Gå til innhold

Frustrert....litt langt,men fint at du orker!

Anbefalte innlegg

Gjest Den sorte enke

Jeg har vært gift med en mann i snart 5 år.Han har en gutt fra før.Gutten er nå 11 år gammel.

Mannen min har hele tiden ment at jeg ikke skal være delaktig i gutten.Jeg skal ikke være inkludert i deres liv,lell om gutten bor hos oss annen hver uke.

Han blir sint hvis jeg og gutten skøyer sammen. Han blir sint hvis jeg lærer gutten å lage matpakke. Han blir sint hvis jeg mener mannen har respondert litt galt ovenfor gutten.Han blir sint hvis jeg spør om gutten ikke bør ha på seg hjelm når han sykler. Han blir sint hvis jeg vil lære gutten å re senga si.

Dette er bare noen av alt han blir sint for.

Stort sett blir han sint på meg med alt jeg ønsker for gutten...utenom når jeg trengs til å hjelpe gutten med noe eller være barnepike...eller lage mat...

Jeg får veldig mye sinne og kjeft i guttens nærvær.

Før jul fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke "fikk drive på" som jeg gjorde...

Gutten og jeg har aldri hatt noen store problemer å være sammen.

Nå er jeg så sliten av hele greia at når gutten er hos oss,så lukker jeg meg inn i meg selv.

Orker ingen ting...

Det er ingen vits å ta en prat med mannen min om dette...av erfaring.

Jeg har fra før to voksne sønner som jeg har et fabelakig godt forhold til. De har bestandig gitt tilbakemelding over hvor god oppvekst de hadde. Fra exen får jeg ennå ros over hvor god mor jeg var til våre sønner.

Så jeg skjønner lite av hvorfor jeg må ha det så vondt i dette ekteskapet...

Trenger noen råd her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260606-frustrertlitt-langtmen-fint-at-du-orker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den sorte enke

Herre-min-jesus for en tulling av en mann som ikke setter pris på å være så heldig å ha en partner som klarer å ta godt vare på barnet hans.

Jeg lurer på hvorfor han mener at det ikke skal være slik.

Det lurer også jeg på...

Mulig han har mindreverdighetskomplekser.

Gutten har gitt mange klare signaler på at jeg er godkjent hos han...

Men det er nå engang mannen jeg er gift med...

Gjest Den sorte enke

Er selv stefar og har heldigvis ikke en slik livspartner.

Hadde jeg vært i samme situasjon så tror jeg nok hadde gått fra forholdet. Jeg hadde i allefall ikke vært barnevakt eller laget mat, eller noe annet.

Jeg har sagt at de bør tenke seg om før de spør meg om en tjeneste flere ganger...

Jeg kan ikke bare gi og gi i bøttevis av positive ting...for så å få drittkjeft for det jeg gjør...

Nå er jeg helt"død" på hjemmefronten...Er helt stille...svarer bare på spørsmål...

Den glade,livlige og engasjerte jenta er død...

Når sønnene mine kommer på besøk,kan jeg være meg selv igjen... mot dem...ikke mot stesønnen...

For da vet jeg ikke når jeg blir "henrettet" igjen...

Fy flate for et liv jeg har tullet meg inn i!!!!!

Annonse

Gjest Den sorte enke

Av alt man skal lese!

Om denne mannen er det vel ikke annet å si enn HERREGUD. Og det med store bokstaver.

Jeg tror nesten ikke det jeg leser.

Du har så rett...

Jeg blir skremt selv også...

Det er ikke rett at det skal være sånn...

ShitDiddelyDo

Du har så rett...

Jeg blir skremt selv også...

Det er ikke rett at det skal være sånn...

Men hvorfor vil han ikke at du skal ha noe forhold til hans sønn?

Det høres jo absurd ut.

Han har ikke en ond ekskone som insisterer på at du skal holde deg unna?

For dette er naturligvis så unormalt som det kan bli.

Jeg har sagt at de bør tenke seg om før de spør meg om en tjeneste flere ganger...

Jeg kan ikke bare gi og gi i bøttevis av positive ting...for så å få drittkjeft for det jeg gjør...

