Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drakk første gang da jeg var omtrent 17,5 - og var full for første gang i våres, rett før jeg ble 27.

Jeg bare stusser litt over at man synes det er greit at 15-åringer drikker. Sier ikke at de ikke gjør det om man ikke synes det er greit, for all del - men det var kommentaren om at du synes det var greit jeg reagerte på.

Ja, jeg har sagt til min datter at det er greit at hun drikker med måte og at hun må passe på seg selv og stoppe i tide.

Jeg har også sagt at hun skal holde seg unna alt som hun ikke vet hva er.

Hun har spurt meg rett ut om jeg synes det er greit at hun drikker litt etter konfirmasjonen og vi hadde en samtale rundt det.

Hadde jeg reagert med sinne da hun spurte og sagt blankt nei, vet jeg hva som hadde skjedd.

Hun hadde drukket likevel og sagt at hun skulle overnatte hos en venninne.

Jeg synes faktisk det er viktig å ha en åpen dialog og at jenta vet at hun skal kunne tørre å komme hjem.

Hun har smakt alkohol en gang før nyttårsaften.

På nyttårsaften skulle hun på sin første nyttårsfest og drakk to øl.

Vi hadde en avtale om å holde kontakten pr. telefon den kvelden. Vi skulle også på fest.

Jeg ringte henne litt etter 24.00 for jeg visste at de skulle hjem til en venninne å spise middag. Deretter dro til noen andre for å se på rakettene.

Da jeg ringte henne var hun helt klar i hodet, så ingen fare:)

Hun hadde muligheter til å være ute lenger enn hun var, men ville hjem å lese Harry Potter. Hun er helt frelst og er i gang med andre runde:)

Jeg stoler nok ganske mye på henne, men hun er er ei jente som gir meg grunn til å stole på henne.

Nå har jeg inntrykk av at det ikke er så mange fester her omkring i helgene uansett.De får jo ikke lov til å dra ned til byen. Det var verre da jeg var ung tror jeg. Festene på bygda kunne nok gå villere for seg:)

Da jeg var i samme alder fikk jeg ikke lov å røre noe, men så hadde jeg heller ikke det samme åpne forholdet til min mor i den alderen som min datter har til meg.Hun var mye strengere. Men drakk det gjorde jeg.

De aller fleste begynner å drikke litt alkohol rett etter konfirmasjonen. Slik var det i min tid og slik er det nå.

Bare vent. Jeg tror kanskje du kan komme til å endre syn på dette etterhvert.

Jeg har snakket med mange foredre til min datter og vi har samme syn på dette.

Alle vet at de skal igjennom dette uansett.

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Gimmick

13

• jubalong70

11

• DarkPink

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

spørs vel på forholdet mellom foreldre og barn, men jeg antar at man kan si et generelt nei? jeg forteller aldri mora mi om slikt. ikke mitt første kyss, aldri noe om sex, nada. ingen i min familie vet noe om det der. det er noe jeg holder langt unna dem, noe jeg ikke vil dele da jeg synes det er altfor privat.

Skrevet

Jeg tviler på at de kommer løpende hjem for å fortelle det. Men jeg håper jeg får vite det ikke så veldig lenge etterpå. Hvorfor? Vet ikke...

Hvorfor skal du vite det? Jeg har i alle fall ingen interesse av å høre om at de har hatt sex.

Det som er viktig er å lære dem at de må passe seg for graviditet og sykdommer, utover det har jeg ingen intersse av å høre at de har deputert. Hvorfor i all verden skulle jeg det?

Skrevet

Hvorfor skal du vite det? Jeg har i alle fall ingen interesse av å høre om at de har hatt sex.

Det som er viktig er å lære dem at de må passe seg for graviditet og sykdommer, utover det har jeg ingen intersse av å høre at de har deputert. Hvorfor i all verden skulle jeg det?

Jeg husker at jeg fortalte mor det noen måneder etter at jeg hadde debutert.

Vi hadde ofte før snakket om både det å respektere kroppen sin, prevensjon og seksuelt overførbare sykdommer. så debuten var god og trygg.

Mor har i ettertid sagt det var fint å få vite at jeg hadde debutert. Da ble også samtalene våre anderledes.

