Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Moråselill
Skrevet

Fordi far regner med at mor har full kontroll på det meste i heimen ;-)

Og fordi hun nettop har begynt å konsentrere seg mer om sin egen jobb nå som ungene ser ut til å klare seg selv....

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Gimmick

13

• jubalong70

11

• DarkPink

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og fordi hun nettop har begynt å konsentrere seg mer om sin egen jobb nå som ungene ser ut til å klare seg selv....

Man er da en moderne mamma som jobber fra ungene er små ;-)

Jeg har konsentrert meg om både jobb og hjem i alle årene jeg har vært mamma, minus de fire årene jeg har vært hjemme i svangerskapspermisjon.

Gjest Moråselill
Skrevet

Man er da en moderne mamma som jobber fra ungene er små ;-)

Jeg har konsentrert meg om både jobb og hjem i alle årene jeg har vært mamma, minus de fire årene jeg har vært hjemme i svangerskapspermisjon.

Ja, men spørsmålet om 'hvorfor mødre' besvares nok ulikt av ulike mødre. Du gav et svar, jeg et annet. Nå vener vi på det tredje.

Skrevet

Har mødre større behov enn fedre for å snuse i avkommets sexliv?

Jeg vet at de har det, men jeg lurer veldig på hvorfor.

Jeg tror ikke jeg har noe godt svar. Jeg har heller ikke så store barn at det med sex er noe tema enda (eldste er 7).

Men det har kanskje noe med den, til tider overdrevne, omsorgen vi føler for barna?

Dessuten har det kanskje noe å gjøre med at kvinner generelt snakker mer, og at det er både lettere å få vite ting og enklere for oss å samtale når vi vet mer om den vi snakker med?

Næh, jeg vet ærlig talt ikke... Og kanskje når barna mine blir så gamle viser det seg at jeg faktisk ikke bryr meg så mye likevel?

Skrevet

Kan godt forstå at en gutt kanskje ikke har samme behovet for å meddele slikt :)

Og kanskje ikke far har samme behov for å vite heller :)

Du har nok noen gode poeng her:-)

Men jeg skjønner ikke helt hvofor mor har som stor interesse av dette heller. Greit nok hvis det oppstår problemer av noe art at barna kommer og spør, men utover det ser jeg ikke at foreldrene skal vite så mye. Hvis det ikke er noe spesielle forhold da.

Skrevet

Du har nok noen gode poeng her:-)

Men jeg skjønner ikke helt hvofor mor har som stor interesse av dette heller. Greit nok hvis det oppstår problemer av noe art at barna kommer og spør, men utover det ser jeg ikke at foreldrene skal vite så mye. Hvis det ikke er noe spesielle forhold da.

Jeg er helt enig :)

Så jeg får bare håpe at barna mine føler de kan betro seg til meg også om slike ting. Jeg har jo ingen rett til å vite noen ting.

Når sant skal sies, så kan det jo tenkes at når barna mine blir så gamle at det kan være aktuelt for dem å debutere så bryr jeg meg faktisk ikke :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har noe godt svar. Jeg har heller ikke så store barn at det med sex er noe tema enda (eldste er 7).

Men det har kanskje noe med den, til tider overdrevne, omsorgen vi føler for barna?

Dessuten har det kanskje noe å gjøre med at kvinner generelt snakker mer, og at det er både lettere å få vite ting og enklere for oss å samtale når vi vet mer om den vi snakker med?

Næh, jeg vet ærlig talt ikke... Og kanskje når barna mine blir så gamle viser det seg at jeg faktisk ikke bryr meg så mye likevel?

Jeg tror perioden med famling og fomling må gjennomleves. Noen bitre erfaringer må til for å sementere noe alle voksne vet, men ikke klarer å formidle.

Skrevet

Jeg tror perioden med famling og fomling må gjennomleves. Noen bitre erfaringer må til for å sementere noe alle voksne vet, men ikke klarer å formidle.

Sukk, ja... Skulle så gjerne spart barna mine for noen av de dårlige erfaringene de må gjennom. Men slik er ikke verden :)

Skrevet

Sukk, ja... Skulle så gjerne spart barna mine for noen av de dårlige erfaringene de må gjennom. Men slik er ikke verden :)

Jeg har sett mor sitte på kjøkkenet og tørke tårer av sin tenåringsdatter som plutselig oppdaget at gutter ikke er å stole på alltid, og at jenter ikke skal utlevere seg for fort. Det vet mor så alt for godt, men det hjelper ikke hva hun sier.

Gutter oppdager at jenter -kan- være uhyre manipulerende, rivaliserende og hevngjerrige. Den kunnskapen har mor, men gutta må oppdage det selv.

