meira Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Vel, vel... Nå er det slutt. I dag kom brevet fra siste lungerøntgen. Slutte NÅ... eller utvikle ennå mere Kols.Rtg viste tegn til Kols,Har røkt 30.35 sigaretter siste 15 åra daglig, og har røkt siden jeg var 15. Er førti nå. At det går an å bruke så mye av dagen til å drømme om røyk. Dette er min første dag, og har vært utrolig rastløs. OG--- Smerteplasteret Virker IKKE.Tenker på røyk nesten hele tiden. Kommer til å henge meg litt på dettte forumet her i starten, samt røyketelefonen. Vil slutte for å få all giften ut av kroppen, samt få bedre lunger og pust. Sluttet en gang for ti år siden i halvannet år, sprakk på en fest med jobben, da var det gjort. Har ikke lest noe røykeslutt bøker, men skal få tak i en. Hm ,, dette var dag en. Er igjennom, ny dag i morgen. Husker sist at de tre første dagene var verst. Hjelper forresten å lese tidligere innlegg her. Hilsen fra Nikotinabstinent 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Kjempeflink er du, og jeg ønsker deg virkelig lykke til. Jeg tror røykere kan ha stor hjelp av egenpsykologi, kan jeg kalle det det? Med det mener jeg, puste dypt og kjenne på følelsene når du har sug. Kjenn på hver kroppsdel og da vil du kjenne at du ikke har vondt noe sted, ikke har du kramper, ikke skjelver du, ikke svetter du, det er i det hele tatt svært få fysiske plager å ha røyksug. Når du "finner ut" at du faktisk ikke har vondt noe sted av suget så si til deg selv at det kun sitter i hodet. Og tankene dine, dem er du mer enn sterk nok til å kontrollere. Jeg vil ikke røyke, jeg har ikke vondt, jeg vil blir i bedre form. Etter en liten stund slik så er det verste suget borte. Men det kommer igjen og igjen hvis du ikke klarer å få kontroll på det. Men klarer du det så er mye gjort. Da klarer du dag inn og dag ut uten nevneverdige problemer. Bøkene til Carr er utformet på denne måten, de er noe "masete" men jeg har veldig sans for hans mening. For det sitter bare i hodet, det gjør virkelig det. Og det tar ikke mer enn en dag eller tre til så har luktesanssen din blitt bedre, du smaker maten bedre etter en liten stund, og du vil reagere på røyklukt, rynke på nesa av hvor vondt det lukter osv. Vi snakker om få få dager her Stå på! Vis deg selv at du har kontroll, at du kan kontrollere det du vil, at inget har makt større enn det. Og når tankene på røyk kommer så vift dem bort med andre tanker, ting du ser på tv, ting du liker å drive med, alt annet som gir deg positive følelser. Og skulle du fortsette å slite så tenk på hva du vinner ved å være flink, tenk på hva Kols er, hvordan det arter seg, hvor forferdelig nedsatt du kan bli fort, og på den nedsatte livskvaliteten du vil få om du fortsetter å røyke. Stopper du nå så kan du stagnere kolsen, du kan trene lungene dine til maks kapasitet og ha et helt normalt liv, fortsetter du å røyke så er det ikke godt å vite hvor mange år det vil ta før du er skikkelig nedsatt. Ikke orke å gå noe særlig, ikke orke kulde, slime og hoste, puste og pese. Kanskje kan det bli så ille at du må ha hjelp til å tømme lungene for slim. Du har fått en sjangse nå til å styre din egen fremtid. Bruk viljestyrken som aldri før og stå på. Håper du klarer det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2092633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Kjempeflink er du, og jeg ønsker deg virkelig lykke til. Jeg tror røykere kan ha stor hjelp av egenpsykologi, kan jeg kalle det det? Med det mener jeg, puste dypt og kjenne på følelsene når du har sug. Kjenn på hver kroppsdel og da vil du kjenne at du ikke har vondt noe sted, ikke har du kramper, ikke skjelver du, ikke svetter du, det er i det hele tatt svært få fysiske plager å ha røyksug. Når du "finner ut" at du faktisk ikke har vondt noe sted av suget så si til deg selv at det kun sitter i hodet. Og tankene dine, dem er du mer enn