Gå til innhold

Hvorfor mangler kvinner kjærlighetsevne?

Anbefalte innlegg

Til "isi":

Du skriver at du ikke tror meg - interessant. Jeg vil da gjerne vite dine beveggrunner: hvorfor tror du meg ikke... hva har jeg skrevet som gjør at du mistenker meg for løgn?

Venter på svar.

Jeg tror ikke at du lyver. Jeg tror virkelig at du tror du er "for stygg". Når jeg sier at jeg ikke tror noe på at du ER det,derimot, så bygger jeg det blant annet på - som jeg også sa i forrige svar - at jeg har sett mennesker i alle høyder, vektklasser, med alle former "skavanker" etter dagens skjønnhetsideal, finne partner og gå inn i et "tosomt" liv. Og om det har endt lykkelig på sikt, ser slett ikke ut til å henge sammen med ytre kvaliteter. Dessuten - hva i all verden er "stygg", da ? Finnes det mennesker som objektivt sett virkelig er stygge ? Mindre heldige, ja - ute av takt med dagens skjønnhetsideal, ja - men stygge ? Det er i så fall veldig langt mellom dem.

Jeg tror du tror du er stygg. Jeg tror at et dårlig selvbilde/selvtillit er årsaken til at du tror du er stygg. Og fordi du har den oppfatningen, tror jeg at du sender ut signaler om at du er utrygg, uinteressert, negativ. Og det virker ikke tiltrekkendepå noen - uansett kjønn.

Når jeg snakker om selvtillit, tenker jeg ikke på voldsom, konstant utadvendthet eller PR - kåthet. Jeg tenker på en trygghet i en selv som gjør at en tør å åpne seg for verden rundt seg, møte andre mennesker med interesse og positiv forventing - ikke forventing om å bli avvist og "tråkket på".

Den tryggheten ser jeg ikke hos Ramsey og Rodney, så det er ubegripelig for meg hvorfor jenter faller for den typen. I dem ser jeg mest to gutter som vil være sentrum i verden, som kun ser sin egen versjon som den "rette", og som har ett eneste mål i livet: å dekke sine egne behov. De er veldig synlige, men ingen av mine venninner har funnet ekte kjærlighet i forhold med den type menn. Og synes du det er noe å hige etter ? Ramsey har som mål å knulle 300 jenter før han gifter seg og liksom skal bli trofast, mens Rodney ikke lever sammen med moren til barnet sitt. Er det noe mål ?

Du underskriver innlegget ditt med mislykket. Du har tydeligvis bestemt deg for å være det ?

Jeg er ikke naiv. Vakre mennesker har det lettere enn oss mer normale - de slipper å bevise så mye, får tonn av oppmerksomhet uansett. Men enhver må gjøre det beste ut av det man har - og stort sett er de fleste sånn ganske gjenommsnittelige. Ta deg bare en tur med t-banen eller bussen.....

Og vet du - jeg snakker av erfaring. Jeg trodde jeg var verdens styggeste, verste person og at ingen noensinne kunne ville "ha meg" - og jeg ser nå at jeg stengte meg ute ethvert forsøk noen hadde på å nærme seg - jeg så dem ikke en gang, eller trodde ikke på dem dersom en bestevenninne gjorde meg oppmerksom på. Jeg har jobbet mye med det - og nå sitter jeg her da, med verdens greieste ektemann og ei datter som er så vakker og sjarmerer verden rundt seg i senk.

Det er virkelig håp, men du må tro på det. Og jeg tror fremdeles at du trenger hjelp !

Lykke til !

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• libra

8

• gyrken

2

• tina t

2

• Solveig Vennesland, Familierådgiver

1

Jeg spør deg - helt konkret - om følgende:

Hvordan forklarer du at f. eks. Viggo Kristiansen (mistenkt for, jeg vil si, relativt ekle handlinger) kan motta en hel del kjærlighetsbrev og støtteerklæringer mens j e g aldri får høre n o e positivt, bare at jeg er stygg og kvalmende...

...hvorfor vender kvinner seg bort fra meg, mens unge Herr Kristiansen får positiv respons??????

