Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,jeg har en livmor som er halvparten av en normallivmor.har prøvd prøverør flere ganger pga har bare en eggleder og den er for smal/tynn.har vært gravid en gang,men fødte for tidlig 24uke,det gikk galt.doktor sier at jeg ikke burde prøve mer fordi han mener at jeg ikke klarer å komme lengre enn 26-28uke pga livmorproblemet.hvor langt i svangerskapet tror du jeg kan komme med en halvlivmor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261566-hjelpfor-liten-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har tilsynelatende det man betegner ’unicorn uterus’ Det er en rett sjelden utviklingsfeil. (Har du sjekket at urinveissystemet er i orden? (Det kan ofte være feil her også). Det er ikke utelukket å kunne gjennomføre graviditet, men som du har opplevd er det øket risiko for tidlig fødsel. Jeg kan ikke si nøyaktig hvor stor risikoen er. Problemet er at du ikke blir spontant gravid, det er ellers vanligvis ikke noe hinder for å bli gravid med en slik livmor. Jeg synes du skal ta opp om du skal ha videre forsøk med din ’prøverørslege’ som er den beste til å gi råd da han/hun vet best hvordan det ligger an med anatomien.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Du har tilsynelatende det man betegner ’unicorn uterus’ Det er en rett sjelden utviklingsfeil. (Har du sjekket at urinveissystemet er i orden? (Det kan ofte være feil her også). Det er ikke utelukket å kunne gjennomføre graviditet, men som du har opplevd er det øket risiko for tidlig fødsel. Jeg kan ikke si nøyaktig hvor stor risikoen er. Problemet er at du ikke blir spontant gravid, det er ellers vanligvis ikke noe hinder for å bli gravid med en slik livmor. Jeg synes du skal ta opp om du skal ha videre forsøk med din ’prøverørslege’ som er den beste til å gi råd da han/hun vet best hvordan det ligger an med anatomien.

Vennlig hilsen Mette H Moen

takk for svar.er det noen andre her som har lignende problemer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...