sterk nok til å kontrollere. Jeg vil ikke røyke, jeg har ikke vondt, jeg vil blir i bedre form. Etter en liten stund slik så er det verste suget borte. Men det kommer igjen og igjen hvis du ikke klarer å få kontroll på det. Men klarer du det så er mye gjort. Da klarer du dag inn og dag ut uten nevneverdige problemer. Bøkene til Carr er utformet på denne måten, de er noe "masete" men jeg har veldig sans for hans mening. For det sitter bare i hodet, det gjør virkelig det. Og det tar ikke mer enn en dag eller tre til så har luktesanssen din blitt bedre, du smaker maten bedre etter en liten stund, og du vil reagere på røyklukt, rynke på nesa av hvor vondt det lukter osv. Vi snakker om få få dager her Stå på! Vis deg selv at du har kontroll, at du kan kontrollere det du vil, at inget har makt større enn det. Og når tankene på røyk kommer så vift dem bort med andre tanker, ting du ser på tv, ting du liker å drive med, alt annet som gir deg positive følelser. Og skulle du fortsette å slite så tenk på hva du vinner ved å være flink, tenk på hva Kols er, hvordan det arter seg, hvor forferdelig nedsatt du kan bli fort, og på den nedsatte livskvaliteten du vil få om du fortsetter å røyke. Stopper du nå så kan du stagnere kolsen, du kan trene lungene dine til maks kapasitet og ha et helt normalt liv, fortsetter du å røyke så er det ikke godt å vite hvor mange år det vil ta før du er skikkelig nedsatt. Ikke orke å gå noe særlig, ikke orke kulde, slime og hoste, puste og pese. Kanskje kan det bli så ille at du må ha hjelp til å tømme lungene for slim. Du har fått en sjangse nå til å styre din egen fremtid. Bruk viljestyrken som aldri før og stå på. Håper du klarer det Hei, takk for svaret ditt.. Det du skriver om at jeg ikke syk, om jeg har røyksug, den festet seg litt hos. Meg. Det sitter i hodet mitt ja. I dag har jeg det litt bedre, men jeg vet kveldene er gjerne verst. Men jeg prøver å se for meg filmen fra TV, hvor bildet av Røyk som går ned i bronkiene, og All monodioksiden suges opp i blodbanen, gjorde inntrykk. Tror det handler mye om vane. I sofaen foran TV`v... røyk, Oooops. nei.. jeg røyker jo ikke lenger... hmmm... da blir det jo ingen kos... Vel, vel. Dette er dag to,og jeg er fortsatt røykfri. Har tatt en beslutning, at uansett hva som skjer i dag. skal jeg ikke røyke i dag. Merker allerede forskjell på lungene, slimhosten er borte.. Igjen takk for svar. Kommer til å skrive inn her ikveld evt, oppsummere dagen. Føler jeg ikke klarer dette alene føsrte dagene. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2092919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei, takk for svaret ditt.. Det du skriver om at jeg ikke syk, om jeg har røyksug, den festet seg litt hos. Meg. Det sitter i hodet mitt ja. I dag har jeg det litt bedre, men jeg vet kveldene er gjerne verst. Men jeg prøver å se for meg filmen fra TV, hvor bildet av Røyk som går ned i bronkiene, og All monodioksiden suges opp i blodbanen, gjorde inntrykk. Tror det handler mye om vane. I sofaen foran TV`v... røyk, Oooops. nei.. jeg røyker jo ikke lenger... hmmm... da blir det jo ingen kos... Vel, vel. Dette er dag to,og jeg er fortsatt røykfri. Har tatt en beslutning, at uansett hva som skjer i dag. skal jeg ikke røyke i dag. Merker allerede forskjell på lungene, slimhosten er borte.. Igjen takk for svar. Kommer til å skrive inn her ikveld evt, oppsummere dagen. Føler jeg ikke klarer dette alene føsrte dagene. Klem Du er kjempeflink! Det blir lettere for hver dag! Kjøp en haug med babygulrøtter og putt en i munnen hver gang du får lyst på røyk, det legger du i alle fall ikke på deg av. ) Masse lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2092932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Flink er du :-). Gled deg over at du snart får smaks- og luktesans tilbake. Du har kanskje ikke merket at de var borte, men om kort tid vil du antakelig