Anne R Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Jeg har vært sammen med en mann i ca. 1 1/2 år. Han har to barn fra før. Moren har hovedomsorgen, men de har nå blitt enige om en utvidet samværsavtale der han vil kunne ha barna hos seg i 5 av årets 12 mnd., fordelt på utvida helger, ukedager med overnatting og utvida ferier. Men moren flytter med barna, langt vekk, og han har bestemt seg for å flytte etter nå som han har fått en så bra avtale. Jeg synes det er bra at han ønsker nærhet til ungene sine, men problemet er at jeg ikke ønsker å flytte etter. Han har heller ikke lyst til å flytte, han trives godt med tilværelsen der han bor nå, men han orker ikke svikte ungene, og det føler han at han gjør hvis han ikke flytter etter. Og det skjønner jeg - hadde sikkert følt det samme hvis det var mine unger (jeg har ikke barn selv). Så vi har gjort det slutt på grunn av dette, stikk i strid med hva vi ønsker for oss selv. Jeg sliter med å forstå at det er slutt, for jeg er jo så glad i ham fortsatt og det er uvirkelig at vi ikke skal være et par lenger. Jeg lurer på om jeg klarer å gjennomføre beslutningen om å bli igjen her når han flytter etter, eller om jeg kapitulerer og flytter etter jeg også. Tror det er klokest av meg å bli igjen. Føler at alternativet er å miste medbestemmelsen totalt og la mitt liv styres av hans ekskone. Samtidig skjønner jeg at han og ungene trenger å være nært hverandre. Jeg har derfor ikke bedt ham om ikke å flytte - synes han må finne ut av det. Jeg tenker på at det kanskje kan bli en OK tilværelse for oss der han og ungene flytter, men at sjansen er veldig liten. Ekskona har uttrykt at det blir vanskeligere hvis jeg kommer etter - noe hun har helt rett i. Jeg ble kjent med ham mens de fortsatt var gift, noe hun har slitt med. Nå har hun ny kjæreste som skal flytte etter, men hun har fortsatt et anstrengt forhold til meg. Det er et vanskelig valg. Jeg har valgt, og vi har gjort det slutt, men jeg er fortsatt i tvil. Skulle gjerne hatt ei glasskule til å vise meg framtiden både her og der - for jeg aner ikke hva som vil være best eller verst på sikt. Tar gjerne imot gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26065-skal-jeg-flytte-etter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Hei! Det høres ut til å at du har gjort kloke refleksjoner mht ny kjæreste med barn. Jeg lurer på hvor gamle disse barna er? Det har vel betydning for hvor lenge faren vil være bundet av fast omsorg. Forøvrig tror jeg at du, dersom dere blir et par igjen, vil få et friere parforhold til han, ved ikke å flytte etter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26065-skal-jeg-flytte-etter/#findComment-107415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne R Skrevet 29. april 2001 Forfatter Del Skrevet 29. april 2001 Hei! Det høres ut til å at du har gjort kloke refleksjoner mht ny kjæreste med barn. Jeg lurer på hvor gamle disse barna er? Det har vel betydning for hvor lenge faren vil være bundet av fast omsorg. Forøvrig tror jeg at du, dersom dere blir et par igjen, vil få et friere parforhold til han, ved ikke å flytte etter. Han ønsker å bo nært ungene til de begge er ferdige med ungdomsskolen. Yngstemann er bare seks år, så det er snakk om 10 år før jeg vil kunne få et ord med i laget mht. bosted. Det synes jeg er lenge. Selv om han har sagt at han vil flytte etter, oppfatter jeg ham som usikker på avgjørelsen. Han flytter uansett ikke med en gang, han vil forsikre seg om at de trives og blir værende før han kommer etter. Tror vi kommer til å ha en del kontakt frem til han drar herfra, kanskje det tar et helt år før han forlater byen. Jeg vil nok innerst inne gå og håpe på at han skal ombestemme seg og bli her likevel. Men jeg ønsker jo å fortsette mitt liv og ikke gå et helt år og vente på ham - det har vært nok venting nå. Håper jeg klarer å se framover uten å være for opptatt av hans valg, det hadde nok vært lettere om vi hadde kutta all kontakt, men det blir for rått og føles helt feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26065-skal-jeg-flytte-etter/#findComment-107611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.