Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg må prøve å "roe" litt ned på avføringstablettene.

Igår kveld fikk jeg så vondt i magen med en gang jeg hadde tatt de..

Ble kval bare jeg tok en slurk cola light..Mamma syntes jeg så litt matt ut..Nåja..Kan være hun så syner for jeg sa til dem fredag at jeg hadde omgangssyken..:\

Uansett lurte jeg på om noen kan si meg akkurat HVOR farlig det er å ta ca 25 stk hver dag??(Toilax 5mg)

Hvis de er veldig skadelig kan jeg jo kanskje kutte ned litt,eller skifte merke eller noe.(Sorry Zitha..Klarer ikke å slutte med de helt)

Det er helt for j*** å ta dem og jeg er en stor idiot som gjør det..men jeg er lixom blitt avhengig..Men nå er jeg litt redd for legen og det der greiene igjen.....

Sorry at jeg maser så fælt om de..Har bare tenkt så mye på de i det siste...

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26072-mer-mas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å holde på slik med så mange avføringspiller gjør kroppen dehydrert og lager surr i elektrolyttbalansen. Du tapper kroppen for så mange stoffer som er veldig nødvendig for den for at ting skal skje, for at impulser skal gi bevegelser i kroppen, f.e. få hjertet til å slå. Gjelder vel alle merker som gir deg diaré.

Det er veldig bra om du greier å kutte ned! Da vil du sannsynligvis føle deg i litt bedre form, og kroppen får beholde litt mer av sine nødvendige salter. Jeg veit at det er slitsomt å stresse sånn med å få ut alt tarminnholdet fort. Det er herlig å slippe å tenke på det hele tida. Håper du arbeider iherdig med å "normalisere" ditt forhold til mat og vekt!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26072-mer-mas/#findComment-107512
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Lost! Misbruk av avføringsmidler over tid kan føre til alvorlige skader på kroppen. Det er ikke så avgjørende hvilken type, men mer mengden og varighet av misbruket. Naturlig nok kan det oppstå skader på tarmene med utvidede og slappe tarmer. Dette kan føre til forstoppelse, som igjen fører til økt misbruk. Foruten skader på fordøyelsesapparatet ser vi endringer i kroppens salter (elektrolytter). Mangel på f.eks kalium kan føre til bl.a uregelmessig hjerteaktivitet med hjertestans og evt.død i verste fall. Jeg råder deg på det sterkeste til å søke hjelp og jobbe med å redusere/kutte ut ditt bruk av avføringsmidler. Lykke til med å søke hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26072-mer-mas/#findComment-107978
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...