Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg kjenner at jeg holder på å gå under - livet er ikke noe annet enn kamp på dag-til- dag basis. Er det noen der ute som har vært der jeg er nå og har kommet seg? svar meg, vær så snill.

Saken er at jeg har store problemer med å forholde meg til andre mennesker. Er en innvandrer (bodde her siden jeg var tretten), men føler meg fortsatt så fremmed. Under oppveksten min ble jeg lært opp til å leve opp til andres forventninger, og skjule mine impulser som ikke var akseptable. Nå føles det som om hele livet mitt er en bløff, og jeg føler apati blandet med desperasjon. Forestiller meg ikke et videre liv, med barn (hva kunne jeg tilføre mine barn?) og alderdom (ensomhet i enda større grad enn nå). Planlegger å skaffe meg en utdannelse som fysioterapeut og jobbe med mennesker og har et fjernt håp om å komme meg opp av dette. Men jeg har en følelse som om jeg er i en glassklokke, uten mulighet til å nå frem til mine medmennesker. Føler at jeg har problemer med å uttrykke meg, hodet kjennes som om det er fylt med vatt. Mine manglende sosiale ferdigheter består ikke i fravær av empati eller i ondskapsfullhet, jeg er verken verre eller bedre en folk flest, men jeg fikser ikke kommunikasjon... Er det noen overlevde her ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du er deprimert, og trenger noen profesjonelle å snakke med. Ta kontakt med legen din som kan henvise deg til en psykolog.

Deretter tar du ett steg av gangen. Vi voksne er som barn på mange måter, vi vokser og blir sterkere gjennom mestring. Men vi må ta det første steget, deretter må vi ta et nytt - kanskje en psykolog kan hjelpe deg med å komme i gang.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/#findComment-107985
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest mislykket

Det høres ut som du er deprimert, og trenger noen profesjonelle å snakke med. Ta kontakt med legen din som kan henvise deg til en psykolog.

Deretter tar du ett steg av gangen. Vi voksne er som barn på mange måter, vi vokser og blir sterkere gjennom mestring. Men vi må ta det første steget, deretter må vi ta et nytt - kanskje en psykolog kan hjelpe deg med å komme i gang.

Mvh

Takk for at du ikke møtte arina1 med hån og spott - synes du kom med gode råd. Takk for at du kan være et medmenneske - når du vil.

*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/#findComment-112445
Del på andre sider

Takk for at du ikke møtte arina1 med hån og spott - synes du kom med gode råd. Takk for at du kan være et medmenneske - når du vil.

*s*

Du har ingenting å gjøre på DOL mislykket. Du er en pest og en plage med alle dine infame, egoistiske, sytende innlegg. Du gir inntrykk av å være opptatt av andre, men det er ikke vanskelig å se at du i bunn og grunn ikke er interessert i noe annet enn fokus på deg selv og din begredelige personlighet.

Om dette er fordi du har det fryktelig morsomt på andres bekostning (fordi du er en annen enn den du gir deg ut for å være) eller fordi du trenger mer behandling enn det du allerede får, vet jeg ikke.

Når det kommer til medmenneskelighet og omtanke, er det et tema jeg overhode ikke ønsker å diskutere med deg. Jeg har mitt liv, min familie og mine venner - du har gjennom dine innlegg vist at du bryr deg bare om deg selv. Du blir ingen verdig motstander i slike spørsmål.

Hadde det vært opp til meg, så hadde DOL-strengen din vært kuttet for lenge siden av hensyn til dem som kommer ny på DOL, og ikke kjenner til dine innlegg. Jeg unner ingen å få dine "råd".

Jeg gjentar det jeg har sagt i tidligere innlegg: Problemet ditt er ikke ditt utseende og evt. manglende evner - du har gjentatte ganger blitt tatt i løgn her inne og du er syk. Skjønner du ikke at leken er over ? Finn deg noe annet å gjøre, og la oss være ifred på DOL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/#findComment-112468
Del på andre sider

Gjest mislykket

Du har ingenting å gjøre på DOL mislykket. Du er en pest og en plage med alle dine infame, egoistiske, sytende innlegg. Du gir inntrykk av å være opptatt av andre, men det er ikke vanskelig å se at du i bunn og grunn ikke er interessert i noe annet enn fokus på deg selv og din begredelige personlighet.

Om dette er fordi du har det fryktelig morsomt på andres bekostning (fordi du er en annen enn den du gir deg ut for å være) eller fordi du trenger mer behandling enn det du allerede får, vet jeg ikke.

Når det kommer til medmenneskelighet og omtanke, er det et tema jeg overhode ikke ønsker å diskutere med deg. Jeg har mitt liv, min familie og mine venner - du har gjennom dine innlegg vist at du bryr deg bare om deg selv. Du blir ingen verdig motstander i slike spørsmål.

Hadde det vært opp til meg, så hadde DOL-strengen din vært kuttet for lenge siden av hensyn til dem som kommer ny på DOL, og ikke kjenner til dine innlegg. Jeg unner ingen å få dine "råd".

Jeg gjentar det jeg har sagt i tidligere innlegg: Problemet ditt er ikke ditt utseende og evt. manglende evner - du har gjentatte ganger blitt tatt i løgn her inne og du er syk. Skjønner du ikke at leken er over ? Finn deg noe annet å gjøre, og la oss være ifred på DOL.

Kjære Zirine... det er tydelig at du har veldig mye imot meg. Det er trist. Jeg hadde håpet at du hadde kunnet være åpen for andre måter å tenke på; kanskje respektere andres rett til å ha en annen mening enn du.

Jeg forsøkte i et innlegg å berømme deg for at du kunne møte et tav innleggene her med solidaritet og gi gode råd. Men det er tydelig at uansett hva jeg sier, blir det galt - i dine øyne.

Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder for dette diskusjonsforumet, men jeg ville tro at takhøyde for ulike meninger er en selvfølge. Siden vi lever i et demokrati.

Men jeg tar kanskje feil?

Til slutt: hvilke løgner er det snakk om? På hvilken måte er det bevist. Jeg kunne jo selvsagt ha påstått det samme om deg... svart hvert eneste innlegg du skriver med at du tar feil... at du er syk... at du lyver osv.

Min humanisme forhindrer meg i å møte deg med annet enn respekt.

Der ligger vel forskjellen på oss to, kanskje.

Beste hilsener!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/#findComment-112483
Del på andre sider

Gjest webmaster

Dere bes om å avstå fra personlige krangler i våre fora. Personangrep anser vi for ikke å være i samsvar med vårt regelverk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/#findComment-112487
Del på andre sider

Annonse

Gjest mislykket

Dere bes om å avstå fra personlige krangler i våre fora. Personangrep anser vi for ikke å være i samsvar med vårt regelverk.

Til webmaster

Jeg vil gjerne ta på meg skylden. Jeg beklager ov lover ikke å si NOE mer til Zirine.

Jeg synes hun er veldig verdifull her; hun har sagt meget som har fått meg til å tenke etter.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26114-druknende/#findComment-112507
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...