Foreldre har ingen rett til å vite slikt, det er jeg enig i. Men jeg tror at har man et veldig åpent og godt forhold til tenåringen sin, så vil det vel falle dem naturlig etterhvert å fortelle også det.

Skrevet

Jeg husker at jeg fortalte mor det noen måneder etter at jeg hadde debutert.

Vi hadde ofte før snakket om både det å respektere kroppen sin, prevensjon og seksuelt overførbare sykdommer. så debuten var god og trygg.

Mor har i ettertid sagt det var fint å få vite at jeg hadde debutert. Da ble også samtalene våre anderledes.

Foreldre har ingen rett til å vite slikt, det er jeg enig i. Men jeg tror at har man et veldig åpent og godt forhold til tenåringen sin, så vil det vel falle dem naturlig etterhvert å fortelle også det.

Kanskje for enkelte jenter vil det være naturlig, men skal nok svært mye til for at en gutt kommer og forteller noe sånt.

Som far er jeg ikke så interessert i å høre det, hvis de selv ikke ønsker å fortelle det da.

Skrevet

Ja, jeg har sagt til min datter at det er greit at hun drikker med måte og at hun må passe på seg selv og stoppe i tide.

Hun har spurt meg rett ut om jeg synes det er greit at hun drikker litt etter konfirmasjonen og vi hadde en samtale rundt det.

Hadde jeg reagert med sinne da hun spurte og sagt blankt nei, vet jeg hva som hadde skjedd.

Jeg synes faktisk det er viktig å ha en åpen dialog og at jenta vet at hun skal kunne tørre å komme hjem.

Vi hadde en avtale om å holde kontakten pr. telefon den kvelden. Vi skulle også på fest.

Jeg ringte henne litt etter 24.00 for jeg visste at de skulle hjem til en venninne å spise middag. Deretter dro til noen andre for å se på rakettene.

Hun hadde muligheter til å være ute lenger enn hun var, men ville hjem å lese Harry Potter. Hun er helt frelst og er i gang med andre runde:)

Jeg stoler nok ganske mye på henne, men hun er er ei jente som gir meg grunn til å stole på henne.

Nå har jeg inntrykk av at det ikke er så mange fester her omkring i helgene uansett.De får jo ikke lov til å dra ned til byen. Det var verre da jeg var ung tror jeg. Festene på bygda kunne nok gå villere for seg:)

Da jeg var i samme alder fikk jeg ikke lov å røre noe, men så hadde jeg heller ikke det samme åpne forholdet til min mor i den alderen som min datter har til meg.Hun var mye strengere. Men drakk det gjorde jeg.

De aller fleste begynner å drikke litt alkohol rett etter konfirmasjonen. Slik var det i min tid og slik er det nå.

Hadde trodd du skulle få mye mer pes her for den saken med et par pils, jeg ;-)

Enig med deg, man vet jo at de begynner å smake litt rundt den tiden,- de aller fleste i alle fall. Så det er bedre å vite hva de gjør enn å tro at de ikke drikker noe, og ta feil. Hvis man er for streng, får man bare ikke vite noe.

Jeg har vel ikke sagt til min datter at det er OK at hun drikker for såvidt, men har sagt at _hvis_ hun drikker noe, må hun huske på osv osv.

Skrevet

Hadde trodd du skulle få mye mer pes her for den saken med et par pils, jeg ;-)

Enig med deg, man vet jo at de begynner å smake litt rundt den tiden,- de aller fleste i alle fall. Så det er bedre å vite hva de gjør enn å tro at de ikke drikker noe, og ta feil. Hvis man er for streng, får man bare ikke vite noe.

Jeg har vel ikke sagt til min datter at det er OK at hun drikker for såvidt, men har sagt at _hvis_ hun drikker noe, må hun huske på osv osv.

He he, jeg hadde forventet meg mye mer pes jeg også faktisk.

Jeg trodde folk ville kaste seg over meg;o)

Var forberdet på det og jeg var forberedt på diskusjon:)

Jeg tror nok det er mange som er enig med Persille her og husker jeg ikke helt feil var jeg nok det for noen år tilbake jeg også, men noen ganger forandrer man mening på saker og ting.

