Gå til innhold

F.U. for kvinner: Når var du første gang på GU?

Anbefalte innlegg

Rullegardinnen
Skrevet

1. Hvor gammel var du første gang du var på GU?

2. Hvorfor tok du en GU? Spesielle plager eller fordi du måtte begynne å ta celleprøve?

Jeg lurer bare fordi det var så mange av mine jevnaldrende som var til GU mye før meg. Jeg ventet selv til jeg var 25 og måtte begynne å ta celleprøve hvert 3. år... Folk tar kanskje den første GU pga. p-piller?

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

12

• Mary Poppins

6

• Babette

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest toneline
Skrevet

Tok første GU da jeg var 24, rett og slett fordi jeg tenkte det kanskje var på tide, og litt fordi jeg har hatt flere tilfeller av underlivskreft i familien. Gått på p-piller siden jeg var 17, men aldri hatt spesielle plager, og derfor heller ikke hatt behov for undersøkelser tidligere.

Skrevet

jeg hadde det når jeg var 17...

eller ikke hos gynekolog da, men hos lege:p

Skrevet

Jeg var 20 år, og det var i forbindelse med p-piller.

Celleprøver begynte jeg med da jeg var 25 år.

Skrevet

1. Hvor gammel var du første gang du var på GU?

19 år

2. Hvorfor tok du en GU? Spesielle plager eller fordi du måtte begynne å ta celleprøve?

Legen "tvang" meg.

Skrevet

15 år første gang jeg tok GU pga p-piller..

Celleprøve tok jeg første gang som 21 åring...

Skrevet

Er 31 og har ikke hatt noen gu ennå (har overgrepsbakgrunn, så jeg nekter)

Skrevet

Jeg var 24 år tror jeg og skulle begynne på p-piller. Siden da har jeg tatt minst hvert 3. år, oftere ved behov.

Skrevet

Jeg var vel omtrent 20 år gammel og hadde GU pga p-pillestart.

Skrevet

Jeg var 20, hadde nylig fått min første kjærest og skulle ha p-piller. Grudde meg noe aldeles voldsomt, men det gikk kjempefint!

Skrevet

Jeg var 17, og det var i forbindelse med at jeg startet på ppiller. Husker ikke om jeg tok celleprøve da.

Nå tar jeg celleprøver ca hvert år. Dette fordi jeg har sett hvor fort celleforandringer kan utvikle seg, da jeg har to venninner som i 20-åra måtte fjerne livmor++ på grunn av livmorhalskreft. Og celleprøvene deres var fine henholdsvis 1 og 2 år tidligere.

Skrevet

jeg tok min første "mini-GU" hos fastlegen. det var da jeg skulle begynne med p-piller. jeg var sent ute med sex og alt det der, så jeg var 26 når jeg gjorde det der. noen år siden opplevde jeg smerter v samleie, på spesifikke plasser. da fikk jeg henvisning til gynekolog, og tok hele pakka... inkludert ultralyd, med "pinne" inn i skrittet. Det var litt ekkelt. Fordi den gamle mannen som gjorde det var ekkel. Tok en undersøkelse i fjor og, fordi jeg plutselig fikk vite at vi visstnok kan ha en genetisk feil som gjør at kvinner i min familie kan få eggstokk-kreft (mange i min familie har hatt det). Antar jeg vil gå igjen om et-to år, pga samme ting.

Skrevet

første gang da jeg var 18, da jeg begynte på p-piller. tok celleprøve allerede første gang.

Gjest nickløs idag
Skrevet

1.Jeg var 22

2. Pga en voldtekt jeg var utsatt for...

Når det er sagt, så hadde jeg ingen planer om å ta en GU så tidlig. Så min neste GU ble da jeg begynte på piller - og da var jeg 25.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...