Gå til innhold

Magesmerter ved spising

Anbefalte innlegg

Min datter på 19 år har i alle år hatt smerter ved spising. Etter noen få biter får hun vondt. Smertene sitter omtrent under brystbenet. Hun har vært sjekket for cøliaki, vært til røntgen-undersøkelse, sjekket for matallergi, tatt gastroskopi og sjekket for helikopter-bakterien - uten at noen finner noe galt.

Forsøker hun å ignorere smertene og fortsette å spise, blir hun kvalm. Forserer hun det videre, kaster hun opp. Dette gjelder all slags mat, kald og varm. Jeg blir fortvilet over dette, hun har det ikke godt og får aldri spist seg mett! Etter hva jeg forstår, finnes det lukkemuskeler i fordøyelsessystemet. Kan det tenkes at hennes lukkemuskel i spiserøret ikke fungerer ordentlig, slik at maten ikke blir skjøvet videre? Det er det eneste jeg kan tenke på. For psykisk er det ikke !!! MEGET takknemlig for råd og innspill fra Dr. Lindstad og evt. andre lesere.

Kibb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259926-magesmerter-ved-spising/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trenger hjelp nå!

Var det noe galt med lukkemuskelen enten ved inngangen til magesekken eller der den går over til tolvfingertarmen, ville man nok helst sett det på gastroskopi.

Så lenge det ikke er påvist magesår ville jeg tenkt på galleveiene. Får hun magesmerter med en gang hun begynner å spise?

Hvordan ser avføringen og urinen ut? Man får gjerne litt gråaktig, glinsende avføring dersom galleveiene er tilstoppet eller delvis tilstoppet. Urinen kan bli noe mørkere.

Be om å bli henvist til ultralyd av magen!

Lykke til, og ikke gi opp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...