Jeg har nok sagt det mer på den måten du har sagt det jeg også, men da sier man inderekte at det er greit.

Det er ikke slik at jeg oppfordrer henne akkurat og jeg sender ikke med henne penger og jeg sender ikke med henne alkohol hjemmefra.

Skrevet

He he, jeg hadde forventet meg mye mer pes jeg også faktisk.

Jeg trodde folk ville kaste seg over meg;o)

Var forberdet på det og jeg var forberedt på diskusjon:)

Jeg tror nok det er mange som er enig med Persille her og husker jeg ikke helt feil var jeg nok det for noen år tilbake jeg også, men noen ganger forandrer man mening på saker og ting.

Jeg har nok sagt det mer på den måten du har sagt det jeg også, men da sier man inderekte at det er greit.

Det er ikke slik at jeg oppfordrer henne akkurat og jeg sender ikke med henne penger og jeg sender ikke med henne alkohol hjemmefra.

Kamelkjøtt har etterhvert blitt hverdagsmat ;-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Foreldrene mine hadde policyen "vi vet at hun drikker, men vi later som om vi ikke vet det for å signalisere at det ikke er greit å drikke i den alderen", og det forvirret meg ganske mye.

Jeg hadde vert glad for å ha et slikt forhold som du har til din datter.

Skrevet

Tror ikke det er noen begivenhet, og ikke noe man deler med noen heller.

14 år og pult på 5 minutter av en 24 årig bassist under en presenning i strandkanten? En sak for politiet, ikke for foreldre.

Skrevet

14 år og pult på 5 minutter av en 24 årig bassist under en presenning i strandkanten? En sak for politiet, ikke for foreldre.

Nå er det vel et sterkt mindretall av Norges 24-åringer som holder i fem minutter og tar jomfruen på 14-åringer.

Skrevet

Nå er det vel et sterkt mindretall av Norges 24-åringer som holder i fem minutter og tar jomfruen på 14-åringer.

Altså ganske utopisk?

Det skal jeg si til henne.

Skrevet

Altså ganske utopisk?

Det skal jeg si til henne.

Hvis du prøver å late som om du kjenner til akkurat denne historien på ekte nå, så bryter du jo med det du nettopp sa om at det ikke er noe man deler med noen.

Med mindre det var du som bare holdt i fem når du var 24 da.

Skrevet

Hvis du prøver å late som om du kjenner til akkurat denne historien på ekte nå, så bryter du jo med det du nettopp sa om at det ikke er noe man deler med noen.

Med mindre det var du som bare holdt i fem når du var 24 da.

Dama er 40 år, minst. Jeg går ut fra at både dama og saken er foreldet?

Skrevet

Kanskje for enkelte jenter vil det være naturlig, men skal nok svært mye til for at en gutt kommer og forteller noe sånt.

Som far er jeg ikke så interessert i å høre det, hvis de selv ikke ønsker å fortelle det da.

Kan godt forstå at en gutt kanskje ikke har samme behovet for å meddele slikt :)

Og kanskje ikke far har samme behov for å vite heller :)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Foreldrene mine hadde policyen "vi vet at hun drikker, men vi later som om vi ikke vet det for å signalisere at det ikke er greit å drikke i den alderen", og det forvirret meg ganske mye.

Jeg hadde vert glad for å ha et slikt forhold som du har til din datter.

Takk:)

Skrevet

hehehe.. jeg regner med at du snakker om deg selv her?

Skrevet

hehehe.. jeg regner med at du snakker om deg selv her?

Din lille gris!

Skrevet

Kan godt forstå at en gutt kanskje ikke har samme behovet for å meddele slikt :)

Og kanskje ikke far har samme behov for å vite heller :)

Har mødre større behov enn fedre for å snuse i avkommets sexliv?

Jeg vet at de har det, men jeg lurer veldig på hvorfor.

Skrevet

Har mødre større behov enn fedre for å snuse i avkommets sexliv?

Jeg vet at de har det, men jeg lurer veldig på hvorfor.

Fordi far regner med at mor har full kontroll på det meste i heimen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...