gravid for første gong så har ein mange spørsmål (som ein i seinare svangerskap kanskje tenker er dumme, eller innlysande, men slik er det ikkje første gongen når alt er nytt) og ein *er* ofte uroleg for det som kan gå galt. Det er heilt normalt. Så berre ring og bestill time, du. Viss ho er ei nokonlunde normal jordmor vil ho ikkje stusse over det i det heile tatt, for slik er det å vere gravid.

Lykke til vidare, forøvrig :-)

Gjest Bekymret og engstelig gravid

Det fine med jordmor er at ho er til nettopp for å berolige deg med det du går og tenker på (ja, i tillegg til alt det andre ho er der for). Ikkje kjenn deg dum eller hypokondrisk for det. Spesielt når ein er gravid for første gong så har ein mange spørsmål (som ein i seinare svangerskap kanskje tenker er dumme, eller innlysande, men slik er det ikkje første gongen når alt er nytt) og ein *er* ofte uroleg for det som kan gå galt. Det er heilt normalt. Så berre ring og bestill time, du. Viss ho er ei nokonlunde normal jordmor vil ho ikkje stusse over det i det heile tatt, for slik er det å vere gravid.

Lykke til vidare, forøvrig :-)

Tusen takk for det! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...