Fordi det finnes enkelte kvinner som er syke, akkurat som Viggo Kristiansen er syk.

Jeg, og de aller fleste andre kvinner, ville ikke hatt noe med Viggo Kristiansen å gjøre, bortsett fra å fjerne utstyret hans med en sløv ostehøvel.

Jeg ser ikke på utseendet når jeg faller for en mann, jeg bruker lang tid på å komme så langt, og det indre teller over 90%. Mannen i mitt liv for tiden er ikke en kvinner snur seg etter, men hjelpe meg så herlig han er å være sammen med :-)

Som du har fått ekstremt mange tilbakemeldinger på her inne - ditt problem sitter inne i hodet ditt, ikke utenpå.

Gjest tja,tja

Min erfaring som kvinne: Fikk kontakt via nettet med en fyr som jeg likte godt. Traff han, og han var mildt sagt mindre pen. Men jeg visste at inni han bodde det en masse godt, så utseendet betydde ikke noe for meg. MEN så begynte han å mase.... den dårlige selvtillitten hans skinte igjennom, han gikk i utganspunktet ut fra at jeg ikke ville ha mere med han å gjøre etter å ha møtt han. Svarte jeg ikke øyeblikkelig på en mail eller SMS så hadde han forklaringa, det skyldtes at jeg ikke var interessert i en sånn som han. Det var i utgangspunktet ikke tilfelle,men det ble slitsomt å stadig måtte forsikre om at jeg var interessert i videre kontakt osv. Til slutt var det bare negative meldinger fra han, mitt forsøk på å få han til seg selv og sitt selvbilde med nye øyne var heller mislykket. Vel - jeg ga opp, han gikk i utgangspunktet ut fra at jeg ikke var interessert og til slutt mistet jeg interessen fordi han maste så fælt om det, endret seg totalt fra å være en humoristisk og kjekk fyr til en masete fyr som virket utrolig opptatt av sitt ytre og regnet med at alle andre bare så det!

Selvoppfyllende profeti!

Så til deg mislykket, hvis det er tilfelle med deg at du stadig terper på hvor mislykket du føler deg så må du regne med at vi går lei. Gi deg selv en sjanse, se på livet og deg selv med nye øyne. Det aller viktigste i møte mellom mennesker er utstråling, et par øyne som skinner i glede og lykke og tillitt til livet er det vakreste som finnes, og er det som til syvende og sist teller mest!

Lykke til!

Gjest mislykket

Jeg tror ikke at du lyver. Jeg tror virkelig at du tror du er "for stygg". Når jeg sier at jeg ikke tror noe på at du ER det,derimot, så bygger jeg det blant annet på - som jeg også sa i forrige svar - at jeg har sett mennesker i alle høyder, vektklasser, med alle former "skavanker" etter dagens skjønnhetsideal, finne partner og gå inn i et "tosomt" liv. Og om det har endt lykkelig på sikt, ser slett ikke ut til å henge sammen med ytre kvaliteter. Dessuten - hva i all verden er "stygg", da ? Finnes det mennesker som objektivt sett virkelig er stygge ? Mindre heldige, ja - ute av takt med dagens skjønnhetsideal, ja - men stygge ? Det er i så fall veldig langt mellom dem.

Jeg tror du tror du er stygg. Jeg tror at et dårlig selvbilde/selvtillit er årsaken til at du tror du er stygg. Og fordi du har den oppfatningen, tror jeg at du sender ut signaler om at du er utrygg, uinteressert, negativ. Og det virker ikke tiltrekkendepå noen - uansett kjønn.

Når jeg snakker om selvtillit, tenker jeg ikke på voldsom, konstant utadvendthet eller PR - kåthet. Jeg tenker på en trygghet i en selv som gjør at en tør å åpne seg for verden rundt seg, møte andre mennesker med interesse og positiv forventing - ikke forventing om å bli avvist og "tråkket på".

