tina t Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Jeg skjønner ikke helt hva du irriterer deg over - jeg sier jo eksplisitt at jeg holder muligheten åpen for at også kvinner k a n vise evne til kjærlighet, men at jeg aldri har møtt på noen kvinner som har vært annet enn egoistisk... Hei. Irriterer og irriterer meg:-) nåja, jeg gjør ikke det så mye. Leser hva du skriver å jeg sier at du har vært uheldig. SOM jeg har også vært uheldig å møtt på menn som ER slik, men takk å pris--mange flotte menn også, de er der flest av:-) DET er der av kvinner også. Diskusjonen for min del er avsluttet:-) God helg. mvh.Tina 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-107803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isi Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Jeg er blitt kalt "mislykket" igjennom mange år - særlig av jenter. Jeg signerer med det for å tone flagg... ikke fordi jeg er fornøyd med det. Dette kalles ærlighet. Er ikke noe av det poenget med en signatur - at den sier noe om meg? Men jeg kan jo si det slik: jeg er 29 år, har aldri fått oppleve noe fysisk kontakt... aldri noe erotikk/romantikk... jeg har aldri klart å fullføre noe videregående opplæring ... mange vil si at jeg ikke er særlig vellykket. Hvorfor angriper du meg for d e t??? Til å ikke ha fullført videregående opplæring, kan du jammen mange fremmedord.... Jeg prøver egentlig å oppmuntre deg, men det eneste jeg får slengt i trynet er at jeg ikke møter deg med et åpent sinn osv osv osv. Dersom du vil mennesker skal møte deg med et åpent sinn - synes du ikke at innledningen da burde innby en smule mer til dialog enn "Hvorfor mangler kvinner kjærlighetsevne" ? Overskriften er fordomsfull, usann, provoserende og ekkel ! Du sier ikke at kvinner ikke vil ha DEG, men at de generelt, pr. def. ikke har evne til kjærlighet ! Åpner for dialog ? Neppe ! At kvinner faller for Viggo Kristiansen og dets like, har jeg aldri benektet. Hvorfor, aner jeg ikke - og det er uansett et MINDRETALL ! Jeg kan godt liste opp en del kvinneskikkelser/typer som tiltrekker menn også - uten at jeg fatter hvorfor - dum og deilig, for eksempel. Det underbygger for så vidt bare min påstand om at det finnes noen for de aller fleste. Vel - jeg begynte å svare deg fordi jeg ønsket å gi deg et spark for å komme ut av gjørma du befinner deg i - under forutsetning av at du var ganske normal og ikke psykisk syk av noe slag. Nå vet jeg ikke lenger om du er syk eller frisk, men du har i hvert fall overbevist meg: Du er fullstendig mislykket ! Så får du bare gjøre det beste ut av det, da. Det ser ikke ut til at du har noe annet valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-107841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Så vidt jeg kan se av dine innlegg er du overhodet ikkeinteressert i å imøtekomme meg med hverken forståelse eller sympati - istedenfor tillegger du meg en rekke negative egenskaper. Og det uten å kjenne meg. Det eneste jeg har tillatt meg å gjøre her er å stå åpent frem med et personlig problem. Det er det visst enkelte her som ikke helt kan godta. Uvisst av hvilken grunn. De første par gangene du var inne her med samme regla som du kommer med nå var jeg full av sympati overfor deg, men det husker du neppe. Når jeg ser at du blokkerer ute alt du ikke vil høre, det eneste du reagerer positivt på er de som syns synd på deg - vel, da forsvinner mye av den sympatien jeg hadde for deg. Du tygger på den samme regla om og om igjen, og reagerer negativt på alt annet enn 'stakkars deg'-innlegg. Vel, jeg syns faktisk synd på deg, ikke fordi du etter eget utsagn er lite pen, men fordi du ikke ser ut for å ha noe som helst ønske om å endre situasjonen, men tvertimot grave deg lengre ned i selvmedlidenhet. Hva ønsker du egentlig å oppnå med innleggene dine? Sympati gjør jo ikke noe med situasjonen din, men du har fått gode råd som kunne ha hjulpet deg hvis du hadde vært villig til å lytte. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-107877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 1. mai 2001 Del Skrevet 1. mai 2001 Til å ikke ha fullført videregående opplæring, kan du jammen mange fremmedord.... Jeg prøver egentlig å oppmuntre deg, men det eneste jeg får slengt i trynet er at jeg ikke møter deg med et åpent sinn osv osv osv. Dersom du vil mennesker skal møte deg med et åpent sinn - synes du ikke at innledningen da burde innby en smule mer til dialog enn "Hvorfor mangler kvinner kjærlighetsevne" ? Overskriften er fordomsfull, usann, provoserende og ekkel ! Du sier ikke at kvinner ikke vil ha DEG, men at de generelt, pr. def. ikke har evne til kjærlighet ! Åpner for dialog ? Neppe ! At kvinner faller for Viggo Kristiansen og dets like, har jeg aldri benektet. Hvorfor, aner jeg ikke - og det er uansett et MINDRETALL ! Jeg kan godt liste opp en del kvinneskikkelser/typer som tiltrekker menn også - uten at jeg fatter hvorfor - dum og deilig, for eksempel. Det underbygger for så vidt bare min påstand om at det finnes noen for de aller fleste. Vel - jeg begynte å svare deg fordi jeg ønsket å gi deg et spark for å komme ut av gjørma du befinner deg i - under forutsetning av at du var ganske normal og ikke psykisk syk av noe slag. Nå vet jeg ikke lenger om du er syk eller frisk, men du har i hvert fall overbevist meg: Du er fullstendig mislykket ! Så får du bare gjøre det beste ut av det, da. Det ser ikke ut til at du har noe annet valg. Kjære "isi", jeg undrer meg over tonen i dine innlegg til meg. Jeg vedgår at overskriften på mitt første innlegg er provoserende, men om man hadde tatt seg tid til å lese h e l e innlegget, ville man kanskje også merke seg at jeg modifiserer meg til slutt. Jeg innrømmer nemlig at årsaken til at min erfaring godt kan være at jeg - fordi jeg ikke er pen - aldri har kunnet få en kvinne glad i meg. Ergo sier jeg ikke at a l l e kvinner mangler kjærlighetsevne... jeg sier bare at min erfaring - gjennom 29 år - tilsier at ingen kvinner kan bli glad i meg. Jeg vil be om at man forholder seg til a l t jeg skriver, ikke bare deler av det. Konteksten er meg bekjent viktig for forståelsen av en ytring - et modifiserende uttrykk kan komme senere i innlegget. Det jeg finner skremmende er jo at mens det fins kvinner (syke eller ikke) som kan falle for en Viggo Kristiansen... så fins det visst ingen som (syk eller ikke) kan falle for meg. Gjennom 29 år har jeg fått høre at den eneste årsaken til d e t er mitt lite tiltalende utseende. Det jeg ikke forstår er hvordan det kan være mindre attraktivt å ha litt dårlig selvtillit grunnet mangeårig hån og spott fordi jeg er stygg i kvinners øyne enn f. eks. å være mistenkt for de grusomste handlinger. Det er og blir en gåte for meg at mens det fins mange menn som blir avvist fordi de er "for snill" så er det ikke mangel på "verstinger" som har draget. Visstnok skjer de fleste voldtekter i hjemmene... krisesentrene er fulle. Og så vidt jeg vet er de fleste horekunder gifte... Jeg spør: når jeg har venninner som oppsøker meg fordi de finner en støtte i meg - liker å samtale med meg etc., hvorfor fins det da ingen kvinner som kan like meg "litt bedre enn bare som venn"? Jeg har flere ganger fått høre at dette skyldes utseendet mitt. Jeg skal visstnok være for lav, for feit, ha for tynt hår, for ekkelt ansikt osv... Jeg undres over at venninner av meg kan komme gråtende til meg når kjæresten har vært usensitiv, slått dem eller på annen måte oppført seg ubehagelig... si til meg i fortrolighet at de synes det er leit at jeg har vært så uheldig med utseendet... angivelig ønske at kjæresten var mer som jeg rent personlig. Og allikevel gå tilbake i forholdet bare fordi "han har slik deilig body"... Erlend Loe har engang sagt noe som er fornuftig og det er "de mennene kvinner skriker etter, vil de egentlig ikke ha". Jeg sier: kvinner får de menn de vil ha. Vil de heller ha en Viggo Kristiansen enn meg, får slikt konsekvenser. Da er det kanskje godt å ha en skulder å gråte på... selv om man - Gud forby - aldri vil gi... eller motta ... en klem. Jeg regner ikke med at d u ser noe problematisk i dette - jeg regner med at du igjen vil si at dette er et marginalt problem. Og at jeg syter og klager. Deg om det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 1. mai 2001 Del Skrevet 1. mai 2001 De første par gangene du var inne her med samme regla som du kommer med nå var jeg full av sympati overfor deg, men det husker du neppe. Når jeg ser at du blokkerer ute alt du ikke vil høre, det eneste du reagerer positivt på er de som syns synd på deg - vel, da forsvinner mye av den sympatien jeg hadde for deg. Du tygger på den samme regla om og om igjen, og reagerer negativt på alt annet enn 'stakkars deg'-innlegg. Vel, jeg syns faktisk synd på deg, ikke fordi du etter eget utsagn er lite pen, men fordi du ikke ser ut for å ha noe som helst ønske om å endre situasjonen, men tvertimot grave deg lengre ned i selvmedlidenhet. Hva ønsker du egentlig å oppnå med innleggene dine? Sympati gjør jo ikke noe med situasjonen din, men du har fått gode råd som kunne ha hjulpet deg hvis du hadde vært villig til å lytte. Lykke til. Kjære "libra", jeg har lest igjennom ditt innlegg og registrerer at du ikke synes det er grunn til å synes synd på mennesker som er stygge. Selv ikke når de er så stygg som det jeg er. Dette undrer meg. Sosiologer har kunnet avdekke at mennesker med lite attraktivt utseende stiller bakerst i køen... en liten gruppe mennesker som undertegnede synes å være avskåret fra all romantikk/erotikk, noe de fleste psykologer og filosofer mener er helt grunnleggende for å realisere seg selv som menneske fullt ut. Jeg opplever det i beste fall som naivt, i verste fall som kynisk, å avfeie at utseende kan være et problem for somme. Meg bekjent utføres det flere plastiske operasjoner hvert år på mennesker som har en deformering som er akseptert som reell grunn til bekymring. Jeg har et mer skjult handikapp - samfunnet (som for det meste består av mennesker som makter å bli likt på grunn av sitt utseende - big surprise!) anerkjenner ikke mitt problem. Jeg blir bare avskåret med "syt", "klage" eller anklaget for at jeg har dårlig selvtillit. Som om det skulle være en forbrytelse. Dette har å gjøre med ulikt menneskesyn - selv mener jeg at man skal møte dem som har det vondt der de er. Lytte, forstå og stille seg solidarisk. Før hade man ingen eller liten forståelse for enkelte handikapp som f. eks. dysleksi... kanskje vil man, når FrP-bølgen har gitt seg, blilitt mer humane og i større grad møte lidende mennesker der de er. Jeg er dessverre stygt redd for at jeg ikke får oppleve d e t. Men det gleder meg at n o e n viser såpass storsinn at de erkjenner mitt problem og oppmuntrer meg til å kjempe videre. For hver dag er for meg en kamp. Å bli møtt med hån, spott og avvisning hver bidige dag bare på grunn av utseendet smerter. Å være innestengt i en "feil" kropp er noe bare få vet hvor vanskelig er. Det gleder desto mer at n o e n gir meg en skulder istedenfor å smelle døren igjen med "det er din egen skyld....". Jeg har fått utdelt noen kort... er vel ikke min skyld at de regnes som bunnkort i dette spillet. Jeg prøver å spille så godt jeg kan, tape med smil. Men etter 29 år begynner det å bli vanskelig. Om du mener det er forkastelig, får jeg heller erklære meg skyldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Jeg liker måten du skriver på, Yngve! Bruker du fremdeles den samme uniformen? Hei, Rosanna. Joda, jeg bruker fortsatt den samme uniformen. Har ikke tenkt å slutte med den med det første. Men jeg skifter jeg jo av og til den sivile uniformen. Er det formen eller innholdet du liker? Eller kanskje begge deler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tja,tja Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 1) er det for kvinner verre at en mann har dårlig selvtillit (grunnet hånsord hele livet) enn å være alvorlig kriminell? 