Babette Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Eksen hans har desverre styrt alt for mye... Hun er en veldig vanskelig person som har både truet han med å miste gutten ved flere anledninger... og blitt fortalt hvor elendig far han er....Det bare når hun ikke får det som hun vil... Med en gang hun får det som hun vil,er han "så snill"... Jeg tror mye av hans mindreverdighetkompleks ligger i deres for-historie... Her kan mye av forklaringen ligge. Kanskje har han lovt eksen at du ikke skal ha noe med oppdragelsen å gjøre. I tillegg plages han nok av dårlig samvittighet overfor gutten p.g.a. skilsmissen, kanskje også sjalusi fordi du går så godt overens med ungen. De eksemplene du forteller om kan også skyldes at han bebreider seg selv for at han selv ikke har lært gutten å bruke sykkelhjelm og å re opp senga. Altså at han tar alle dine innspill som kritikk av ham selv som oppdrager. Men jeg synes du har fått en umulig rolle. Du som voksen kan ikke være kamerat med en 11-åring. Du er voksen, og pappas kone. Du trenger ikke å være mor for gutten, han har sin egen mor, men du bør være en tydelig voksen og en støtte for faren. Situasjonen virker vond og fastlåst, og skal dere komme helskinnet ut av dette, bør både han og du være villig til å lytte til hvordan dere begge oppfatter situasjonen og problemene, og jobbe sammen for å få det bedre. Når det gjelder meninger du måtte ha om måten han behandler gutten på, råder jeg deg til ikke å si noe. (Hehe, klok av erfaring.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260606-frustrertlitt-langtmen-fint-at-du-orker/page/2/#findComment-2082630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.