Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke så veldig dreven, men jeg syns Risk er kjempemorsomt når man får oppdrag, og ikke må erobre hele verden. Man må vel egentlig bare prøve seg fram og spille litt, så finner man ut hva som kan være bra taktikk. Kommer an på hvem man spiller mot også.

Har jo bare prøvd denne ene runden, men kan tenke meg at det er morsommere dersom man spiller med oppdrag. Nå hadde jeg litt samme følelsen som når vi testet siste utgave av monopol - når man først har havnet bakpå går det strake veien nedover... Blir jo spennende hvis det er litt mer uvisst hvem som vinner til lenger ut i spillet. Vel, vel, 11-åringen var jo godt fornøyd med å slå mamma og pappa i debuten da, så sånn sett var det jo greit

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261078-risk/#findComment-2085983
Del på andre sider

petter smart

Har aldri prøvd erobre-verden varianten, men kan tenke med at det tar lang tid og at en tidlig ser hvem som sannsynligvis vil vinne.

Mitt beste råd er å ta ett av de små kontinentene, australia eller sør-amerika. De er små, relativt enkel å forsvare, men gir noen ekstra armeer hver runde. Etter en del runder vil dette kunne være avgjørende. Ikke prøvd å hold noen av de store kontinentene før du er vesentlig sterkere enn de andre.

Samtidig må du hindre andre i å holde kontinenter.

Begrens deg til ett angrep pr runde. Det gjelder å samle mest mulig kort med minst mulig tap av armeer. Prøv å kun bytte 3 ulike.

Et annet råd er faktisk å velge en lys farge. Mørke farger vises bedre på brettet og det virker som om du har flere armeer enn de med lyse farger. Det er gjort forsøk med dette (hva gjøres det ikke forsøk med i disse dager). Du virker mindre truende med en lys farge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261078-risk/#findComment-2086346
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i Risk, egentlig. Spillet er for ubalansert, hvis en person først får overtaket er det nesten umulig å gjøre noe med. Settlers har noe av det samme problemet, men er bedre - spesielt hvis man spiller sjøfarer, der det ikke blir så trangt om utbyggingsplassen. To godt balanserte strategispill er Game of Thrones (litt avansert) og Carcassonne (enkelt og moro).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261078-risk/#findComment-2086407
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...