Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er nå 5+1, har hatt en kjempegod matlyst til nå. Noe jeg har vert glad for siden det har vært så masse god mat i jula.

Men nå har det stoppa helt, har ikke lyst på mat i det hele tatt. Klumpen i halsen vokser bare jeg tenker mat. 2 dag det er sånn nå, er ikke noe spesielt kvalmen heller, så er ikke det som gjør det.

Er det skadligt for barnet om jeg spiser minimalt for tiden, har jo litt å tære på etter jula da. Og jeg drikker masse vann og appelsin juce for å ha noe i kroppen da :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260223-d%C3%A5rli-matlystuke-5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å få i deg vitaminer og mineraler, samt Omega3. For å gjøre det enkelt for deg sjøl, kjøp vitaminer beregnet for gravide på apoteket, de inneholder Folat, samt øvrig multivitamin, i den mengden som er bra når man er gravid (noe mer enn til vanlig). I tillegg til gravitamin (som det kalles), så må du ta et Omega3-tilskudd av noe slag. Selv tar jeg fiskeolje og/eller selolje.

Folat er forresten viktig de 3 første månedene, men ikke skadelig om man fortsetter med det videre ut over i svangerskapet også. Du kan derfor ta gravitamin hele svangerskapet, eller bare de 3 første mnd., og så ta vanlig multivitamin+omega3 resten av svangerskapet. Hvis du føler at du etter hvert spiser sunt og variert, og nok, så trenger du kanskje ikke vitamintilskudd lenger. Men folat er det nesten umulig å få i seg nok av gjennom kosten når man er gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...