2) hvordan får man god selvtillit når man hele livet, gjerne flere ganger hver dag får høre at en er stygg?? 1) Hvorfor generaliserer du sånn, det finnes mange ulike kvinner. Se deg rundt, det er sikkert mange du betrakter som stygge som har partner, tror ikke akkurat du er norges styggeste mann. Og det er en del alvorlig krimininelle som har/får kjærester. For min egen del virker det helt sykt å falle for en mann fordi han har begått en alvorlig krinimell handling, men å falle for en mann som ikke har utseendet med seg betyr ingen ting, det er personligheten som teller. 2) Når det gjelder selvtillitt er det enormt mye en kan gjøre selv, det finnes masse gode bøker som du har fått en del råd om, det du selv sier til deg selv hele dagen påvirker både selvtillitt og humør. Dette har jeg personlig erfaring med, såkalte affirmasjoner. Og ærlig talt, jeg tror ikke at du flere ganger for dagen får høre at du er stygg, hvilke folk er det i så fall du omgir deg med? Nei, ta deg selv KRAFTIG i nakken og gjør noe med din situasjon i stedet for å syte og klage. Til slutt, hvilke jenter ser du på, hvilke jenter faller du for ved første blikk, hvilke jenter snur du deg etter på gata, de stygge eller de pene, de tykke eller de tynne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Kjære "libra", jeg har lest igjennom ditt innlegg og registrerer at du ikke synes det er grunn til å synes synd på mennesker som er stygge. Selv ikke når de er så stygg som det jeg er. Dette undrer meg. Sosiologer har kunnet avdekke at mennesker med lite attraktivt utseende stiller bakerst i køen... en liten gruppe mennesker som undertegnede synes å være avskåret fra all romantikk/erotikk, noe de fleste psykologer og filosofer mener er helt grunnleggende for å realisere seg selv som menneske fullt ut. Jeg opplever det i beste fall som naivt, i verste fall som kynisk, å avfeie at utseende kan være et problem for somme. Meg bekjent utføres det flere plastiske operasjoner hvert år på mennesker som har en deformering som er akseptert som reell grunn til bekymring. Jeg har et mer skjult handikapp - samfunnet (som for det meste består av mennesker som makter å bli likt på grunn av sitt utseende - big surprise!) anerkjenner ikke mitt problem. Jeg blir bare avskåret med "syt", "klage" eller anklaget for at jeg har dårlig selvtillit. Som om det skulle være en forbrytelse. Dette har å gjøre med ulikt menneskesyn - selv mener jeg at man skal møte dem som har det vondt der de er. Lytte, forstå og stille seg solidarisk. Før hade man ingen eller liten forståelse for enkelte handikapp som f. eks. dysleksi... kanskje vil man, når FrP-bølgen har gitt seg, blilitt mer humane og i større grad møte lidende mennesker der de er. Jeg er dessverre stygt redd for at jeg ikke får oppleve d e t. Men det gleder meg at n o e n viser såpass storsinn at de erkjenner mitt problem og oppmuntrer meg til å kjempe videre. For hver dag er for meg en kamp. Å bli møtt med hån, spott og avvisning hver bidige dag bare på grunn av utseendet smerter. Å være innestengt i en "feil" kropp er noe bare få vet hvor vanskelig er. Det gleder desto mer at n o e n gir meg en skulder istedenfor å smelle døren igjen med "det er din egen skyld....". Jeg har fått utdelt noen kort... er vel ikke min skyld at de regnes som bunnkort i dette spillet. Jeg prøver å spille så godt jeg kan, tape med smil. Men etter 29 år begynner det å bli