Den tryggheten ser jeg ikke hos Ramsey og Rodney, så det er ubegripelig for meg hvorfor jenter faller for den typen. I dem ser jeg mest to gutter som vil være sentrum i verden, som kun ser sin egen versjon som den "rette", og som har ett eneste mål i livet: å dekke sine egne behov. De er veldig synlige, men ingen av mine venninner har funnet ekte kjærlighet i forhold med den type menn. Og synes du det er noe å hige etter ? Ramsey har som mål å knulle 300 jenter før han gifter seg og liksom skal bli trofast, mens Rodney ikke lever sammen med moren til barnet sitt. Er det noe mål ?

Du underskriver innlegget ditt med mislykket. Du har tydeligvis bestemt deg for å være det ?

Jeg er ikke naiv. Vakre mennesker har det lettere enn oss mer normale - de slipper å bevise så mye, får tonn av oppmerksomhet uansett. Men enhver må gjøre det beste ut av det man har - og stort sett er de fleste sånn ganske gjenommsnittelige. Ta deg bare en tur med t-banen eller bussen.....

Og vet du - jeg snakker av erfaring. Jeg trodde jeg var verdens styggeste, verste person og at ingen noensinne kunne ville "ha meg" - og jeg ser nå at jeg stengte meg ute ethvert forsøk noen hadde på å nærme seg - jeg så dem ikke en gang, eller trodde ikke på dem dersom en bestevenninne gjorde meg oppmerksom på. Jeg har jobbet mye med det - og nå sitter jeg her da, med verdens greieste ektemann og ei datter som er så vakker og sjarmerer verden rundt seg i senk.

Det er virkelig håp, men du må tro på det. Og jeg tror fremdeles at du trenger hjelp !

Lykke til !

Uansett om du mener at jeg lyver eller ikke, så mener du at det jeg sier ikke er riktig - objektivt sett. Det er kanskje "riktig" for meg... men bare slik jeg opplever det. På meg virker det nesten som om du prøver å avfeie meg med at jeg er "syk" eller har en realitetsbrist. Ja, ja... Vanskelig å argumentere mot en som anvender argumentasjon "ad hominem".

Allikevel: du har aldri sett meg - du har aldri tatt imot alle de hånsordene jeg mottar hver dag på grunn av mitt utseende (eller skal vi si: mangel på sådan...).

Det underer meg at du istedenfor å møte meg med et åpent sinn - å velge en sympatisk lesemåte, altså - med e n gang avviser det jeg forteller med at det bare er min persepsjon det er noe galt med, og ikke utseendet mitt. Snedig. Ikke lett å argumentere mot d e n...

Jeg efterlyser en dialog, istedenfor en monolog (der tema er at jeg egentlig ikke har opplevd noe av det jeg har fortalt om) - hva med å "innrømme" paradokset med at det fins kvinner som kan finne en Viggo Kristiansen attraktiv... mens det altså tilsynelatende ikke fins noen kvinner som kan ha annet å tilby meg enn hånsord etc.

Jeg vet utmerket godt hva folk sier til meg - jeg får høre av mine venn(inn)er at jeg er en ok person... samtidig får jeg høre av alle jenter at jeg er forferdelig stygg... eller som en jente sa til meg forleden dag at jeg "har vært veldig uheldig med utseendet".

Hva er det som er så farlig med å innrømme at det fins mennesker som på grunn av sitt utseende blir som spedalsk å regne?

Gjest mislykket

Min erfaring som kvinne: Fikk kontakt via nettet med en fyr som jeg likte godt. Traff han, og han var mildt sagt mindre pen. Men jeg visste at inni han bodde det en masse godt, så utseendet betydde ikke noe for meg. MEN så begynte han å mase.... den dårlige selvtillitten hans skinte igjennom, han gikk i utganspunktet ut fra at jeg ikke ville ha mere med han å gjøre etter å ha møtt han. Svarte jeg ikke øyeblikkelig på en mail eller SMS så hadde han forklaringa, det skyldtes at jeg ikke var interessert i en sånn som han. Det var i utgangspunktet ikke tilfelle,men det ble slitsomt å stadig måtte forsikre om at jeg var interessert i videre kontakt osv. Til slutt var det bare negative meldinger fra han, mitt forsøk på å få han til seg selv og sitt selvbilde med nye øyne var heller mislykket. Vel - jeg ga opp, han gikk i utgangspunktet ut fra at jeg ikke var interessert og til slutt mistet jeg interessen fordi han maste så fælt om det, endret seg totalt fra å være en humoristisk og kjekk fyr til en masete fyr som virket utrolig opptatt av sitt ytre og regnet med at alle andre bare så det!

