Gå til innhold

Hvordan få TI til å kreve inn barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aleneforsørger og har rimelig stram økonomi.

Eks har ikke betalt bidrag på flere år og etter de nye bidragreglene kom, har jeg mistet rettet til fullt bidragsforskudd.

Hvert år må jeg bekrefte min inntekt overfor trygdekontoret, og i takt med min inntekststigning har jeg mistet mer av det forskuddet.

Eksen har også økt sin inntekt betraktelig, og jeg har søkt om forhøyelse av bidraget.

Det er nå satt til nesten 3000,-.

I tillegg til dette må jeg betale for reisekostnader etter staten km.satser.

Det innebærer faktisk at jeg betaler ham penger for å ha samvær. (Han bor 2,5 mil unna meg).

Jeg går altså i tap.

Jeg har blitt opplyst fra Innkrevingssentralen om at han ikke har betalt ei krone, men at de etter omlegging av sine systemer skulle begynne å trekke ham på lønn.

Dette er nå snart 1 år siden.

De har fått opplyst hans arbeidsgiver og de har hans inntekt.

Finnes det noen måte å påvirke TI til å få fortgang i saken?

Jeg sliter økonomisk og det er snakk om nesten 3000 kr. Det er mye penger for oss.

Gjest heifaderifaderullandei
Skrevet

Ville bare ha ring til NAV igjen og forklart situasjonen. Du burde begynt å få pengene nå.

Ps. Det han tidligere ikke har betalt (hvis du har hatt krav på det), blir som gjeld for han slik at han slipper ikke unna det.

Skrevet

Ville bare ha ring til NAV igjen og forklart situasjonen. Du burde begynt å få pengene nå.

Ps. Det han tidligere ikke har betalt (hvis du har hatt krav på det), blir som gjeld for han slik at han slipper ikke unna det.

Ja, jeg synes også jeg burde få noen penger snart.

Hva er liksom vitsen med å betale trygdekontoret for fastsetting og innkreving, hvis de ikke gjør jobben?

Jeg vet jo at han opparbeider seg gjeld, men det hjelper jo ikke meg.

Og innen de begynner å kreve inn, så har han kanskje sluttet å jobbe igjen, og da er jeg like langt.

Jeg får jo ikke hele beløpet heller, for Staten skal jo også ha en del av kaken,for utlegg de har hatt til meg.

Utrolig frustrerende dette!!

Gjest heifaderifaderullandei
Skrevet

Hva er liksom vitsen med å betale trygdekontoret for fastsetting og innkreving, hvis de ikke gjør jobben?

Og innen de begynner å kreve inn, så har han kanskje sluttet å jobbe igjen, og da er jeg like langt.

Jeg får jo ikke hele beløpet heller, for Staten skal jo også ha en del av kaken,for utlegg de har hatt til meg.

Skjønner deg godt, men bare mas - det eneste som nytter for at de skal få fingeren ut til tider desverre.

Skrevet

Du får ihvertfall penger før staten, utrolig nok. Ellers er de jo flinke til å karre til seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...