vanskelig. Om du mener det er forkastelig, får jeg heller erklære meg skyldig. Du har fortsatt filteret på og hører kun det du vil høre, skjønner jeg. Du skjønner, det er ikke bare du som har det vanskelig her i verden. Jeg har en kronisk sykdom som medfører mye smerte, og som får temmelig mange menn til å skygge unna når de får vite om den. Likevel kunne det ikke falle meg inn å sitte her inne og sutre om medlidenhet og beskylde alle menn for å være overfladiske og uten evne til kjærlighet. Jeg har aldri sett et innlegg fra deg som har handlet om noe annet enn ditt (etter eget utsagn) begredelige utseende, engasjer deg i noe utafor nesa di så blir kanskje livet - og innleggene dine - litt mer positive. Kanskje du også kunne reagere positivt på de konstruktive innleggene, ikke bare på de som jatter med deg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Du har fortsatt filteret på og hører kun det du vil høre, skjønner jeg. Du skjønner, det er ikke bare du som har det vanskelig her i verden. Jeg har en kronisk sykdom som medfører mye smerte, og som får temmelig mange menn til å skygge unna når de får vite om den. Likevel kunne det ikke falle meg inn å sitte her inne og sutre om medlidenhet og beskylde alle menn for å være overfladiske og uten evne til kjærlighet. Jeg har aldri sett et innlegg fra deg som har handlet om noe annet enn ditt (etter eget utsagn) begredelige utseende, engasjer deg i noe utafor nesa di så blir kanskje livet - og innleggene dine - litt mer positive. Kanskje du også kunne reagere positivt på de konstruktive innleggene, ikke bare på de som jatter med deg. Lykke til. Jeg gir opp... du viser liten eller ingen vilje til å møte meg. Jeg er på min side oppriktig lei for at du har en kronisk sykdom. Men jeg gleder meg med deg når den ikke skremmer menn bort i 1. omgang... dessverre er jeg så stygg at jeg ikke en gang får sjanse til å gjøre noe godt inntrykk. Jeg registrerer at du ikke er villig til å gå med på muligheten for at jeg kanskje kunne trenge hjelp... at muligvis en plastisk operasjon ville være noe for meg. Det er en litt finurlig måte å avfeie problemet - eller usynliggjøre det. Fin maktstrategi! ...jeg håper inderlig du ikke møter alle som har problemer på den måten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Jeg gir opp... du viser liten eller ingen vilje til å møte meg. Jeg er på min side oppriktig lei for at du har en kronisk sykdom. Men jeg gleder meg med deg når den ikke skremmer menn bort i 1. omgang... dessverre er jeg så stygg at jeg ikke en gang får sjanse til å gjøre noe godt inntrykk. Jeg registrerer at du ikke er villig til å gå med på muligheten for at jeg kanskje kunne trenge hjelp... at muligvis en plastisk operasjon ville være noe for meg. Det er en litt finurlig måte å avfeie problemet - eller usynliggjøre det. Fin maktstrategi! ...jeg håper inderlig du ikke møter alle som har problemer på den måten. De som har evne til å ta imot medfølelse får det i fullt monn fra meg, men jeg gidder ikke å 'kaste bort' medfølelse på å bygge opp under vrangforestillinger. Ta dine plastiske operasjoner, du, men jeg syns synd på deg den dagen du innser at du ikke kan operere bort det underliggende problemet, nemlig instillinga di. Jeg behøver forresten ikke medlidenhet fra noen fordi jeg er kronisk syk, det er en del av meg som jeg har lært å leve med, og medlidenhet gjør livet mitt dårligere - ikke bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 3. mai 2001 Del Skrevet 3. mai 2001 De som har evne til å ta imot medfølelse får det i fullt monn fra meg, men jeg gidder ikke å 'kaste bort' medfølelse på å bygge opp under vrangforestillinger. Ta dine plastiske operasjoner, du, men jeg syns synd på deg den dagen du innser at du ikke kan operere bort det underliggende problemet, nemlig instillinga di. Jeg behøver forresten