Skrevet

Jeg har sett mor sitte på kjøkkenet og tørke tårer av sin tenåringsdatter som plutselig oppdaget at gutter ikke er å stole på alltid, og at jenter ikke skal utlevere seg for fort. Det vet mor så alt for godt, men det hjelper ikke hva hun sier.

Gutter oppdager at jenter -kan- være uhyre manipulerende, rivaliserende og hevngjerrige. Den kunnskapen har mor, men gutta må oppdage det selv.

Livets harde realiteter kan oppleves brutale. Men så blir vi jo sterkere av dem. Det er vel derfor vi må oppleve dem selv, og ikke vikarierende gjennom foreldrene våre...

Skrevet

Livets harde realiteter kan oppleves brutale. Men så blir vi jo sterkere av dem. Det er vel derfor vi må oppleve dem selv, og ikke vikarierende gjennom foreldrene våre...

Gutten hennes hadde snakket med en annen jente, antagelig hennes rivalinne, og da ble hun sur.

Mamma måtte anstrenge seg for å holde en sørgmodig mine.

Skrevet

Gutten hennes hadde snakket med en annen jente, antagelig hennes rivalinne, og da ble hun sur.

Mamma måtte anstrenge seg for å holde en sørgmodig mine.

He, he, he! Det som er en fullkommen tragedie når man er tenåring, kan være ganske latterlig når man er 30-40-50 år, ja.

Men den sørgmodige minen er viktig å ha!

Skrevet

He, he, he! Det som er en fullkommen tragedie når man er tenåring, kan være ganske latterlig når man er 30-40-50 år, ja.

Men den sørgmodige minen er viktig å ha!

Jeg hørte på radioen en tenåringsgutts klager over utidige reisninger, i et program om sex. Det var ubetalelig morsomt. Særlig rådet om anskaffe videre bukser var artig.

Senere forstår han at det er kun et luksusproblem, og at kontrollen kommer med erfaring. Hjernen ser et potensielt nummer overalt i førsten, til den forstår at ikke alt som glimrer er gull. I tillegg at den lar seg bevisst kontollere med litt trening. Mye man finner ut gitt.

Skrevet

Jeg hørte på radioen en tenåringsgutts klager over utidige reisninger, i et program om sex. Det var ubetalelig morsomt. Særlig rådet om anskaffe videre bukser var artig.

Senere forstår han at det er kun et luksusproblem, og at kontrollen kommer med erfaring. Hjernen ser et potensielt nummer overalt i førsten, til den forstår at ikke alt som glimrer er gull. I tillegg at den lar seg bevisst kontollere med litt trening. Mye man finner ut gitt.

He, he - morsomt å høre for en kvinne... Kroppene våre er jo litt anderledes :)

Skrevet

He, he - morsomt å høre for en kvinne... Kroppene våre er jo litt anderledes :)

Det er en grotesk og til tider avslørende mekanisme. Ikke bare det, men blodomløpet stenges i hele saken, og hvis ting ikke lar seg senke eller det løser ut i løpet av en halvtime , så kommer det ikke skikkelig i gang igjen på en stund, da begynner det å verke. Det verker i mange timer etterpå. En uhyggelig banking helt opp i halskroken.

De smågutta som får merke det for første gang, tror det er farlig. Litt blod kommer det ofte også, og da blir det virkelig hårreisende.

Skrevet

Det er en grotesk og til tider avslørende mekanisme. Ikke bare det, men blodomløpet stenges i hele saken, og hvis ting ikke lar seg senke eller det løser ut i løpet av en halvtime , så kommer det ikke skikkelig i gang igjen på en stund, da begynner det å verke. Det verker i mange timer etterpå. En uhyggelig banking helt opp i halskroken.

De smågutta som får merke det for første gang, tror det er farlig. Litt blod kommer det ofte også, og da blir det virkelig hårreisende.

Lett tilfelle av priapisme? Uff, høres ubehagelig ut, ja.

Skrevet

Lett tilfelle av priapisme? Uff, høres ubehagelig ut, ja.

Priapos? Var ikke det en fruktbarhetsgud?

Skrevet

Priapos? Var ikke det en fruktbarhetsgud?

Det aner jeg ikke, kanskje det?

Skrevet

?? :o))

Helt uforstående :-)

14-åringen var en damebekjent som nå er minst 40, 24-åringen var en mann som spilte i et band (og er var vel det eneste vi vet om fyren). Hvis jeg noen gang klarer å få den forhenværende 14-åringen til å slutte å fnise, så skal jeg se om jeg finner ut noe mer. Hun virker foruroligende komfortabel med historien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...