Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Min mor var og er så kontrollerende at hun vet absolutt alt uansett. Det er sykelig. Da jeg bodde på hybel 5 mil unna og tok meg en røyk som 15-åring, fikk jeg høre det så ørene flagra da jeg kom hjem. Så debuten greide jeg hvertfall ikke å skjule.

Men jeg håper jeg vil få et slikt forhold at mine barn føler at de kan komme til meg å fortelle om ting, men. Det er kanskje litt optimistisk å håpe at de ikke vil synes jeg er like døll som alle andre mødre.

Kunne hun lukte røyken 5 mil unna?

Om du fortalte det - inspirerte denne åpnenheten til å fortelle om en debut du kanskje også antok hun var negativ til? Merkelig... men du er kanskje, i motsetning til meg, en åpen type som liker å dele uansett.

Jeg fortalte ingen ting hjemme - jeg valgte minste motstands vei fordi jeg visste/antok mine foreldre ville være negative til både det ene og det andre.

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Gimmick

13

• jubalong70

11

• DarkPink

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg regner ikke med at mamma aner når jeg debuterte. Jeg aner ikke når min datter debuterte, og ikke kommer jeg til å spørre heller. Mange unge sier kanskje nesten alt mulig til sine foreldre i dag, men jeg tror neppe så mange forteller at de har debutert. Er de svørt uge, regner de med at foreldne ikke vil bli overbegeistret over nyheten.

Skrevet

Kunne hun lukte røyken 5 mil unna?

Om du fortalte det - inspirerte denne åpnenheten til å fortelle om en debut du kanskje også antok hun var negativ til? Merkelig... men du er kanskje, i motsetning til meg, en åpen type som liker å dele uansett.

Jeg fortalte ingen ting hjemme - jeg valgte minste motstands vei fordi jeg visste/antok mine foreldre ville være negative til både det ene og det andre.

Hun hadde vel spioner over alt. Syk greie. Hun er barn av alkoholiker, de blir visst ofte sånn sies det.

Jeg fortalte hverken at jeg hadde røyka eller om debuten min eller noe som helst. Hun fant alltid ut alt selv. I et slikt hjem ble jeg ikke inspirert til å fortelle noe som helst, nettopp som du sier fordi de alltid var negative.

Gjest Elextra
Skrevet

Hun hadde vel spioner over alt. Syk greie. Hun er barn av alkoholiker, de blir visst ofte sånn sies det.

Jeg fortalte hverken at jeg hadde røyka eller om debuten min eller noe som helst. Hun fant alltid ut alt selv. I et slikt hjem ble jeg ikke inspirert til å fortelle noe som helst, nettopp som du sier fordi de alltid var negative.

:(

Skrevet

Moren min var nok ganske kontrollfrik da jeg var tenåring, og skulle helst vite hvor jeg var til en hver tid, men hun vet ikke når jeg debuterte. (ikke snakket vi noe om slikt hjemme heller...)

Skrevet

Mamma tror hun vet når jeg debuterte, hun tror det var første gangen jeg skulle ligge hos min daværende kjæreste. Men i virkeligheten var det 3 år før dette. Det er naturligvis ikke noe jeg har tenkt å fortelle henne..

Skrevet

Kan du gi en link til tråden du sikter til? Finner den ikke noe sted jeg..

Skrevet

Mamma tror hun vet når jeg debuterte, hun tror det var første gangen jeg skulle ligge hos min daværende kjæreste. Men i virkeligheten var det 3 år før dette. Det er naturligvis ikke noe jeg har tenkt å fortelle henne..

hehe.. akkurat det jeg vil ha frem :) Foreldre tror de vet :)

Ikke selve innlegget som var inspirasjonen men noen svar osv.. du får lese nedover:)

http://www.doktoronline.no/section/lifestyle/?action=forum&urlForum=6

Skrevet

Fikk ikke linken til å virke.. men det heter

Ny milepæl. Litt av en forandring gitt!

Gjest annlovinda
Skrevet

Klarte visst ikke det. Ble linket helt feil. Sorry.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har en datter på 16 år.

Hun har hatt en kjæreste i ca. 1/2 år. Så jeg regner vel i grunn med at hun har hatt sex. Enten med han eller en tidligere.

Jeg vet iallefall at hun bruker prevensjon, hun begynte med p-piller for 1 år siden ca, da pga kraftige menssmerter.

Gjest Persille
Skrevet

Hvis min 15-årige datter (snart 16) hadde tatt seg en røyk, hadde hun også fått som ørene flagra.

Hun tok et par pils på nyttårsaften fortalte hun meg.

Det synes jeg var greit.

Du hadde kjeftet fordi hun tok en røyk - men ikke fordi hun drikker, og hun er ikke 16 engang?

Jeg synes egentlig begge deler er like ille jeg da...

Skrevet

Det er den som heter "Ny milepæl. Litt av en forandring gitt!

Skrevet

Du hadde kjeftet fordi hun tok en røyk - men ikke fordi hun drikker, og hun er ikke 16 engang?

Jeg synes egentlig begge deler er like ille jeg da...

Nei, det er det ikke. Dette med alkohol skal alle gjennom og det blir som regel folk av dem.

Må ikke tro annet enn at vi har hatt lange samtaler om alkohol på forhånd.

Hun er åpen har fortalt meg hvem av venninnene som har vegynt og drikke og hvem som ikke har lenge før hun ble konfirmert. Hun spurte meg om jeg synes det var o.k at hun begynte å smake litt på fester da hun ble konfirmert.

Litt øl er greit, men hun skal aldri røre noe hun ikke hva er. Og hun får ikke med seg noe hjemmefra. Hun får smake litt av eldre kamerater.

Når begynte du å drikke da?

Jeg begynte rett etter konfirmasjonen jeg også.

Skrevet

Nei, det er det ikke. Dette med alkohol skal alle gjennom og det blir som regel folk av dem.

Hun er åpen har fortalt meg hvem av venninnene som har vegynt og drikke og hvem som ikke har lenge før hun ble konfirmert. Hun spurte meg om jeg synes det var o.k at hun begynte å smake litt på fester da hun ble konfirmert.

Litt øl er greit, men hun skal aldri røre noe hun ikke hva er. Og hun får ikke med seg noe hjemmefra. Hun får smake litt av eldre kamerater.

Gubba noa, så mange skrivefeil.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg drakk første gang da jeg var omtrent 17,5 - og var full for første gang i våres, rett før jeg ble 27.

Jeg bare stusser litt over at man synes det er greit at 15-åringer drikker. Sier ikke at de ikke gjør det om man ikke synes det er greit, for all del - men det var kommentaren om at du synes det var greit jeg reagerte på.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hmm...

Har tenåringer. Og mener å ha "full oversikt". (men det er kanskje selvbedrag!)

Om jeg tror de forteller meg det? Jeg tror jeg får vite om de har kjæreste etc- for de vil ta h*n hjem.

Men vedr. debut- nei- det tror jeg ikke de kommer til å si noe om.

Jeg sa heller ikke noe til mine foreldre.

Skrevet

Jeg tviler på at de kommer løpende hjem for å fortelle det. Men jeg håper jeg får vite det ikke så veldig lenge etterpå. Hvorfor? Vet ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...