Gå til innhold

Kompromiss?

Gjest Drosophila melanogaster

Anbefalte innlegg

Gjest Drosophila melanogaster

Det er litt sprikende mellom hva jeg vil priodritere i nærmeste framtid og hva han vil.

Jeg vil at vi skal gifte oss og få barn (rekkefølge er ikke så viktig). Vi har vært sammen i snart åtte år, og jeg føler at det er rimelig å ønske at vi gifter oss før det har gått ti år! (Da bør en av oss fri ganske kjapt, slik at vi får god tid å planlegge og kanskje legge av litt penger tenker jeg!) Og så vil jeg ha barn. Jeg har vært verpesyk siden jeg var ca 21 og nå er jeg snart 25 år og synes jeg har ventet lenge! (jeg synes jeg er gammel, ikke le av meg for det! :-) Han derimot er snart 31. Vi har ventet siden vi er i studiesituasjon, men nå er vi snart ferdige.

Jeg hadde håpet at jeg kunne droppe pillen fra den dagen jeg fikk jobb, og så fått barn etter hvert som det kanskje klaffet. Men nå sier min kjære at han vil reise litt, og se verden før han tenker på å få barn. Jeg kjenner følelsen. Jeg har fått reist endel de siste årene, språkreise til London, venninnetur til Italia og studietur til NY. Han har ikke vært ute og reist i det hele tatt.

Jeg prøver å si at det går da fint å reise når man har barn også, at man bare må planlegge litt bedre.

Jeg foreslår at vi tar oss en tur til Hellas og reiser rundt og ser på de gamle ruinene og sånn. Og så kan vi være fornøyd med det for en stund.

Hvordan kan vi få til et kompromiss mellom det jeg ønsker meg aller mest og det han vil gjøre? Noen forslag? (Mange vil kanskje si at vi har god tid på å få barn, men med historie i familien på at det tar lang tid å få barn, så tør ikke jeg satse på det...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261334-kompromiss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...