Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

8

• erin

7

• flisa

6

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Vaniljesukker og makaroni? Kan det være godt da? Nå har jeg jo hørt om folk som bruker sirup på spaghetti også da, så det var ikkedet rareste jeg har hørt om. :)

Det er en god suppe, men jeg forstår godt at det høres litt ekkelt ut for de som ikke er vant med det.

Annonse

jepp :) og sildsup

og blodklubb med bacon og sirup

og pølse i vaffel med rekesalat

og julekake med sursild og rå løk

:)

Jeg liker også sildsup,og julekakemed sursild.Men helst ikke rå løk. Lurer på om sildsup er en ren trøndersk rett? Har ikke smakt det siden pappa døde.

Vi hadde det da jeg var liten - i Trøndelag - mulig det er tradisjon der.

Jeg liker også Klæppsup-

Jeg har jo bodd i Trondheim i 48 år og har aldri hørt om den makaronisuppa. Må være nordtrøndersk i såfall.I sørfylket er det suppe med ris og melk og saft som var vanlig. Heller ikke godt.

Det er en god suppe, men jeg forstår godt at det høres litt ekkelt ut for de som ikke er vant med det.

Hadde jeg fått det servert så hadde jeg smakt på den.Jeg er helt bestemt på at jeg aldri skal si at jeg ikke liker noe uten at jeg har smakt.Men kombinasjonen høres merkelig ut. :)

Jeg har jo bodd i Trondheim i 48 år og har aldri hørt om den makaronisuppa. Må være nordtrøndersk i såfall.I sørfylket er det suppe med ris og melk og saft som var vanlig. Heller ikke godt.

Jeg har også vokst opp med makaronisuppe. Da jeg var liten syntes jeg det var godt, nå kan jeg ikke tenke meg å spise det mer :( Vi spiste det med sukker og kanel.

Kanskje det var sånt de lærte å lage på husmorskolen før i tida? Moren min gikk husmorskolen.

Da vet du kanskje hva trondhjemsuppe er? Det tror jeg vi fikk servert som små, men husker ikke hva det var for noe. Melk, rosiner og sagogryn kanskje..

Da vet du kanskje hva trondhjemsuppe er? Det tror jeg vi fikk servert som små, men husker ikke hva det var for noe. Melk, rosiner og sagogryn kanskje..

Det er vel melk og ris og saft tror jeg.Har spist det noen få ganger, og spiste det bare fordi jeg fikk beskjed om å spise opp maten som oldemor laget. Det var kvalmt! Hun hadde kanelstang oppi også tror jeg.

Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Vaniljesukker og makaroni? Kan det være godt da? Nå har jeg jo hørt om folk som bruker sirup på spaghetti også da, så det var ikkedet rareste jeg har hørt om. :)

Vanijesukker er da godt i alt søtt? Grøt, lefse f.eks., så hvorfor ikke i søt makaronisuppe. Tror jeg prøver det neste gang!

Annonse

Det er vel melk og ris og saft tror jeg.Har spist det noen få ganger, og spiste det bare fordi jeg fikk beskjed om å spise opp maten som oldemor laget. Det var kvalmt! Hun hadde kanelstang oppi også tror jeg.

Var noe kjent med saft og melk ;) Uff, jeg ble tvunget til å spise opp en hel skål mandelpudding da jeg var lita. Jeg tåler ikke den desserten den dag i dag. Jeg husker jeg tvang den ned med vann.. *Brekke seg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...