Gjest sisley Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har vokst opp med en mor som hadde mange depressive perioder. Dette har satt kraftige spor i meg, og jeg har noen spørsmål knyttet til min egen foreldrerolle. Hva er etter din mening de aller viktigste faktorene som er med å gi et barn et trygt og nært forhold til sine foreldre, også når det blir voksent? Heldigvis sliter ikke jeg psykisk, så mine barn går ikke gjennom det som jeg gjorde. Men det hender jo jeg har perioder/stunder hvor jeg er stresset, "på tuppa", overspent og sikkert urimelig. Sånn har vel alle foreldre det en gang i blant, av ulike årsaker. Når er det barna tar skade av å se sine foreldre stresset og uttafor? Hvor mye bør barna tåle? Eller bør de skjermes for alt? Sikkert dumme spørsmål, men føler meg veldig usikker og får forferdelig dårlig samvittighet i ettertid hvis barna har sett meg gråte eller vært altfor sint. Da blir jeg livredd for at de skal få like dårlige assosiasjoner til meg som jeg har til min egen mor... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261599-mitt-ansvar-som-mor-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei! Barn tåler å se at foreldrene deres er stressa, lei seg og sinte dersom dette ikke skjer "hele tiden" og at det snakkes om. Forklar hvorfor du er lei deg når du gråter og hvorfor du ble så veldig sint. Jeg tenker at det er sunt for barn å se at det er lov til å vise følelser. Dersom du viser følelser og snakker om det etterpå så lærer barna også at det er lov til å vise følelser og hvordan de kan snakke om dem. Barn tåler mye når de føler seg trygge og de trenger ikke å skjermes for alt. Skjønner at du er bekymret for at de skal lide slik du gjorde i din egen oppvekst, men jeg tror ikke du behøver å bekymre deg, slik jeg tolker innlegget ditt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261599-mitt-ansvar-som-mor-nhd/#findComment-2091696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.