Selvoppfyllende profeti!

Så til deg mislykket, hvis det er tilfelle med deg at du stadig terper på hvor mislykket du føler deg så må du regne med at vi går lei. Gi deg selv en sjanse, se på livet og deg selv med nye øyne. Det aller viktigste i møte mellom mennesker er utstråling, et par øyne som skinner i glede og lykke og tillitt til livet er det vakreste som finnes, og er det som til syvende og sist teller mest!

Lykke til!

1) er det for kvinner verre at en mann har dårlig selvtillit (grunnet hånsord hele livet) enn å være alvorlig kriminell?

2) hvordan får man god selvtillit når man hele livet, gjerne flere ganger hver dag får høre at en er stygg??

Annonse

Gjest mislykket

Hei.

Nå har ikke jeg lest de andres svar her, men ble ganske oppgitt over deg.

JEG har samme erfaring med menn, men MAN KAN IKKE TA ALLE OVER SAMME KAM!!!

Der finnes heldig vis unntak.

mvh.tina.

Jeg skjønner ikke helt hva du irriterer deg over - jeg sier jo eksplisitt at jeg holder muligheten åpen for at også kvinner k a n vise evne til kjærlighet, men at jeg aldri har møtt på noen kvinner som har vært annet enn egoistisk...

Gjest mislykket

Jeg må si deg uenig med deg.

Du kan ikke dra alle kvinner over en kam her.

Hvis du har blitt utsatt for mobbing og andre diverse ting fra andre kvinner, så har de rett og slett ikke evnen til å bry seg om andre.

Det eneste som er viktig for dem er utseende da, vil jeg si.

For meg spiller ikke utseende noe rolle i det hele tatt.

Jeg er en av de kvinnene som ikke mangler kjærlighetsevne i allefall.

Men uansett hvordan en person er, ser ut eller hvis han/hun er lam, blind, døv o.l., så er det smålig av andre og mobbe dem for det.

Det er så utrolig smålig og barnslig.

Men du har vel noen som setter pris på deg vel?

Som familien din eller venner?

Jeg må bare si at det er synd at du har blitt utsatt for dette.

Jeg håper du har det bedre i dag og slipper de tingene mer.

Jeg er glad for at du ikke møter mitt innlegg med å prøve å stigmatisere meg. Mange takk!!

Gjest mislykket

Fordi det finnes enkelte kvinner som er syke, akkurat som Viggo Kristiansen er syk.

Jeg, og de aller fleste andre kvinner, ville ikke hatt noe med Viggo Kristiansen å gjøre, bortsett fra å fjerne utstyret hans med en sløv ostehøvel.

Jeg ser ikke på utseendet når jeg faller for en mann, jeg bruker lang tid på å komme så langt, og det indre teller over 90%. Mannen i mitt liv for tiden er ikke en kvinner snur seg etter, men hjelpe meg så herlig han er å være sammen med :-)

Som du har fått ekstremt mange tilbakemeldinger på her inne - ditt problem sitter inne i hodet ditt, ikke utenpå.

Jeg registrerer at du mener at syke mennesker skal skamferes... ja, ja - her er det høy FrP-faktor. Kan jo for ordens skyld nevne at man i Hitlers Tyskland var inne på samme tanke: lemleste dem som hadde forbrutt seg mot loven...

Men om Viggo Kristiansen ikke bare har voldtatt men også drept, er det kanskje på sin plass å hugge av ham hendene også?

Vi må jo for all del ikke være mindre bestialsk enn han.

Ja, ja...

Gjest mislykket

Lykke til !

Jeg er blitt kalt "mislykket" igjennom mange år - særlig av jenter. Jeg signerer med det for å tone flagg... ikke fordi jeg er fornøyd med det. Dette kalles ærlighet. Er ikke noe av det poenget med en signatur - at den sier noe om meg?