glede deg mer over lukten av god mat og ikke minst av naturen. Og tenk at du antakelig kan gå opp en trapp eller en bratt bakke uten å bli anpusten :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2092933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkPig@lopp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du er kjempeflink! Det blir lettere for hver dag! Kjøp en haug med babygulrøtter og putt en i munnen hver gang du får lyst på røyk, det legger du i alle fall ikke på deg av. ) Masse lykke til videre! Hei, jeg merker allerede i dag, at jeg ikke er fullt så trett som jeg pleier å være.bruker Røykeplaster, 21 mg, skal trappe ned til 14 om noen dager, så syv mg... Tar en dag om gangen, har kontakt med røyketelefonen disse første dagene. Takk for støtten;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2093001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkPig@lopp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du er kjempeflink! Det blir lettere for hver dag! Kjøp en haug med babygulrøtter og putt en i munnen hver gang du får lyst på røyk, det legger du i alle fall ikke på deg av. ) Masse lykke til videre! Hei, meira er mitt tidligere nick. Tastet feil e-post:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2093004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkPig@lopp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Flink er du :-). Gled deg over at du snart får smaks- og luktesans tilbake. Du har kanskje ikke merket at de var borte, men om kort tid vil du antakelig glede deg mer over lukten av god mat og ikke minst av naturen. Og tenk at du antakelig kan gå opp en trapp eller en bratt bakke uten å bli anpusten :-). Hei på deg. Meira er mitt tidligere nick, tastet feil e-post. Det som skremmer meg mest, er å få innbarka røykehud, pusteproblemer, og kols.. Samt at det ikke lenger er kult og røyke. Var kanskje det på sytti åtti tallet. Men orker ikke å gå rundt å lukte som et askebeger. Er mindre trett i dag enn jeg pleier, får bare ta de positive tegnene. Får penere hud, unngår kols... bedre pust, mindre trett... mer energi, bedre råd.....hm Takk for støtten, Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2093006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei, takk for svaret ditt.. Det du skriver om at jeg ikke syk, om jeg har røyksug, den festet seg litt hos. Meg. Det sitter i hodet mitt ja. I dag har jeg det litt bedre, men jeg vet kveldene er gjerne verst. Men jeg prøver å se for meg filmen fra TV, hvor bildet av Røyk som går ned i bronkiene, og All monodioksiden suges opp i blodbanen, gjorde inntrykk. Tror det handler mye om vane. I sofaen foran TV`v... røyk, Oooops. nei.. jeg røyker jo ikke lenger... hmmm... da blir det jo ingen kos... Vel, vel. Dette er dag to,og jeg er fortsatt røykfri. Har tatt en beslutning, at uansett hva som skjer i dag. skal jeg ikke røyke i dag. Merker allerede forskjell på lungene, slimhosten er borte.. Igjen takk for svar. Kommer til å skrive inn her ikveld evt, oppsummere dagen. Føler jeg ikke klarer dette alene føsrte dagene. Klem Det kan være tøft, men hvis du klarer å ikke føler deg som "et offer/stakkars meg" men jobbe med det psykiske så tror jeg at du vil ha det mye bedre med deg selv. To dager, flott, du er flink. Morro at du allerede føler forbedring, det gir litt "kick" for å fortsette, og tenk, det går jo fremover hele tiden. Kroppen jobber på spreng for å kvitte seg med dritten fra første stund Prøv å gjør om litt på vanene dine, slik at ikke alle ting er som de var da du røykte. Kanskje det blir litt lettere for deg sånn i starten. Ønsker deg en fin kveld.....uten røyk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2093403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøsteklem og velkommen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei og velkommen i båten :-) Jeg er skikkelig storrøyker