Gå til innhold

min nye jobb, og forferdelig oppstart

Anbefalte innlegg

Gjest østfra
Skrevet

Min nye jobb er på et lite kontor med noen få ansatte. Jeg ble de første tre ukene lært opp av verdens skjønneste jente , som jeg skulle overta jobben etter. Hun fortalte meg, da jeg sluttet, om hvorfor hun egentlig sluttet...nemlig miljøet.

Jeg ble svært lei meg for dette, og syns jo selv jeg hadde merket et noe anstrengt og kaldt miljø.

Tiden har gått i ettertid..men hva har skjedd? Jo, de hadde oppvask-møte! uten meg - som noe av det første de gjorde. Det var nokså kjipt å sitte på kontoret og lure på hva de snakket om, men er gla jeg ikke var der.

Etter dette er det bare surt og kaldt blandt de ansatte. Jeg har tid tider angret på at jeg tok jobben, men vsste ikke det var så ille.

Jeg har valgt å stå i jobben og konse om arbeidet som gjøres, ikke om folkene. Jeg er sikker på jeg blir baktalt, for de som jbber der baktaler hverandre så snart de kan. Jeg har ikke sagt et ord om dette til noen, men vurderer ta det opp med øverste sjef.

Hvordan hadde du taklet å få en jobb du virkelig hadde hatt lst på lenge, men så viser det seg at miljøet er så kjipt?

Hvordan hadde du taklet å MÅTTE være med på div. samlinger etc der man blir tvunget til å være sosial med noen du ikke liker?

Selv syns jeg faktisk de aller fleste er ok på sin måte, og hver for seg, men når de er samlet alle sammen, er det bare gruff i luften. Det er EN jeg ikke liker som jeg mener har skyld for et dårlig miljø...

Hva burde jeg gjøre og hva hadde du gjort?

Skrevet

Hvis du vil fortsette i jobben så vær et godt eksempel. Unngå all drittsnakk, gå om noen begynner og si hvorfor.

Jeg ville også hatt øyene godt åpne for om det dukker opp en annen jobb du kan søke på.

En samtale med sjefen kan ikke gjøre noe galt. Ta den litt tilfeldig , men uten tilhørere. Be sjefen om råd for hva -du- kan gjøre for å bedre miljøet kanskje??

Skrevet

Hvis de har hatt oppvaskmøte, så er det kanskje et tegn på at de ønsker å gjøre noe med det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...