Gå til innhold

F.U. for kvinner: Når var du første gang på GU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så sykt!

Jeg tror det må ha vært mer enn en finger. Det var sinnsykt vondt. Men det var kanskje fordi jeg var totalt uforberedt...

Tror han kalte det celleprøve eller kreftprøve eller noe. Gir ikke det noen mening?

Nei, ikke celleprøve, men for å kjenne på eggstokker og livmor kan det være en fordel å gjøre det sånn. Det er ikke sykt, men heller ikke godt.

Det er ikke lenge siden jeg opplevde det. Syntes ikke det var spesielt vondt. Mye vondere med det klypet som kommer når de tar celleprøve fra livmorhalsen synes nå jeg.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

12

• Mary Poppins

6

• Babette

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tok min første GU da jeg var 20 i forbindelse med graviditet. Først miniGU hos fastlege og deretter til gynekolog. Begge var unge menn, og jeg synes det var litt ubehagelig med det første, men det gikk da greit!

Det jeg ikke forstår er hvorfor alle sier de tok GU i forbindelse med p-pillestart? Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 år og ble aldri fortalt at jeg måtte ta noen GU...

Det var vanlig å gjøre det en gang i året før, i forbindelse med diverse bivirkninger man kan få, men nå sier de ikke noe om det lenger med mindre du vil ha det selv.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hm.. vel, det er ingen tvil om at han var i 2'ern hvertfall.

Nei, jeg tviler ikke på det du forteller, skjønner bare ikke hva slags prøve han kan ha tatt.

Skrevet

Nei, ikke celleprøve, men for å kjenne på eggstokker og livmor kan det være en fordel å gjøre det sånn. Det er ikke sykt, men heller ikke godt.

Det er ikke lenge siden jeg opplevde det. Syntes ikke det var spesielt vondt. Mye vondere med det klypet som kommer når de tar celleprøve fra livmorhalsen synes nå jeg.

Han puttet noe oppi, hardt og fort inn før jeg fikk sukk for meg, skrapet på innsiden så det gjorde fryktelig vondt, og var ute igjen like fort. Så puttet han noe i en plastpose og mumlet noe om en prøve. Det hele skjedde på 5 sekund, det var ikke sånn trykking og føling og sjekke eggstokker-type handling.

Skrevet

Var ca. 21. Det var i forbindelse med at jeg fikk p-piller.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tok min første GU da jeg var 20 i forbindelse med graviditet. Først miniGU hos fastlege og deretter til gynekolog. Begge var unge menn, og jeg synes det var litt ubehagelig med det første, men det gikk da greit!

Det jeg ikke forstår er hvorfor alle sier de tok GU i forbindelse med p-pillestart? Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 år og ble aldri fortalt at jeg måtte ta noen GU...

Legen ville ta GU på meg da jeg skulle ha p-piller for jeg hadde ikke hatt mensen på 5 mnd og han måtte sjekke at jeg ikke var gravid. (Noe jeg visste at jeg ikke var.)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvorfor bli sur for det? De gjør det jo ikke for moro skyld.

Nei, men når det skjer på en sånn måte som DarkPink sier, at han bare kjører noe inn der uten å forberede henne først. Helt greit så lenge h*n sier hva han gjør og hvorfor.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Haha. Håper han koser seg hjemme om natten med posen med innsiden av rumpehuden min i.

!

Kanskje han har en samling fra alle sine GU-pasienter? *grøsssssssssssssss*

Skrevet

Legen ville ta GU på meg da jeg skulle ha p-piller for jeg hadde ikke hatt mensen på 5 mnd og han måtte sjekke at jeg ikke var gravid. (Noe jeg visste at jeg ikke var.)

Kunne du ikke bare tatt urinprøve?

Skrevet

Han puttet noe oppi, hardt og fort inn før jeg fikk sukk for meg, skrapet på innsiden så det gjorde fryktelig vondt, og var ute igjen like fort. Så puttet han noe i en plastpose og mumlet noe om en prøve. Det hele skjedde på 5 sekund, det var ikke sånn trykking og føling og sjekke eggstokker-type handling.

Hvis du er sikker på at dette foregikk i ræva, må jeg melde pass.De tar ikke celleprøve derfra, og slik det har foregått med meg, har de først tatt celleprøve fra livmorhals, jeg tror også fra urinrør av og til, og etter dette har legen kjent på eggstokk og livmor. Og det er DA han har hatt en finger opp i ræva samtidig, slik at han kjenner fra to kanter.

Da kan de finne ut om noe er forstørret eller føles unormalt på annet vis.

Hehe, kanskje du er skapt omvendt av oss andre, med livmorhalsen i ræva?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kunne du ikke bare tatt urinprøve?