Nå er jeg helt"død" på hjemmefronten...Er helt stille...svarer bare på spørsmål...

Den glade,livlige og engasjerte jenta er død...

Når sønnene mine kommer på besøk,kan jeg være meg selv igjen... mot dem...ikke mot stesønnen...

For da vet jeg ikke når jeg blir "henrettet" igjen...

Fy flate for et liv jeg har tullet meg inn i!!!!!

Det du har tullet deg inn i, kan du tulle deg ut av!

Du er jo i ferd med å miste deg selv. Det betyr at forholdet ditt tar mer enn det gir.

Hvis det fines noe mønster i reaksjonene hans, kan det se ut som om han reagerer når du prøver å oppdra eller irettesette gutten. Kan hende mener faren at dere bør smøre matpakka hans, han er for liten til å smøre matpakke eller re opp senga selv.

Kanskje har han kronisk dårlig samvittighet, slik mange skilte fedre har, og duller og skjemmer bort ungen og står på pinne for ham for å bøte på denne.

Gjest Den sorte enke

Men hvorfor vil han ikke at du skal ha noe forhold til hans sønn?

Det høres jo absurd ut.

Han har ikke en ond ekskone som insisterer på at du skal holde deg unna?

For dette er naturligvis så unormalt som det kan bli.

Eksen hans har desverre styrt alt for mye...

Hun er en veldig vanskelig person som har både truet han med å miste gutten ved flere anledninger... og blitt fortalt hvor elendig far han er....Det bare når hun ikke får det som hun vil...

Med en gang hun får det som hun vil,er han "så snill"...

Jeg tror mye av hans mindreverdighetkompleks ligger i deres for-historie...

Gjest Den sorte enke

Det du har tullet deg inn i, kan du tulle deg ut av!

Du er jo i ferd med å miste deg selv. Det betyr at forholdet ditt tar mer enn det gir.

Jeg har gjennomgått så mye...og mye er absolutt gjennomtenkt med å gå ut av forholdet...

Jeg er...tross alt...veldig glad i mannen min...

Jeg tror han er litt psyk på visse områder...

Og en gang for flere år siden,så gikk jeg fra exen til fordel for mannen min...

Jeg gikk fra exen og mine to barn..Jeg valgte at barna mine skulle bo hos faren og barndomshjemmet sitt...

Jeg følte at jeg sviktet dem og gjorde dem så vondt med å ødelegge det gode familieforholdet. Føler at jeg ikke kan ødelegge dette familieforholdet også...med å dra min vei...

Annonse

Gjest Den sorte enke

Hvis det fines noe mønster i reaksjonene hans, kan det se ut som om han reagerer når du prøver å oppdra eller irettesette gutten. Kan hende mener faren at dere bør smøre matpakka hans, han er for liten til å smøre matpakke eller re opp senga selv.

Kanskje har han kronisk dårlig samvittighet, slik mange skilte fedre har, og duller og skjemmer bort ungen og står på pinne for ham for å bøte på denne.

Det var faren som reagerte kraftig når jeg lærte gutten å lage sin egen matpakke...

Gutten syntes det var kjempegøy og bra...og han til og med spurte meg om han kunne smøre matpakke til meg også...noe han selvfølgelig fikk lov til...

Og han er gammel nok til å lære seg å re senga si...han er tross alt 11 år gammel...

Gjest skryt litt?

Eksen hans har desverre styrt alt for mye...

Hun er en veldig vanskelig person som har både truet han med å miste gutten ved flere anledninger... og blitt fortalt hvor elendig far han er....Det bare når hun ikke får det som hun vil...

Med en gang hun får det som hun vil,er han "så snill"...

Jeg tror mye av hans mindreverdighetkompleks ligger i deres for-historie...

Hvor ofte får han høre fra deg at han er en fin far for gutten?

Da vil han kanskje slutte å se deg som en konkurrent i foreldrerollen slik han var vant til?

Jeg synes dette høres litt sippete ut, og henger meg ikke på lynsjekoret mot faren.

Sorry, det er ikke vondt ment, men her spiller dere mot hverandre i stedet for med.

