Gjest this is a signature Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det er visst ikke lenger pålagt å sende ut purring før inkassovarsel. Betyr det at man kan se på inkassovarslet som en purring? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det er opp til bedriften. "Man kan velge om man vil sende en purring først og så et inkassovarsel, eller om man vil sende inkassovarsel direkte 14 dager etter at fakturaen har forfalt til betaling." http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp_101/hPKey_2152/hDKey_1 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Aha! Så det er derfor jeg får inkassovarsler for tiden ;-) Ikke mange, da, men et par-tre stykker har det blitt. I all juleposten/reklamen tror jeg noen regninger har forduftet 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det er opp til bedriften. "Man kan velge om man vil sende en purring først og så et inkassovarsel, eller om man vil sende inkassovarsel direkte 14 dager etter at fakturaen har forfalt til betaling." http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp_101/hPKey_2152/hDKey_1 Ok.. Har som regel alltid fått purring. Uvant å få inkassovarsel. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Ok.. Har som regel alltid fått purring. Uvant å få inkassovarsel. ..og du kan ikke anse inkassovarselet som en purring, altså. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 ..og du kan ikke anse inkassovarselet som en purring, altså. Jeg må jo bare venne meg til det da.. 0 Siter
Speak Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Slik har det vært lenge. Og JA inkassovarselet er en purring. Men du må virkelig være nøye med å betale det. Neste skritt er jo å sende det til inkasso. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Slik har det vært lenge. Og JA inkassovarselet er en purring. Men du må virkelig være nøye med å betale det. Neste skritt er jo å sende det til inkasso. Men når kommer purringen egentlig da? I forskjell til kun inkassovarsel? 0 Siter
Speak Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Men når kommer purringen egentlig da? I forskjell til kun inkassovarsel? Det kommer ingen purring. Så inkassovarselet er en type purring. Noen skriver derfor også purring/inkassovarsel. Grunnen er jo at de vil forkorte prosessen. I følge loven kan du sende kun et inkassovarsel før du oversender det til inkassobyrå. Om du sender en purring går det ytterligere 14 dager før man kan oversende saken til inkasso. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Men når kommer purringen egentlig da? I forskjell til kun inkassovarsel? Når de sender inkassovarsel direkte så hopper de over purringen. De kan velge å purre så mange ganger de vil (men begrenset antall purregebyr), eller hoppe over purringer og gå rett på inkassovarsel. Da går kravet til inkasso etter 14 dager, i motetning til purring, da har du enda litt tid på deg. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Men når kommer purringen egentlig da? I forskjell til kun inkassovarsel? Det står forøvrig greit forklart i linken jeg ga deg tidligere :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.