Men jeg kan jo si det slik: jeg er 29 år, har aldri fått oppleve noe fysisk kontakt... aldri noe erotikk/romantikk... jeg har aldri klart å fullføre noe videregående opplæring ... mange vil si at jeg ikke er særlig vellykket.

Hvorfor angriper du meg for d e t???

Nå må du ta deg sammen mann. Du får deg aldri en jente hvis du legger deg jenter for hat på grunn noe du oppfatter som urettferdig oppførsel fra deres side (og jeg kan love deg at jeg forstår godt hva du mener).

Hvor stygg du i realiteten er vet jeg ikke, men noen elefantmann er du neppe. For da hadde du fått gratis plastiske operasjoner av trygdekassa.

Jeg tror nok ikke det hjelper å gå rundt å syte over jenters manglende interesse for deg. Du er nok inne på feil spor hvis du tror at en jente vil bli sammen med deg fordi hun synes synd på deg. Disse jentene som søker kontakt med kriminelle menn gjør ikke det fordi de synes synd på dem. Jenter er nemlig litt rare, de tror hver og en av dem at de er så jævlig spesielle. Derfor tror de at nettopp hun er så jævlig spesiell at hun med sin kjærlighet (eller hva det nå enn måtte være jenter surrer med) skal kunne forandre mannen til det bedre.

Altså er det ikke på grunn av mannen jentene gjør det, men på grunn av seg selv og sine egne ganske så egoistiske behov. Den kriminelle mannen er ikke noe annet en liten brikke i kvinnens egotripp. Hun tiltrekkes av ham i en slags narsistisk tilstand av selvopphevelse. Den kriminelle mannen blir hennes lille prosjekt, en mann hun kan forandre til det bedre fordi hun er så jævlig spesiell. Lykkes hun får hun en slags lykkerussbekreftelse på det hun allerede visste, hun er jævlig spesiell.

La oss si at du er under gjennomsnittlig pen, eller mer enn gjennomsnittlig stygg hvis du heller foretrekker det. Like fullt er det ikke bare utseende som teller. En klisjee, ja delvis, men også sant. Som en annen sa her så kommer du langt med selvtillit. Selv vet jeg av egen erfaring at en utseendemessig ganske så middelmådig jente full av selvtillit, utstråling, humor og seksualitet, kan være betydelig mer interessant enn en relativt vakker kvinne fullstendig tom for alt som heter indre utstråling, humor og seksualitet.

Løsningen hviler på dine skuldre alene. Det er mye du kan gjøre for bedre å vekke jenters interesse. Har du litt for mange kilo på kroppen eller en generelt slapp kroppsholdning vil det hjelpe betraktelig om du trener deg opp. Som mann kjenner du sikkert til fenomenet ved at en sprek kvinnekropp kan veie mye opp for eventuelle mangler ved den øverste delen av utseende. Vi menn liker kanskje å tenke at kvinner er annerledes enn oss på det området, men også for jenter er en sprek kropp et STORT pluss.

Det viktigste er kanskje selvrespekt. Du trenger ikke være kjell-kjekken, full av selvtillit og en masse utadvendt energi. Det viktigste er at du har respekt for deg selv. Du kan ikke forvente at andre skal respektere deg hvis du ikke gjør det selv.

Bor du på et lite sted du har bodd siden barndommen, kom deg vekk derfra. Jenter på et slikt sted vil mest sannsynlig frykte mobbeoffer stempelet ditt fordi det kan forringe deres sosiale status og posisjon i lokalmiljøet. Dessuten kan det være enklere å bygge opp selvrespekten på et nytt sted hvor ingen husker deg som ”dusten ingen likte”. Gi deg selv en ny start med blanke ark.

En annen viktig ting er personlig hygiene og en velstelt fremtoning. Uansett hvor stygg du måtte være vil det hjelpe betraktelig med et velfrisert hår, noen spennende klær og litt godlukt.

Høy sosial status vil også gjøre deg mer attraktiv blant kvinner. Selv om kvinner, særlig her på siden, unisont vil si at penger ikke betyr noe, skal jeg love deg at kvinner vil finne deg langt mer interessant om du på byen kan presentere deg som lege, tanntekniker, advokat eller lignende. Ikke tro på kvinner når de sier de ikke tiltrekkes av menn med makt, for det gjør de og det til gangs. Hvor ofte har du ikke sett en ekkel pudding av en middelaldrende rik mann omgitt av vakre unge kvinner?