Tenk deg litt i hans sted, med trusler og negativitet rundt hans rolle? Han beskytter den, kanskje ubevisst.

Hvis du støtter han i den, i en periode, kanskje han er glad for å dele den med deg?

Gjest Den sorte enke

Hvor ofte får han høre fra deg at han er en fin far for gutten?

Da vil han kanskje slutte å se deg som en konkurrent i foreldrerollen slik han var vant til?

Jeg synes dette høres litt sippete ut, og henger meg ikke på lynsjekoret mot faren.

Sorry, det er ikke vondt ment, men her spiller dere mot hverandre i stedet for med.

Tenk deg litt i hans sted, med trusler og negativitet rundt hans rolle? Han beskytter den, kanskje ubevisst.

Hvis du støtter han i den, i en periode, kanskje han er glad for å dele den med deg?

Han får masse skryt for den han er og det han gjør...det har jeg skjønt lenge at han trenger...

Aner bare ikke hva det kan være for noe...men jeg tror han er redd for at jeg "tar over" gutten...men jeg er bare en kamerat for gutten...

Hverken mor eller far...bare en kamerat...

Gjest skryt litt?

Han får masse skryt for den han er og det han gjør...det har jeg skjønt lenge at han trenger...

Aner bare ikke hva det kan være for noe...men jeg tror han er redd for at jeg "tar over" gutten...men jeg er bare en kamerat for gutten...

Jeg tror deg, men likevel tror jeg han opplever deg som en konkurrent.

Snakk med han om papparollen, om hvor fint du synes han tar den. Det er noe helt annet enn å syte over å bli utestengt.

Det eneste du oppnår er å stenge deg selv ute, er det ikke?

Han trenger helt tydelig anerkjennelse for jobben han gjør, men har kanskje fått altfor lite i lang tid?

Det tar tid før han er på pluss-siden og kan sette pris på innspill til hva og hvordan han gjør det.

Han må kjenne at han gjør det "godt nok" før han er klar til å dele sin rolle.

Hvis du skal ta det opp, kan du begynne med å berømme han, og si du er stolt av det han gjør for sønnen. Ellers opplever han deg som bedreviter i stedet for hjelper.

Og det behøver ikke være fordi han er syk, dum eller andre intelligente innspill her.

Bare en kamerat, sier du. Men jeg hadde aldri våget å si til min kjærestes sønn at "nå skal jeg lære deg å re opp senga".

Ikke sånn å forstå at jeg forsvarer mannens oppførsel, for all del, men det er nok vanskelig å la være å være litt reservemor når gutten er såpass ung.

Gjest skryt litt?

Det var faren som reagerte kraftig når jeg lærte gutten å lage sin egen matpakke...

Gutten syntes det var kjempegøy og bra...og han til og med spurte meg om han kunne smøre matpakke til meg også...noe han selvfølgelig fikk lov til...

Og han er gammel nok til å lære seg å re senga si...han er tross alt 11 år gammel...

Det var ikke guttens reaksjon Babette henviste til, men farens.

Det er der jeg tror du blander litt, eller?

Babettes svar lyder veldig fornuftig. Fedre har ofte dårlig samvittighet og vil vite at de er bra nok.

Hvis ikke vi kan gi de den anerkjennelsen når de trenger det, men trenger oss på med hjelp i stedet, blir vi bedrevitere i deres øyne.

Gjest skryt litt?

Jeg har gjennomgått så mye...og mye er absolutt gjennomtenkt med å gå ut av forholdet...

Jeg er...tross alt...veldig glad i mannen min...

Jeg tror han er litt psyk på visse områder...

Og en gang for flere år siden,så gikk jeg fra exen til fordel for mannen min...

Jeg gikk fra exen og mine to barn..Jeg valgte at barna mine skulle bo hos faren og barndomshjemmet sitt...

Jeg følte at jeg sviktet dem og gjorde dem så vondt med å ødelegge det gode familieforholdet. Føler at jeg ikke kan ødelegge dette familieforholdet også...med å dra min vei...

Kanskje du bøter på egen dårlig samvittighet ved å konkurrere om en rolle i stedet for å anerkjenne farens viktigere rolle overfor gutten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...