Jeg hadde jo tatt graviditetstest selv før jeg kom dit, og det sa jeg også, men han ville absolutt ha meg opp i stolen. En sur faen var han også. :P

Heldigvis var det på det stedet jeg gikk på skole på den tiden, så jeg slipper nok å se ham igjen ever!

Skrevet

Nei det er overhodet ikke noe man må, men siden jeg hadde hatt sex så synes jeg det var greit å ta en GU undersøkelse i samme slengen

Skrevet

Hvis du er sikker på at dette foregikk i ræva, må jeg melde pass.De tar ikke celleprøve derfra, og slik det har foregått med meg, har de først tatt celleprøve fra livmorhals, jeg tror også fra urinrør av og til, og etter dette har legen kjent på eggstokk og livmor. Og det er DA han har hatt en finger opp i ræva samtidig, slik at han kjenner fra to kanter.

Da kan de finne ut om noe er forstørret eller føles unormalt på annet vis.

Hehe, kanskje du er skapt omvendt av oss andre, med livmorhalsen i ræva?

Hm.. så da er jeg egentlig jævlig glad i analsex og synes vaginalsex er ubehagelig da?

Skrevet

Jeg tok min første GU da jeg var 18, i forbindelse med p-pillestart.

Forøvrig, GU er noe drit! Og urettferdig, gutta skulle vært tvunget til å undersøke snoppen hvert tredje år de også. :P

Guttas undersøkelse er vel egentlig ikke noe picnic det heller? De må riktignok ikke så ofte som oss men jeg synes det ser svært ubehagelig ut når legen stikker en sånn pinne opp i snoppen... Eller er kanskje ikke det vanlig?

*litt uviten om akkurat dette*

Skrevet

Jeg hadde jo tatt graviditetstest selv før jeg kom dit, og det sa jeg også, men han ville absolutt ha meg opp i stolen. En sur faen var han også. :P

Heldigvis var det på det stedet jeg gikk på skole på den tiden, så jeg slipper nok å se ham igjen ever!

Han der jeg gikk på skole var også en sur faen.

Men det tar kaka med en danske da jeg var 13-14 og kom inn for sinnsyke magesmerter. Han undersøkte meg, og så bare: jeg tror du er gravid.

Jeg: Nei, det er jeg ikke.

Han: Er du nå helt, helt sikker på det?

Jeg: Ja

Han: 100%?

Jeg: Jeg er jomfru, så.. ja, i grunn.

Faktisk var jeg til en annen lege med de samme magesmertene senere, og han sa at det var menssmerter. Jeg sa at jeg ikke hadde fått første mens enda. "Da er den nok på vei" sa han.

Mannfolk ass.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Han der jeg gikk på skole var også en sur faen.

Men det tar kaka med en danske da jeg var 13-14 og kom inn for sinnsyke magesmerter. Han undersøkte meg, og så bare: jeg tror du er gravid.

Jeg: Nei, det er jeg ikke.

Han: Er du nå helt, helt sikker på det?

Jeg: Ja

Han: 100%?

Jeg: Jeg er jomfru, så.. ja, i grunn.

Faktisk var jeg til en annen lege med de samme magesmertene senere, og han sa at det var menssmerter. Jeg sa at jeg ikke hadde fått første mens enda. "Da er den nok på vei" sa han.

Mannfolk ass.

Leger, generelt. Huff.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Guttas undersøkelse er vel egentlig ikke noe picnic det heller? De må riktignok ikke så ofte som oss men jeg synes det ser svært ubehagelig ut når legen stikker en sånn pinne opp i snoppen... Eller er kanskje ikke det vanlig?

*litt uviten om akkurat dette*

Ja, men de får ikke innkalling hvert tredje år slik som oss. Dessuten har vel den prøven blitt mindre ubehagelig for dem i det siste.

Skrevet

Ja, men de får ikke innkalling hvert tredje år slik som oss. Dessuten har vel den prøven blitt mindre ubehagelig for dem i det siste.

Jeg har faktisk ikke fått noe innkalling noen gang jeg. Og man må jo ikke gå selv om man får innkalling da, men det er nok lurest.

Hva er det som sjekkes når gutta får den pinnen i snoppen egentlig? Og hva sjekkes når de skal snu på hodet og hoste?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har faktisk ikke fått noe innkalling noen gang jeg. Og man må jo ikke gå selv om man får innkalling da, men det er nok lurest.

Hva er det som sjekkes når gutta får den pinnen i snoppen egentlig? Og hva sjekkes når de skal snu på hodet og hoste?

Det med pinnen er klamydiaprøve, men jeg tror det går an å ta urinprøve istedet nå.

Skrevet

Det med pinnen er klamydiaprøve, men jeg tror det går an å ta urinprøve istedet nå.

aha :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...