Som sagt er det mye som gjøres for å bedre sin tiltrekningsevne overfor kvinner, men det er du som må gjøre det.

Med vennlig hilsen

Gjest mislykket

Gleden er på min side :o)

Håper du som sagt har det mye bedre den dag i dag.

Og jeg håper du får en fin fin uke :o)

...at det fins noen som ikke bare fordømmer, avviser eller mistenkeliggjør. Men heller stiller seg sympatisk ved min side. Nesten som i solidaritet.

Slikt gleder.

Annonse

Gjest prøver igjen

En gang skrev du at noe av problemet ditt var at du er så altfor lav(173 cm) og veldig feit (68 kg). Objektivt sett er det ingenting ekstremt med disse tallene, så det er fristende ¨å tro at det er noe annet som er problemet ditt.

Dette er jo bare tull, lire av seg vås for å provosere. Selv har jeg en en jente som elsker meg av hele sitt hjerte, og så VELDIG pen tror jeg ikke at jeg er... Jeg tror faktisk de FLESTE kvinner elsker noen andre enn seg selv.

Når det gjelder din søken etter kjærlighet synes jeg det virker som om du er altfor full av syting, sutring, klaging og selvmedlidenhet til at noen kan få lyst til å ha hele konversasjoner med deg, langt mindre tilbringe et liv sammen med deg!

Kvinner er i full stand til å bli glade i andre enn seg selv. Om din erfaring er en annen, ja, så er det nettopp din erfaring. Mange jenter føler nettopp det samme overfor gutter, så du er ikke unik sånn sett.

Dessverre må jeg si meg enig med mange andre her inne, det høres ut som om du lever etter en selvoppfyllende profeti, der din generelt negative holdning til deg selv og omverdenen farger de mulighetene du har til å oppleve det motsatte av det du hevder. Hva forventer du deg egentlig av kvinner når du hevder at de ikke kan bli glade i andre enn seg selv?! Alle mennesker er i utgangspunktet egoistiske, men jeg kan love deg jeg ikke hadde vist sympati for en sånn uttalelse om den hadde kommet opp i en diskusjon, uansett hvor stygg du hadde vært.

Gjest smil til verden

Aller først må også jeg få kommentere din provoserende setning om kvinners kjærlighetsevne: Har du aldri sett en mor med barn? Mener du at det ikke er kjærlighet? Og jeg vil ha meg frabedt at en utenforstående påstår at følelsene jeg har for min ektemann ikke er kjærlighet!

Nok om det. Jeg skjønner at du har et stort problem i forhold til kvinner. La meg fortelle litt om min ektemann. Som tenåring hadde han ingen venner. Han hadde ingen selvtillit og klarte ikke å forholde seg til andre mennesker, hverken gutter eller jenter. At han var kvisete og følte seg stygg på andre måter, var også en del av problemet. Han følte at han var på vei "over stupet" til å bli helt gal/mislykket/uten håp. Etter å ha passert 20 år bestemte han seg for å jobbe med seg selv. Tankenes kraft er stor. Hvis du hele tiden bekrefter overfor deg selv at du er et null, vil du alltid føle deg slik, og du utstråler "mislykkethet". Det motsatte er også tilfelle. Hvis du er overbevist om at du er en flott person, vil du til slutt oppføre deg og utstråle det samme. Dette tenkte min ektemann. Han leste bøker om psykologi, tenkte, skrev dagbok, og "omprogrammerte" seg selv. Dette tok flere år, men ga fantastiske resultater. Da jeg møtte ham, var han nærmere 30 enn 25, og hadde aldri hatt en ordentlig kjæreste. MEN han var en herlig personlighet, åpen, utadvendt, humoristisk og romantisk (og hadde fått mange venner). Jeg falt pladask for personligheten hans! Når det gjelder utseende, hadde han fått behandling for kvisene, men var ellers den samme. Jeg så naturligvis at han ikke var noen Mr. Universe, men jeg følte at jeg måtte gi ham en sjanse, siden han var slik en flott person. Det har jeg ikke angret på et sekund!!! Etter at jeg ble ordentlig glad i ham, ble han også mye pener i mine øyne!

