Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,har et barn på 4 1/2 år og har prøvd å bli gravid i 4 mnd.

Før jeg fikk mitt første barn ble det påvist at jeg hadde et hypofyseadenom - et prolaktinom. Jeg brukte Norprolac i tiden før min første graviditet og etter jeg sluttet å amme har jeg brukt Dostinex. Ved min siste kontroll(blodprøver + MR)kunne ikke hormonlegen min se adenomet lenger, men rådet meg til å fortsette med medisinene til jeg ble gravid.

Jeg har ofte en brunaktig utflod i ca en uke før menstruasjon og lurer på om det kan ha noe med medisinene å gjøre? Kan du ut fra dette si om det skulle være noen innlysende grunn til at jeg ikke er blitt gravid ennå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261444-%C3%B8nsker-meg-et-barn-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan føles lenge, men fire måneder er ikke så fryktelige lang tid med hensyn til å forsøke å bli gravid. Hvis du har regelmessige menstruasjoner tyder det på normal eggløsning. Utflod før menstruasjon har ikke noe med medisinen å gjøre. Man har diskutert om slik blødning (for det er vel det som det er: gammelt blod) tyder på for lav produksjon av progesteron (hormonet som dannes etter eggløsning), men det er tvilsomt om det kan forklare barnløshet. Jeg synes du skal ha tålmodighet og se det an i 12 måneder før henvising til spesialist. Du vet at den mest fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen kommer ca 14 uker før neste menstruasjon? Du husker å spise folat?

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...