Gå til innhold

F.U. for kvinner: Når var du første gang på GU?

Anbefalte innlegg

Gjest Rullgardina Krusmynta
Skrevet

Jeg var 31, og det var fordi jeg følte jeg måtte ta celleprøve. men det burde jeg ha gjort noen år før, så det er for seint egentlig. Gikk ikke på p-piller.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

12

• Mary Poppins

6

• Babette

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg var 17 år og tok det fordi jeg hadde mensen 1 18 dager. :) Neste gang var jeg 22, fordi jeg mistenkte kjønnssykdom. Tok celleprøve også da. Og så tok jeg GU med celleprøve her om dagen. Er 25 år nå.

Skrevet

Jeg var 23, og tok GU fordi det hadde gått et år med prøving uten at jeg ble gravid. Først hos fastlegen, så ultralyd hos gynekolog.

Skrevet

Da jeg var 16, pga p-pillebruk.

Vet ikke hva celleprøve er, men om det innebærer at han stikker hånden sin opp i rumpa mi uten beskjed først og skraper i den og gjør så jeg ikke greier å gå på to dager, så jepp, da hadde jeg celleprøve.

Skrevet

Var 21 år og måtte ha GU fordi jeg var gravid. Skulle vært til GU tidligere grunnet P-pillebruk, men klarte å vri meg unna hver gang. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg kviet meg sånn for å ta GU, det er jo ingen sak. Å ta celleprøve er overhodet ikke smertefullt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tok min første GU da jeg var 18, i forbindelse med p-pillestart.

Forøvrig, GU er noe drit! Og urettferdig, gutta skulle vært tvunget til å undersøke snoppen hvert tredje år de også. :P

Gjest Princess Peach
Skrevet

Da jeg var 16, pga p-pillebruk.

Vet ikke hva celleprøve er, men om det innebærer at han stikker hånden sin opp i rumpa mi uten beskjed først og skraper i den og gjør så jeg ikke greier å gå på to dager, så jepp, da hadde jeg celleprøve.

Celleprøve er når legen tar en lang q-tips og skraper av noen celler fra livmormunnen for å sjekke om det er noen celleforandringer.

Skrevet

Celleprøve er når legen tar en lang q-tips og skraper av noen celler fra livmormunnen for å sjekke om det er noen celleforandringer.

Fint, da lurer jeg på hva i h****** legen skulle opp i rumpa mi å gjøre!?!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Sikkert kjenne på livmora. Men jeg trodde ikke de brukte den måten lenger, hvis en lege hadde stappet fingeren i rompa mi, hadde jeg blitt nokså sur, ja.

Skrevet

Sikkert kjenne på livmora. Men jeg trodde ikke de brukte den måten lenger, hvis en lege hadde stappet fingeren i rompa mi, hadde jeg blitt nokså sur, ja.

Nei han skrapte med noe og putta i en pose, syke jævelen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at legen har stukket en finger opp i anus ved GU.

Men jeg husker at en venninne fortalte om det samme. Hun lurte også veldig på hva han hadde hatt der å gjøre, men hadde ikke vågd å spørre. Hun hadde til og med fått beskjed om å klemme så hardt hun kunne rundt fingeren :S

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei han skrapte med noe og putta i en pose, syke jævelen.

WTF? Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Noen leger bruker en finger i rumpa ved GU for å kjenne på eggstokkene.

Så det var nok ingen lyst-tur.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at legen har stukket en finger opp i anus ved GU.

Men jeg husker at en venninne fortalte om det samme. Hun lurte også veldig på hva han hadde hatt der å gjøre, men hadde ikke vågd å spørre. Hun hadde til og med fått beskjed om å klemme så hardt hun kunne rundt fingeren :S

Herregud så sykt!

Jeg tror det må ha vært mer enn en finger. Det var sinnsykt vondt. Men det var kanskje fordi jeg var totalt uforberedt...

Tror han kalte det celleprøve eller kreftprøve eller noe. Gir ikke det noen mening?

Skrevet

Hvorfor bli sur for det? De gjør det jo ikke for moro skyld.

Skrevet

WTF? Det har jeg aldri hørt om.

Haha. Håper han koser seg hjemme om natten med posen med innsiden av rumpehuden min i.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Herregud så sykt!

Jeg tror det må ha vært mer enn en finger. Det var sinnsykt vondt. Men det var kanskje fordi jeg var totalt uforberedt...

Tror han kalte det celleprøve eller kreftprøve eller noe. Gir ikke det noen mening?

Celleprøve eller kreftprøve der bak? Merkelig. Det er jo livmormunnen de tar celleprøve av.

Gjest ikke akkurat i kveld...
Skrevet

Jeg tok min første GU da jeg var 20 i forbindelse med graviditet. Først miniGU hos fastlege og deretter til gynekolog. Begge var unge menn, og jeg synes det var litt ubehagelig med det første, men det gikk da greit!

Det jeg ikke forstår er hvorfor alle sier de tok GU i forbindelse med p-pillestart? Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 år og ble aldri fortalt at jeg måtte ta noen GU...

Skrevet

Celleprøve eller kreftprøve der bak? Merkelig. Det er jo livmormunnen de tar celleprøve av.

Hm.. vel, det er ingen tvil om at han var i 2'ern hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...