Jeg selv har også slitt med dårlig selvtillit pga utseende (ble kalt stygg av gutta i klassen på ungdomsskolen). Som jente er jeg heldig som kan "trikse" med sminke, og jeg har også utført en liten behandling hos plastisk kirurg. For 10 år siden kunne jeg nesten ikke se meg i speilet uten å grine. I dag får jeg masse komplimenter.

Du er ikke uten håp og du er ikke mislykket! Alle har et potensiale til å bli flotte personer! Du trenger å jobbe med deg selv. Gå til psykolog hvis du ikke greier det på egen hånd. For å forbedre utseendet kan du kjøpe stilige klær, trene kroppen, fikse håret og om nødvendig ta en tur til en plastisk kirurg, dersom du har et konkret, avgrenset problem (eks. "stygg" nese). Men til syvende og sist er det dine egne tanker og holdninger som avgjør hvilket inntrykk andre får av deg!

Lykke til!!!

Jeg registrerer at du mener at syke mennesker skal skamferes... ja, ja - her er det høy FrP-faktor. Kan jo for ordens skyld nevne at man i Hitlers Tyskland var inne på samme tanke: lemleste dem som hadde forbrutt seg mot loven...

Men om Viggo Kristiansen ikke bare har voldtatt men også drept, er det kanskje på sin plass å hugge av ham hendene også?

Vi må jo for all del ikke være mindre bestialsk enn han.

Ja, ja...

Utsagnet mitt ang. Viggo Kristiansen var satt på spissen. Å utnevne meg til FrP-tilhenger på grunnlag av dette utsagnet er direkte patetisk.

Det som er virkelig skremmende her er at det eneste du tar til deg og kommenterer er det du kan klare å vri i negativ retning. Du tar overhodet ikke til deg noe av alt dete positive som er sagt i denne tråden

Jeg har ikke annet inntrykk av deg enn det som har kommet via ordene dine, og kan med sikkerhet si at du er en person jeg absolutt ikke ville bli tiltrukket av. Selv den peneste mann med en slik instilling til kvinner og seg selv ville bli stygg i mine øyne.

Hvorfor gjør du ikke noe med tankene dine, vrir dem til noe positivt og tiltrekkende istedetfor å komme innom her med jevne mellomrom med den samme sutreregla? Det eneste du oppnår er å grave deg selv dypere ned i gropa di.

Gjest mislykket

Utsagnet mitt ang. Viggo Kristiansen var satt på spissen. Å utnevne meg til FrP-tilhenger på grunnlag av dette utsagnet er direkte patetisk.

Det som er virkelig skremmende her er at det eneste du tar til deg og kommenterer er det du kan klare å vri i negativ retning. Du tar overhodet ikke til deg noe av alt dete positive som er sagt i denne tråden

Jeg har ikke annet inntrykk av deg enn det som har kommet via ordene dine, og kan med sikkerhet si at du er en person jeg absolutt ikke ville bli tiltrukket av. Selv den peneste mann med en slik instilling til kvinner og seg selv ville bli stygg i mine øyne.

Hvorfor gjør du ikke noe med tankene dine, vrir dem til noe positivt og tiltrekkende istedetfor å komme innom her med jevne mellomrom med den samme sutreregla? Det eneste du oppnår er å grave deg selv dypere ned i gropa di.

Så vidt jeg kan se av dine innlegg er du overhodet ikkeinteressert i å imøtekomme meg med hverken forståelse eller sympati - istedenfor tillegger du meg en rekke negative egenskaper. Og det uten å kjenne meg. Det eneste jeg har tillatt meg å gjøre her er å stå åpent frem med et personlig problem.

Det er det visst enkelte her som ikke helt kan godta. Uvisst av hvilken grunn.

Gjest inkognitorosanna

Nå må du ta deg sammen mann. Du får deg aldri en jente hvis du legger deg jenter for hat på grunn noe du oppfatter som urettferdig oppførsel fra deres side (og jeg kan love deg at jeg forstår godt hva du mener).