ikke medlidenhet fra noen fordi jeg er kronisk syk, det er en del av meg som jeg har lært å leve med, og medlidenhet gjør livet mitt dårligere - ikke bedre. For min egen del mener jeg nå at f. eks. kreftsyke har krav på medfølelse; men d e r er vi nok forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-108377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 1) Hvorfor generaliserer du sånn, det finnes mange ulike kvinner. Se deg rundt, det er sikkert mange du betrakter som stygge som har partner, tror ikke akkurat du er norges styggeste mann. Og det er en del alvorlig krimininelle som har/får kjærester. For min egen del virker det helt sykt å falle for en mann fordi han har begått en alvorlig krinimell handling, men å falle for en mann som ikke har utseendet med seg betyr ingen ting, det er personligheten som teller. 2) Når det gjelder selvtillitt er det enormt mye en kan gjøre selv, det finnes masse gode bøker som du har fått en del råd om, det du selv sier til deg selv hele dagen påvirker både selvtillitt og humør. Dette har jeg personlig erfaring med, såkalte affirmasjoner. Og ærlig talt, jeg tror ikke at du flere ganger for dagen får høre at du er stygg, hvilke folk er det i så fall du omgir deg med? Nei, ta deg selv KRAFTIG i nakken og gjør noe med din situasjon i stedet for å syte og klage. Til slutt, hvilke jenter ser du på, hvilke jenter faller du for ved første blikk, hvilke jenter snur du deg etter på gata, de stygge eller de pene, de tykke eller de tynne? Svaret er veldig enkelt: Da jeg er såpass stygg at alle kvinner blir kvalm av å se meg og dessuten er mindre intelligent er jeg så desperat at jeg tar h v a som helst. Selv er jeg jo avhengig av en kvinne som er villig til å fire på alle krav både til utseende og intelligens. Kan nesten ikke kreve noe annet, selv. Jeg generaliserer ikke, jeg bare påpeker det faktum (!) at kvinner visstnok kan falle for en Viggo Kristiansen, ulike kriminelle mennesker, men altså ikke meg. Interessant. I kvinners øyne er det altså verre å være stygg og derfor ha dårlig selvtillit enn å drepe/mishandle små barn. Hmmm har kvinner god smak? *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-109540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flua Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 At det er din empiriske oppfatning behøver ikke å bety at det er en universell lov, vet du! Grunnene til at man misliker et menneske _man ikke kjenner_ kan være mange; det kan gå på utseendet, det kan gå på dialekt, kroppsspråk... Som sagt, når man ikke kjenner et menneske. Sånn er det nok for alle, kvinner, menn, hetero, homser og lesbiske. Men om man misliker et menneske man faktisk kjenner, er det som regel andre grunner enn utseende. Da går det mer på personlighet. Man må gi av seg selv for å få, ingen gidder å være lenge sammen med en som bare henger seg på, og ikke bidrar med noe positivt. ----------------------------------------------------- Noen av damene kan nok mislike deg pga utseendet, men kom ikke her og si at det er en "egenskap" som gjelder mer for kvinner enn for menn! Si meg, kan det ikke være en ond sirkel? For du har visst som utgangspunkt at du er mislykket. ---OK, eksempel: En kvinne du nettopp har møtt virker ikke interessert i å ha mer kontakt. Du tar det dermed for gitt at du er for stygg, og blir fiendtlig fordi hun kan finne på å være så overfladisk. -Hun merker at du får en fiendtlig innstilling, og vil forsvare seg, for alle har rett til selv å velge sine bekjentskaper. Dermed er mistilliten sådd hos begge. Dette var en tanke fra meg om hvordan en slik situasjon som du beskriver _kan_ oppstå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26000-hvorfor-mangler-kvinner-kj%C3%A6rlighetsevne/page/3/#findComment-111987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.