selv, røyka i over 30 år og helsa er ikke noe å skryte av. Største motivasjonsfaktoren til å slutte er avhengigheta, den teller mer enn helsa, rart men.. jeg er lei av å ikke kunne styre det selv, men at røyken skal styre når jeg skal gå fra møter og sosiale samvær. Rastløsheta som skjer i kroppen når ikke trollet mates. Det er fælt. På grunn av dette så har jeg hatt en time med hypnose. Sluttet etter dette, men har brukt noen hjelpemidler av og til: plaster, snus, tyggis.. men mindre etterhvert. God hjelp er det på www.slutte.no Der er det både dagbok, gjestebok og forum, og man kan "snakke" med andre i samme situasjon hele døgnet. Anbefales på det varmeste. Klem fra en som har slutta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2093450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkPig@lopp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei og velkommen i båten :-) Jeg er skikkelig storrøyker selv, røyka i over 30 år og helsa er ikke noe å skryte av. Største motivasjonsfaktoren til å slutte er avhengigheta, den teller mer enn helsa, rart men.. jeg er lei av å ikke kunne styre det selv, men at røyken skal styre når jeg skal gå fra møter og sosiale samvær. Rastløsheta som skjer i kroppen når ikke trollet mates. Det er fælt. På grunn av dette så har jeg hatt en time med hypnose. Sluttet etter dette, men har brukt noen hjelpemidler av og til: plaster, snus, tyggis.. men mindre etterhvert. God hjelp er det på www.slutte.no Der er det både dagbok, gjestebok og forum, og man kan "snakke" med andre i samme situasjon hele døgnet. Anbefales på det varmeste. Klem fra en som har slutta. Hei, takk for tipset. I Ettermiddag har det vært helt J.... Har vært ok tidligere i dag. Men suget begynte ved tre tiden.Skal inn på sidene du anbefalte, samt at jeg skal ta en tur bort og besøke noen jeg kjenner som ikke røyker. Kjenner at kroppen jobber, og er urolig. Min motivasjonsfaktor, er å få bedre pust, mer energi, samt det å ikke være så trett . Siste jeg alltid gjorde, var to røyk på sengekanten(Ja.. det er helt sant) Samt en på sengekanten om morgenen. Fin ting for kroppen å avslutte og starte dagen med. Håper jeg får profitt for å slutte, hvis ikke er det ikke vredt det. Vel nå er snart dag to over. Håper det blir bedre i morgen enn i dag.Har avtale med røyketelefonen igjen i morgen formiddag, rart en klamrer seg til slike små ting, når det er vanskelig.De betyr mye. Klem og hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2093734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkPig@lopp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Flink er du :-). Gled deg over at du snart får smaks- og luktesans tilbake. Du har kanskje ikke merket at de var borte, men om kort tid vil du antakelig glede deg mer over lukten av god mat og ikke minst av naturen. Og tenk at du antakelig kan gå opp en trapp eller en bratt bakke uten å bli anpusten :-). Hei,god kveld. Har klart meg gjennom dag 2 Uten å røyke. Jepp.... Røykesuget varte fra kl tre i dag til nærmere syv i kveld,når jeg ser tilbake Ny dag i morgen, håper det blir lettere etterhvert. Skriver nok mer morgen:) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2094290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkPig@lopp Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Du er kjempeflink! Det blir lettere for hver dag! Kjøp en haug med babygulrøtter og putt en i munnen hver gang du får lyst på røyk, det legger du i alle fall ikke på deg av. ) Masse lykke til videre! Hei på deg. Snart er Dag 3 over, og jeg er fortsatt RØYKFRI. Har Begynt å lese boken til Carr, og jeg er i grunnen griseheldig, som slipper å røyke. Er ikke så trett, har mer energi, lukter ikke, er ikke gul på fingrene. Boken stemmen hittil så langt. Det er en Illusjon at røyken har hjulpet meg til å tåle stress, få meg til å føle meg bedre. ' 'Den har vært et stressmoment i seg selv, mht til økonomi, dårlig pust, og frykten for Kols og lungekreft. I morgen er Dag 4. Føler endringer på helsen nesten hver dag. Glad. I dag har jeg ikke det suget jeg har hatt, og jeg har lange perioder ikke tenkt på røyk, og deppet. Skulle ønske det var litt mer aktivitet på sidene her. Men kanskje ikke så mange som slutter for tiden. