Gå til innhold

Nytt svagerskap etter ekstremt prematur fødsel

Anbefalte innlegg

Hei.

Den 19 aug 2006 fødte jeg en liten gutt, i uke 23 og 6 dager. Fabian (sønnen min) døde kort tid etter fødseln (umodne lunger). NÅ har jeg fått veldig lyst til å bli gravid på nytt og lurer på evt råd for å bli gravid. Forrige svagerskap var ikke planlagt. Lurer også på tips for meg som er i den situasjonen jeg er i (kosthold, aktivitet ol ved nytt svangerskap). Linda

Fortsetter under...

Så trist at du mistet Fabian. Jeg føler virkelig med deg.

Fikk du vite noe om hvorfor fødselen startet så tidlig? Hvis de ikke har funnet noen grunn, så skal du gå ut i fra at du kommer til å gå til termin når du blir gravid neste gang.

Det du skal tenke på er å spise Folat. Dette kjøper du på apotek eller helsekost. Du bør begynne med det 3 mnd før du blir gravid og minst 3 mnd etterpå - gjerne lenger.

Spis ren mat. Dvs. rent kjøtt, ren fisk, ren kylling, grønnsaker, grovt brød, frukt osv.

Ikke så mye junk, godteri og sukker.

Lev regelmessig, få nok søvn, spis til faste tider.

Når dere skal prøve å lage barnet så kos dere med det. Det er frustrerende, men overhodet ikke uvanlig å bruke 1 år før man får det til.

Tren som normalt så lenge du føler det er greit og legen/jordmor ikke sier noe annet.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...