Gå til innhold

Kjøkkenbenk med barstoler?

Anbefalte innlegg

Har så veldig lyst på forandring her hjemme og har kommet fram til at en barløsning hadde vært kjekt på kjøkkenet.

Så var det det om dette blir brukt da?

Dere som har barkrakker på kjøkkenet, bruker dere plassen ofte eller blir det bare til måltider?

Ser for meg at der kan man sitte på ettermiddagen å slappe av med drikke og aviser og et og annet kryssord med en radio på siden :)

Eller kommer vi ikke til å bruke det på den måten?

Kaster jeg ut kjøkkenbordet eller bruker jeg det til spisestuemøbel på stua?

Det kribler litt i hendene på å sette i gang prosjektet ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261020-kj%C3%B8kkenbenk-med-barstoler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er tøft med benk og barkrakker på kjøkkenet, men det ville nok bare bli brukt til måltider og sånn.

Om ettermiddagen med kaffe osv så blir det helst sofaen. ;-P

Med mindre ungene herjer i stua så kjøkkenet og barkrakkene frister mer til noen minutter med kaffen.

Vi har slik løsning på kjøkkenet. Spiser der og jeg sitter ofte der og jobber. Passer oss ypperlig, men tror nok vi går for en annen løsning når vi en gang får barn.

Vi er ferdig med småbarn, har en 11 åring så vi har ikke behov for tripp trapp stoler ;)

Jeg syns det er tøft med benk og barkrakker på kjøkkenet, men det ville nok bare bli brukt til måltider og sånn.

Om ettermiddagen med kaffe osv så blir det helst sofaen. ;-P

Med mindre ungene herjer i stua så kjøkkenet og barkrakkene frister mer til noen minutter med kaffen.

Det er forholdsvis rolig både på stua og kjøkkenet hos oss, 11 åringen lager bråk på rommet sitt i andre etasje ;)

Annonse

Jeg kjenner et par (med barn) som har bar på kjøkkenet. Den blir ikke brukt i det hele tatt. Ikke til måltider heller, fordi det er mye mer praktisk å sitte rundt spisebordet.

Dermed ikke sagt at dere heller ikke vil bruke den altså...

Det er sikkert fordi barnet ikke når opp eller ikke kan sitte ordentlig på en barkrakk å spise mat. Som jeg sa til en annen her så er vi ferdige med tripp trapp stol stadiet :)

Det er sikkert fordi barnet ikke når opp eller ikke kan sitte ordentlig på en barkrakk å spise mat. Som jeg sa til en annen her så er vi ferdige med tripp trapp stol stadiet :)

Jeg tror det er mange faktorer her... Den er også kun ment til de voksne når det ikke er barn som også skal sitte ved bordet.

Uansett: Jeg ville ikke kvittet meg med spisebordet med en gang, hvis jeg var dere. Og kjøp barstoler hvor man kan sette fra seg bena på ett eller annet, en "mellomstang" eller noe, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke noe er mer irriterende enn å sitte og dingle med bena.

Gjest Elextra

Vi satser også på det neste gang. Ser for meg at den blir brukt når man vil å holde kokken med selskap. Evt. om man skal hive i seg en skive eller en kopp kaffe. Men satser på spisestue (i tilknytning til kjøkken) til de ordentlige måltidene.

Var veldig skeptisk til løsnningen for noen år siden, litt artig hvordan man endrer oppfatning etterhvert.

Jeg tror det er mange faktorer her... Den er også kun ment til de voksne når det ikke er barn som også skal sitte ved bordet.

Uansett: Jeg ville ikke kvittet meg med spisebordet med en gang, hvis jeg var dere. Og kjøp barstoler hvor man kan sette fra seg bena på ett eller annet, en "mellomstang" eller noe, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke noe er mer irriterende enn å sitte og dingle med bena.

Er det ikke plass for føtter på de fleste barkrakker da?

Jeg skal ihvertfall ha med plass til føttene ja :)

Annonse

Vi satser også på det neste gang. Ser for meg at den blir brukt når man vil å holde kokken med selskap. Evt. om man skal hive i seg en skive eller en kopp kaffe. Men satser på spisestue (i tilknytning til kjøkken) til de ordentlige måltidene.

Var veldig skeptisk til løsnningen for noen år siden, litt artig hvordan man endrer oppfatning etterhvert.

Ja vi er merkelige i forhold til ting og tang det er jeg enig i ;)

Det hørtes koselig ut! Radio og kjøkken innbyr til gode stunder!!! Og det er flott å komme litt opp i høyden.

Gjør det!

Ja vi er godt i gang med planleggingen nå :)

Ikea sine sider er flittig brukt i dag.

Trenger jo bare ei benkeplate + ben så vips har vi en hærlig plass midt i kjøkkenet!

Sånn som dette blir det, bare at vi må sette ben under barplata sånn at det blir rom mellom kjkkenbenk og barplate.

Så kjøper vi ben istedet for skap som er på bildet.

http://www.wellmann.de/wellmann/kuechenwelten/lifestyle/?sid=242&lang=en&btm=kuechenwelten&bts=lifestyle&btss=lifestyle1

Vi fikk nytt kjøkken for noen måneder tilbake, og vi gikk for barløsning, men var i utgangspunktet litt skeptisk ettersom mange sier at man etterhvert velger bort å sitte der og heller faller ned i sofaen.

Vi er derimot veldig fornøyd, kjøpte samtidig noen veldig gode høye stoler, så kjøkkenet har fått nytt liv:-)

Ja vi er godt i gang med planleggingen nå :)

Ikea sine sider er flittig brukt i dag.

Trenger jo bare ei benkeplate + ben så vips har vi en hærlig plass midt i kjøkkenet!

Sånn som dette blir det, bare at vi må sette ben under barplata sånn at det blir rom mellom kjkkenbenk og barplate.

Så kjøper vi ben istedet for skap som er på bildet.

http://www.wellmann.de/wellmann/kuechenwelten/lifestyle/?sid=242&lang=en&btm=kuechenwelten&bts=lifestyle&btss=lifestyle1

Lykke til! Jeg er sikker på dere blir fornøyde :)

Vi fikk nytt kjøkken for noen måneder tilbake, og vi gikk for barløsning, men var i utgangspunktet litt skeptisk ettersom mange sier at man etterhvert velger bort å sitte der og heller faller ned i sofaen.

Vi er derimot veldig fornøyd, kjøpte samtidig noen veldig gode høye stoler, så kjøkkenet har fått nytt liv:-)

Vi fikk endelig på plass barbord og krakker i går så nå koser vi oss, har kastet ut jula nå så vi har ikke hatt så veldig god tid til å sitte der ennå, men det skal bli :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...