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2095242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei på deg. Snart er Dag 3 over, og jeg er fortsatt RØYKFRI. Har Begynt å lese boken til Carr, og jeg er i grunnen griseheldig, som slipper å røyke. Er ikke så trett, har mer energi, lukter ikke, er ikke gul på fingrene. Boken stemmen hittil så langt. Det er en Illusjon at røyken har hjulpet meg til å tåle stress, få meg til å føle meg bedre. ' 'Den har vært et stressmoment i seg selv, mht til økonomi, dårlig pust, og frykten for Kols og lungekreft. I morgen er Dag 4. Føler endringer på helsen nesten hver dag. Glad. I dag har jeg ikke det suget jeg har hatt, og jeg har lange perioder ikke tenkt på røyk, og deppet. Skulle ønske det var litt mer aktivitet på sidene her. Men kanskje ikke så mange som slutter for tiden. Mvh Kjempebra! Det er deilig å merke resultater alt, ikke sant? Og snart vil du lukte godt også, ikke innrøkt og surt og jævlig - det blir deilig det! ) *Stor oppmuntringsklem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2095281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Kan ikke få anbefalt "Endelig ikke øyker" nok. Den koster også lite. Hvis du skal lese den, så konsentrer deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2126877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pella Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Så at innlegget ditt var litt gammel. Hvordan har det gått med deg? Jeg håper for din del at du har klart å slutte - og hvis ikke - kanskje du har redusert littegranne... Your health is your wealth... Har du ikke helsen har du ikke mye annet igjen. Da nytter det ikke med noenting annet. Alle kan klare dette. Det er bare noen pinner. Ikke la de pinnene ha kontrollen over livet ditt. Forestill deg pinnen som en person du hater eller misliker sterk. Ville du latt den personen hatt så mye den skulle ha sagt i livet ditt? YOU GO GIRL (eller var det guy?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2149306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Så at innlegget ditt var litt gammel. Hvordan har det gått med deg? Jeg håper for din del at du har klart å slutte - og hvis ikke - kanskje du har redusert littegranne... Your health is your wealth... Har du ikke helsen har du ikke mye annet igjen. Da nytter det ikke med noenting annet. Alle kan klare dette. Det er bare noen pinner. Ikke la de pinnene ha kontrollen over livet ditt. Forestill deg pinnen som en person du hater eller misliker sterk. Ville du latt den personen hatt så mye den skulle ha sagt i livet ditt? YOU GO GIRL (eller var det guy?) Hei, jeg holdt meg i nesten fire uker. Og røyker igjen som en skorstein. er ikke særlig stolt av meg selv, men slik gikk det. Har fire mnd prosjekt eksamen, og har bestemt meg for å prøve på nytt når denne er over i mai. Gir ikke opp, men har funnet ut at jeg ikke kan ha så mye annet på en gang når jeg slutter. Kommer tilbake, og er en erfaring rikere. Å slutte å røyke er en heltidsjobb i starten, og jeg må ha det litt roligire rundt meg. Så mai..etter eksamen prøver jeg igjen... Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2149900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alt går an Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvorfor bruker du ikke hypnoterapi? Ta et søk på hypnose + røyking så kan du lese en hel del artikler om dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261704-sukk-fra-storr%C3%B8yker/#findComment-2204836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.