Marianne68 Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Hei. Ja så er jeg gravid igjen, men "problemet" mitt er at jeg skal nå i slutten av juni flytte til Gran Canaria. Jeg venter nå mitt 4. barn og jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å føde nede på G.C. Ønsker vel helst å få føde her hjemme i Norge, men når bør jeg da eventuelt reise. Det er jo snakk om en flyreise på ca.6 timer(med charterfly) Bør jeg komme til Norge 1-1 1/2 mnd før terminen, (jeg fikk 3 uker før tiden med sistemann, han ble født den 15.06.00 mens terminen min var den 05.07.00) Grunnen til at jeg ønsker å føde i Norge er vel frykten for språkproblemer. Jeg ønsker å få epidural slik som jeg fikk sist, dette fordi jeg har "raske fødsler" + at jeg har prøvd 2 fødsler uten noe form for bedøvelse. Min siste fødsel var den desidert den fineste og beste fødselsopplevelsen min. Ønsker derfor å få en lignende opplevelse til denne fødselen. Det ble utrolig mye å tenke på nå da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen samtidig som er på flyttefot. Håper du kan komme med noen råd til meg. Marianne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26100-gravid-og-flytter-til-gran-canaria/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Jeg vet ikke helt hvordan forholdene er ned på Gran Canari, med tanke på fødeforhold, men jeg vet at det er internasjonale forhold der, hvor du sikkert kan finne skandinaviske leger som kan følge deg opp i svangerskapet. Hvis du føler at det er best å føde i Norge, bør du nok reise hjem minst 4-5 uker før termin. Etter uke 36 vil nok ingen flyselskap ønske å ha deg med på turen. Når du har født 3 uker før termin tidligere, bør du nok legge til ett par uker, så du er på den sikre siden. Hvorvidt du ønsker å være borte så lenge fra de andre barna dine, for du finne ut av selv. Kanskje går det an å undersøke mulighetene for å føde på "norsk vis" der nede. Du skal ikke se bort i fra at de kan tilby epidural og andre hjelpemidler der. Dette må du finne ut f.eks. ved å kontakte konsulatet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26100-gravid-og-flytter-til-gran-canaria/#findComment-107583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Hei! :-) Det siste jeg har hørt på lokalnyhetene er at alle får automatisk epidural, jeg vet at det er sånn på dagtid, men om natten er jeg litt usikker! Det offentlige sykehuset er det beste, ta med deg E-111 skjema fra trygdekontoret! Det er nok mere luksus på de private klinikkene, men det offentlige sykehuset har det beste utstyret og de beste legene! Jeg har født to barn her, 1 normal fødsel og 1 keisersnitt, jeg ble irritert pga. reglene de har, f.eks. etter den normale fødselen fikk jeg ingenting å spise og måtte holde bena i kryss i 3 timer med en ispose på stingene (de klipper) Etter keisersnittet fikk jeg verken vann eller mat den første dagen, bare intravenøst, de er pinlig nøye men ellers gikk alt greitt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26100-gravid-og-flytter-til-gran-canaria/#findComment-107592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.