Gå til innhold

Legge laminat eller parkett?

Anbefalte innlegg

Gjest studentmamma

Leiligheten vår er ganske ny, men vi det er gulvbelegg på alle gulv. I stua/kjøkken har vi en skade på belegget og vi har bestemt oss for å skifte gulv der. Så er spørsmålet, bør vi ha parkett eller laminat? Leiligheten er ganske liten, og med to barn er aktivitetsnivået høyt i stua. Det taler vel for laminat? Men samtidig kommer vi til å selge om ikke så alt for mange år, og parkett er vel "varmere" å gå på, og det taler vel for parkett? Parkett på tilbud vil koste fra ca 6000 for ca 30 kvadrat, laminat vil vel koste litt under 1500 ( har personarabatt på en ok laminattype). Så hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259915-legge-laminat-eller-parkett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

...den evige natteravn...

Laminat er utrolig hardt og kaldt og kommer ikke tilbake i mitt hus... Desuten tåler det lite vann, noe som vil være upraktisk, spesielt på kjøkkenet.

Men jeg ser helt klart din skepsis til parkett som er sårbar for riper og andre merker. Fordelen her er jo at den kan slipes ned når dere skal selge og gulvet blir som nytt.

Tror kanskje jeg ville vurdert belegg. Finnes utrolig mye fint der som er mer egnet for både barn, vann og vasking.

Gjest studentmamma

Laminat er utrolig hardt og kaldt og kommer ikke tilbake i mitt hus... Desuten tåler det lite vann, noe som vil være upraktisk, spesielt på kjøkkenet.

Men jeg ser helt klart din skepsis til parkett som er sårbar for riper og andre merker. Fordelen her er jo at den kan slipes ned når dere skal selge og gulvet blir som nytt.

Tror kanskje jeg ville vurdert belegg. Finnes utrolig mye fint der som er mer egnet for både barn, vann og vasking.

Det er belegg vi har nå, men det vil jeg ikke ha igjen. Vanskelig valg, jeg får spørre rundt på butikkene hva de ville ha valgt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...