Hvor stygg du i realiteten er vet jeg ikke, men noen elefantmann er du neppe. For da hadde du fått gratis plastiske operasjoner av trygdekassa.

Jeg tror nok ikke det hjelper å gå rundt å syte over jenters manglende interesse for deg. Du er nok inne på feil spor hvis du tror at en jente vil bli sammen med deg fordi hun synes synd på deg. Disse jentene som søker kontakt med kriminelle menn gjør ikke det fordi de synes synd på dem. Jenter er nemlig litt rare, de tror hver og en av dem at de er så jævlig spesielle. Derfor tror de at nettopp hun er så jævlig spesiell at hun med sin kjærlighet (eller hva det nå enn måtte være jenter surrer med) skal kunne forandre mannen til det bedre.

Altså er det ikke på grunn av mannen jentene gjør det, men på grunn av seg selv og sine egne ganske så egoistiske behov. Den kriminelle mannen er ikke noe annet en liten brikke i kvinnens egotripp. Hun tiltrekkes av ham i en slags narsistisk tilstand av selvopphevelse. Den kriminelle mannen blir hennes lille prosjekt, en mann hun kan forandre til det bedre fordi hun er så jævlig spesiell. Lykkes hun får hun en slags lykkerussbekreftelse på det hun allerede visste, hun er jævlig spesiell.

La oss si at du er under gjennomsnittlig pen, eller mer enn gjennomsnittlig stygg hvis du heller foretrekker det. Like fullt er det ikke bare utseende som teller. En klisjee, ja delvis, men også sant. Som en annen sa her så kommer du langt med selvtillit. Selv vet jeg av egen erfaring at en utseendemessig ganske så middelmådig jente full av selvtillit, utstråling, humor og seksualitet, kan være betydelig mer interessant enn en relativt vakker kvinne fullstendig tom for alt som heter indre utstråling, humor og seksualitet.

Løsningen hviler på dine skuldre alene. Det er mye du kan gjøre for bedre å vekke jenters interesse. Har du litt for mange kilo på kroppen eller en generelt slapp kroppsholdning vil det hjelpe betraktelig om du trener deg opp. Som mann kjenner du sikkert til fenomenet ved at en sprek kvinnekropp kan veie mye opp for eventuelle mangler ved den øverste delen av utseende. Vi menn liker kanskje å tenke at kvinner er annerledes enn oss på det området, men også for jenter er en sprek kropp et STORT pluss.

Det viktigste er kanskje selvrespekt. Du trenger ikke være kjell-kjekken, full av selvtillit og en masse utadvendt energi. Det viktigste er at du har respekt for deg selv. Du kan ikke forvente at andre skal respektere deg hvis du ikke gjør det selv.

Bor du på et lite sted du har bodd siden barndommen, kom deg vekk derfra. Jenter på et slikt sted vil mest sannsynlig frykte mobbeoffer stempelet ditt fordi det kan forringe deres sosiale status og posisjon i lokalmiljøet. Dessuten kan det være enklere å bygge opp selvrespekten på et nytt sted hvor ingen husker deg som ”dusten ingen likte”. Gi deg selv en ny start med blanke ark.

En annen viktig ting er personlig hygiene og en velstelt fremtoning. Uansett hvor stygg du måtte være vil det hjelpe betraktelig med et velfrisert hår, noen spennende klær og litt godlukt.

Høy sosial status vil også gjøre deg mer attraktiv blant kvinner. Selv om kvinner, særlig her på siden, unisont vil si at penger ikke betyr noe, skal jeg love deg at kvinner vil finne deg langt mer interessant om du på byen kan presentere deg som lege, tanntekniker, advokat eller lignende. Ikke tro på kvinner når de sier de ikke tiltrekkes av menn med makt, for det gjør de og det til gangs. Hvor ofte har du ikke sett en ekkel pudding av en middelaldrende rik mann omgitt av vakre unge kvinner?

Som sagt er det mye som gjøres for å bedre sin tiltrekningsevne overfor kvinner, men det er du som må gjøre det.

Med vennlig hilsen

Jeg liker måten du skriver på, Yngve!

Bruker du fremdeles den samme uniformen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...