Gjest Wanker Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei. Jeg lurer på om det er noe som ikke stemmer helt med mine hormoner evt. stoffskifte mitt. Har etter at jeg sluttet på p-pillen (vel 15 mnd siden..) hatt svært uregelmessig mens. alt fra 6-9 uker mellom hver gang. Nå de siste to gangene har det vært 6 uker, kanskje et tegn på at den stabiliserer seg? Før p-pille bruk var jeg helt regelmessig. Da jeg begynte på p-pillen tok jeg av 10 kg. Og la på meg ca 10 da jeg sluttet. Vi har ikke gått hardt inn for å bli gravid, men regnet jo med at det skulle skje i løpet av et års tid. Jeg sover svært mye, og blir egentlig fort sliten. Har skyldt dette på at jeg sluttet med trening (skal begynne igjen.. har ikke noe valg der gitt). Ellers er jeg generelt veldig irritabel. noe som går utover min kjære til tider. Var hos legen, tok en blodprøve, han mente hormonene var innenfor normalen i forhold til at det var midt i syklusen (dog hadde syklusen vært 28-30 som normalt er.. så var den blodprøven tatt nesten 2 uker etter at jeg burde ha fått mensen.. altså ikke midt i syklusen) Skjønner lite av hva som foregår i kroppen akkurat nå. Er fremdeles ung, 23, så haster ikke med å få barn. Men kjekt å vite om vi bør ta noen ekstra forhåndsregler. vet ikke om dette spm er stilt til rett lege. Men følte at gynkelogi var litt feil også. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261313-noe-gale/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Regner med at fastlegen din har utelukket lavt stoffskifte også; mange av symptomene dine kan være forenlig med dette. Synes det kan være grunn for henvisning til gynekolog. Denne kan ta ultralyd av eggstokkene dine, for å utelukke cyste-dannelser her; noe som kan gi både vektøkning og sjelden menstruasjon, og vanskeligere med å bli gravid. Vanligvis henviser man til undersøkelser dersom et par har prøvd ( dvs 2-3 samleier per uke) i over ett år uten at det fører til graviditet. Om det er cyster på eggstokkene ( PCO=polycystiske ovarier), kan det bli aktuelt med hormonkur som fremmer eggløsning for å bli gravid. I en eventuell ventetid kan du kanskje kjøpe noen eggløsningstester på apoteket; slik at dere kan sørge for samleiene i disse aktuelle dagene. Vanligvis er en eggløsning 14 dager FØR neste mens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261313-noe-gale/#findComment-2090373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.