Gå til innhold

Staten bør bygge offentlige treningssentere for å bekjempe fedmeepedemi

Anbefalte innlegg

ilene1365380268
Skrevet

Nå lurer jeg på hva du mener om denne saken: Hva om staten hadde bygget

offentlige treningssentere? Samfunnet hadde spart vanvittige penger med å

kvitte seg med fedme-epedemien blant folk. Og private treningssentere er

dyre. Tror faktisk at vi kunne kuttet lange helsekøer ved et slikt foretak.

Det er de rike, velutdannende som trener nå.

SV hadde noe om dette i partiprogrammet sitt sist husker jeg. Rart at ingen andre politikere tenker på hvilken helsegevinst dette hadde vært for det norske folk.

Start utprøving nå!

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ilene1365380268

17

• Goliath

14

• keinstein

14

• Sofline

11

Mest aktive i denne tråden

ilene1365380268
Skrevet

Heyyy!

Må jeg diskutere med meg selv her?

Talk to me! :-)

ilene, det du sa der var veldig lurt! At ikke politikerne har tenkt på det før: Når studentene er ferdige å studere og begynner og jabbe, finner de også sofakroken. Og DER starter hovedproblemet.

Den stakkaren som ikke har metthetsknapp tenker jeg ikke på...

Men tenk på alle de som ikke orker å hive seg på treningskarusellen fordi de sparer 4-5000 i året for å la være....Og da snakker vi bare om det ene familiemedlemmet...

Treningsstudio er dyre....Men effektive! Tenk om familier kunne gå på offentlige treningssentere som staten bygget like fort som fotballstadioner.

Hvem bruker fotballstadioner? Publikum som står og skriker...Og elite-trenere.

Bort med fotaballstadion og fram med treningssentere!

(Hehe.....NÅ kommer vel til og med SSD)

ilene1365380268
Skrevet

Heyyy!

Må jeg diskutere med meg selv her?

Talk to me! :-)

ilene, det du sa der var veldig lurt! At ikke politikerne har tenkt på det før: Når studentene er ferdige å studere og begynner og jabbe, finner de også sofakroken. Og DER starter hovedproblemet.

Den stakkaren som ikke har metthetsknapp tenker jeg ikke på...

Men tenk på alle de som ikke orker å hive seg på treningskarusellen fordi de sparer 4-5000 i året for å la være....Og da snakker vi bare om det ene familiemedlemmet...

Treningsstudio er dyre....Men effektive! Tenk om familier kunne gå på offentlige treningssentere som staten bygget like fort som fotballstadioner.

Hvem bruker fotballstadioner? Publikum som står og skriker...Og elite-trenere.

Bort med fotaballstadion og fram med treningssentere!

(Hehe.....NÅ kommer vel til og med SSD)

hmmm....Finn fem feil....Ble en del skrivefeil der ja...I iveren....

Skrevet

jeg er helt enig. jeg hadde trent på treningssenter om jeg hadde hatt råd. jeg hadde råd til å trene da jeg var student, fordi det kostet fem hundre kroner i året. her koster det fem hundre i måneden, på det minste! det har jeg null råd til.

Skrevet

Det er ikke dokumentert at trening forlenger livet i særlig grad? Et halvt år?

Men livskvalitet kan jeg tenke meg.

Så pensjonspenger må det koste?

Skrevet

Det er ikke dokumentert at trening forlenger livet i særlig grad? Et halvt år?

Men livskvalitet kan jeg tenke meg.

Så pensjonspenger må det koste?

Det forebygger livsstilssykdommer, som tar ganske mange liv....

Skrevet

Det forebygger livsstilssykdommer, som tar ganske mange liv....

Og gir makt til småpsykopater som vil plage andre....

Forakten for ulikheter er ikke liten i samfunnet for tida...

Skrevet

Det er helt gratis å gå tur, sykle seg en tur eller gå til jobben. Jeg synes dette er et teit forslag, tror ikke folk vil rive seg løs fra tvene sine selv om det ble billigere å trene på helsestudio.

Skrevet

Glimrende idé!

Sier småpsykopatene som vil piske og denge noen småfete ulike ekle...

Skrevet

Det er helt gratis å gå tur, sykle seg en tur eller gå til jobben. Jeg synes dette er et teit forslag, tror ikke folk vil rive seg løs fra tvene sine selv om det ble billigere å trene på helsestudio.

Så var det det elendige været da... :-) Jeg skulle gjerne gått på treningssenter, men jeg har ikke råd.

Skrevet

Så var det det elendige været da... :-) Jeg skulle gjerne gått på treningssenter, men jeg har ikke råd.

Kle på deg og gå en rask tur istedet. Ja det er surt og mørkt og fælt, men akk så digg å komme inn igjen, vrenge av seg vått tøy, lage kakao og krype opp i sofaen med pledd over beina og to trøtte bikkjer ved dine føtter;-)

Tror prisen på treningsstudioer bare enda en unnskyldning for å slippe å forholde seg til ting vi helst ikke vil gjøre.

Skrevet

Kle på deg og gå en rask tur istedet. Ja det er surt og mørkt og fælt, men akk så digg å komme inn igjen, vrenge av seg vått tøy, lage kakao og krype opp i sofaen med pledd over beina og to trøtte bikkjer ved dine føtter;-)

Tror prisen på treningsstudioer bare enda en unnskyldning for å slippe å forholde seg til ting vi helst ikke vil gjøre.

Vanskelig å drive styrketrening osv. ute i ruskeværet... Det er ikke utholdenhetstrening jeg mangler... :-)

Skrevet

Vanskelig å drive styrketrening osv. ute i ruskeværet... Det er ikke utholdenhetstrening jeg mangler... :-)

Masse øvelser man kan gjøre hjemme, da. Knebøy ved kjøkkenbenken mens pottittene koker. Situps foran tvn:-)

*flirer*

Skrevet

Masse øvelser man kan gjøre hjemme, da. Knebøy ved kjøkkenbenken mens pottittene koker. Situps foran tvn:-)

*flirer*

Jada, men jeg har behov for litt hjelp til de rette øvelsene da jeg har dårlig rygg.

Skrevet

Jada, men jeg har behov for litt hjelp til de rette øvelsene da jeg har dårlig rygg.

Meld deg på trening på nærmeste sykehus hvis de har sånn ryggrehab-gruppe. Der får du eksperthjelp - også lærer du å gjøre det selvstendig slik at du ikke er avhengig av noe senter for å trene.

Det koster deg ikke mye - tror de tar vanlig egenandel eller noe.

Skrevet

Meld deg på trening på nærmeste sykehus hvis de har sånn ryggrehab-gruppe. Der får du eksperthjelp - også lærer du å gjøre det selvstendig slik at du ikke er avhengig av noe senter for å trene.

Det koster deg ikke mye - tror de tar vanlig egenandel eller noe.

Jeg bor ikke i Norge, og tilbudene er ikke helt de samme her. Legen min sier jeg skal til fysioterapeut hvis jeg blir verre.

Skrevet

Jeg bor ikke i Norge, og tilbudene er ikke helt de samme her. Legen min sier jeg skal til fysioterapeut hvis jeg blir verre.

Fysioterapeuten kan også veilede deg så du kan klare å trene på egenhånd.

:-)

Skrevet

Fysioterapeuten kan også veilede deg så du kan klare å trene på egenhånd.

:-)

Jepp, men akkurat nå har jeg ikke noe der å gjøre, for jeg har ikke "vondt nok". Men blir det like ille som det var en gang, blir jeg nødt til å gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...