Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ensomlurerveldig

Hei

Jeg lurer på om det er noe som kan påvirke resultat av en graviditets-test? Jeg hadde min siste blødning etter provera-kur (som jeg fikk pga uregelmessige blødninger pga PCO) 4. nov, og har nå tatt clearblue graviditets-tester som viser positiv resultat to dager etter hverandre.

Føler meg nå usikker på om jeg kan stole på disse testene... Jeg bruker også Hiprex ved behov, og har brukt ibux og paracet av og til.

Har i et par uker hatt symptom som kvalme og føler brystene er blitt større.

Er også bekymret for at jeg har drukket alkohol ved flere anledninger da jeg ikke viste at jeg kunne vere gravid (pga PCO har jeg valigvis svært uregelmessig menstruasjon og reagerte ikke på dette).

Jeg skal til min fastlege for å ta en blodprøve som kan fastsette om jeg er merc eller mindre enn 6 uker på vei eller noe sånt..... Vil denne prøven gi en sikker indikasjon på om jeg faktisk er gravid?

Min fastlege sa at det må vere medisinsk indikasjon for å ta tidlig ultralyd for å sjekke om det eventuelt er et foster der, vil jeg da ikke få vite noe mer før vanlig ultralyd? Når skal denne i så fall tas?

Håper du kan hjelpe meg med noe av dette :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260467-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...