Gå til innhold

Engstelig for hivsmitte

Anbefalte innlegg

Therese1231365381047

Hei.

Det er mulig jeg er litt paranoid eller overnervøs nå,men saken er den at kjæresten min har brukt en vibrator på meg, og jeg vet at den har vært brukt på andre jenter tidligere. Han påstår å ha vasket den grundig med varmt vann og såpe,men jeg er fortsatt bekymret for at noen eventuelle hivvirus skal ha overlevd og nå smittet meg...Jeg er generelt veldig redd for dette med hivsmitte og får nesten ikke sove om natten. Hvor bekymret bør jeg være?

Takk for svar.

Hilsen veldig engstelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260919-engstelig-for-hivsmitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Beklager det sene svaret, jeg var bortreist og greide ikke å komme til internettsted.

Jeg forstår din bekymring, men jeg tror at du overdriver ganske kraftig.Jeg vet selvfølgelig ikke, men antar at vibratoren ikke har vært i bruk på diverse jenter nylig og spesielt ikke siste dagene. Har den vært rengjort som han sier og deretter ligget i måneder eller bare uker kan du se bort ifra at det er noer HIV virus som overlever på den. Rengjøring er selvfølgelig meget viktig. Men vel så viktig er det at HIV infeksjon i den norsske befolkningen er fremdeles så sjelden at du skal ha kjempeuflaks for å komme bort i det. Situasjonen er selvfølgelig litt anerledes i spesielle miljøer (men som har sex med menn, stoffmisbrukere og folk fra deler av verden der HIV har høyere forekomst, f. eks. Afrika syd for Sahara).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...