Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg var på siste uke med fargede piller, og siste dagen glemte jeg p-pillen,dvs jeg tok den 10-12 timer etter vanlig tid.. så tok jeg de hvite pillene (sukkerpillene) og mensen kom som vanlig.. 7 hvite piller ble tatt, og idag tok jeg min første gule igjen på nye brettet..

men jeg leste vedlegget, og der står det:

man har to muligheter når man glemmer en pille 3 uker (hva vil glemme si, etter 12 timer eller hva mener de?)

a) ta to gule og begynne på neste brett, uten å ta sukkertablettene og så ikke få mens,og småblødninger skjer men ingen normal mensuke

b)gå rett på hvite(sukkertablettene) og få mensen litt før..

har man mer enn 7 dager uten gule tabletter kan p-pillen ha mistet sin virkning..

så hva gjør jeg? stole på at jeg har gjort det rett, og fortsette som normalt, eller må jeg bruke kondom når jeg har sex fra nå av? vil det si at pillene har mistet sin virkning neste måned eller for alltid fram til man har pause og starter på nytt?

vet liksom ikke helt hva jeg gjør nå..

litt hjelp hadde vært fint

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260302-p-piller-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke noe problem å glemme en tablett inntil 12 timer, virkningen blir ikke svekket.

Du har gjort det korrekt og behøver ikke å bruke kondom.

Det ser ut til at du bruker Trionetta og de er ikke mer tilgjengelige i Norge. Har du skaffet deg ny resept på annet pillemerke?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det er ikke noe problem å glemme en tablett inntil 12 timer, virkningen blir ikke svekket.

Du har gjort det korrekt og behøver ikke å bruke kondom.

Det ser ut til at du bruker Trionetta og de er ikke mer tilgjengelige i Norge. Har du skaffet deg ny resept på annet pillemerke?

Vennlig hilsen Mette H Moen

jeg har jasmin p-pillene, glemte jeg visst å si.. hadde trionetta før, men byttet da det var for mye bivirkninger i de for meg :)

er gammel nok til å få barn, men ikke klar for det enda, verken samboer eller jeg, så da vil vi være på den sikre siden:)

takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...