be-pe Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det begynte for seks dager siden med hoste som forverret seg utover dagen, utpå kvelden var halsen veldig vond, det verket i kroppen, feberen var 38,5, hvilket er mye til å være meg, som praktisk talt ikke har hatt feber siden jeg var barn. Fortsatte med ekstremt vondt i halsen, feber kom og gikk, og hosten var plagsom. Den tredje dagen begynte det å gjøre vondt i ørene, men det utviklet seg ikke til den svært smertefulle øreverken som jeg husker fra jeg var barn. Men ørene tettet seg fullstendig til, det var et voldsomt trykk, og veldig øresus. Utpå natten begynte det å sprake i det venstre øret, og det kom ut litt væske, men begge ørene var fortsatt tette. Etter ytterligere et døgn oppsøkte jeg lege, ettersom jeg ikke ble noe bedre, og feberen fortsatte å komme og gå. Ifølge legen så halsen OK ut, men han mente at det var kommet væske i øregangene (slik jeg oppfattet det), men at det ikke var snakk om noen betennelse. Ettersom CRP var på 57, mente han jeg uansett kunne ha en bakterieinfeksjon, og jeg fikk en antibiotikakur. Og det var det - fikk ingen informasjon om hva jeg kunne forvente med hensyn til de fullstendig tilstoppede ørene mine. Som fortsatt er like tette, og det kjennes et trykk, i tillegg til at det er en voldsom øresus: det ene øret er litt verre enn det andre. Et døgn etter er alt likedan, og jeg lurer på - burde og kunne det vært gjort noe mer mht ørene? Jeg har hele tiden brukt nesespray (reseptfri) og prøvd å ligge med hodet høyt om natten - uten at der ser ut til å hjelpe. Allmenntilstanden for øvrig er omtrent uendret, føler meg fortsatt slapp og dårlig, skjønt det går veldig opp og ned. Hva bør jeg gjøre nå - se det an og regne med at dette retter seg av seg selv - eller få bestilt en ny legetime, evt hos en spesialist? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261636-%C3%B8retr%C3%B8bbel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NurseNovel Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det kan ta 2 til 3 dager før du merker bedring av antibiotika. Hvis det ikke har blitt bedre innen 3 dager må du ringe legen igjen. Og selvfølgelig hvis du blir verre:) Ellers er det ikke mye annet du kan gjøre enn det du allerede gjør. Håper du snart blir bedre. God bedring:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261636-%C3%B8retr%C3%B8bbel/#findComment-2092063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.