Gå til innhold

Det skjedde for mange år siden!(Ønker veldig svar av fagpers.)

Anbefalte innlegg

Vet det nå helt sikkert er alt for sent å oppsøke hjelp hos psykolog, men uannsett får dere høre min historie nå.

Jeg er en 21år gammel jente nå,men det som jeg skal fortelle nå skjedde for omtrent 9år siden.

Familene hadde vært på sommerferie i Oslo og var på vei hjem da det virkelig kunne ha gått galt.

Vi kjørte fra Oslo på kvelden...og etter å ha kjørt vel og lenge begynte vi å bli fryktelig sultene.

Vi stoppet ved en stengt bensinstasjon for å trekke litt frisk luft.

Og i det vi sto der så jeg ett skilt om åpen Fastfood resturante.

Skulle bare gå ett lite stykke ned i veien jeg i det en blå liten bil og ett intenst blikk møtte meg.

Bilen gled sakte opp mot siden på meg jeg ble mere og mere nervøs.

Men i det den skulle til å stoppe helt opp fikk mamma øye på meg, hun ropte xxxxxx pass deg fort deg hit.

Tydligvis hørte "kiddnapperen" dette jeg løp så fort jeg kunne og da jeg snudde meg så jeg bare røykskyen av den blå bilen.

Vel tilbake i bilen fikk jeg nervøst sammenbrudd.

Jeg gikk uheldigvis aldri til psykolog etter dette så det er blitt en del søvnløse netter.

Enda den dag i dag sliter jeg med at jeg ikke tørr å gå alene ute om kvelden.

Er dette en normal reaksjon eller overreagerer jeg?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Er dette en normal reaksjon eller overreagerer jeg?"

Jeg synes spørsmålet blir litt feil.

Svaret mitt må bli omtrent slik:

Noen vil reagere slik som deg.

Men jeg tror at denne reaksjonen er sterkere og mer langtrukket enn det de fleste ville fått.

Uansett er dette et problem for deg nå. Heldigvis er det ikke for sent å gjøre noe med det. Jeg er rimelig sikker på at selv en kortere psykologisk behandling vil hjelpe deg ut av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...