Gjest Marius Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Jeg er en mann på 38 år, gift med verdens deiligste kvinne. Vi har vært gift siden 1985 og har tre barn Nå sliter vi for 3. gang dette året. Jeg har vel mest skyld i dette da, jeg for tiden sliter med depresjon og med det dukker min mistenksomhet og sjalusi frem. Det er fryktelig vanskelig og vi går for, også 3 gang, til samtaler på fam.vernktr. Jeg blir så fort sint og eksploderer for det minste noe som gjør at hun er veldig utrygg på meg noe som fører til at hun ikke tør å si meg alt og gjøre ting som hun har lyst til. Jeg arbeider med meg selv, og har bestillt meg time hos psykolog, men der er det jo så lang venteliste at jeg tror kanskje det blir for sent. Vet ikke hvor jeg skal starte, men tror noen det er håp for oss? Hvor mange eksplosjoner kan et ekteskap tåle? Håper kanskje å få litt råd om hva vi bør gjøre. Kan det være lurt å ta en pause? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26152-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei! Jeg tror det er håp for ekteskapet deres, når dere er aktive mht til å løse de flokene som har oppstått. Å reparere menneskelige problemer tar lang tid. Mens dere jobber med både samlivet og individuelle problemer, kan det være en ide å gjøre en forandring. Det er å være separert under samme tak. Dvs at dere ikke tar ut formell separasjon, men flytter på hvert deres soverom i huset. Videre må dere avtale hvem som har ansvaret for arbeidsoppgaver, for husarbeid, matlaging etc. Hensikten er å gi dere større individuell frihet og få en pause fra intimitet og nærhet, mens dere jobber med problemene. Dere kan jo drøfte dette på familiekontoret neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26152-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-107742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.