Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en vin du kan anbefale for meg som ikke "har lært" å drikke det enda? Altså, vin til nybegynner. Det står (ligger) nå 7 flasker rødvin i hylla, gevinster og gaver :) (Tenker helst rødvin uten mat.)

Skrevet

Rødvin er nå veldig godt til mat da...

Men hva med en bløt spanjol? En Rioja reserva eller gran reserva? Eller en australsk sak?

Eller en Amarone, som flyfly alltid sier :)

Skrevet

Kan være greit å starte med en rosevin da, faktisk.

Skrevet

Jaja, jeg traff da riktig land, i det minste...

Og distrikt ;)

Skrevet

To av tre :-)

Er isgalte godt, tror du?

Hæh???

Skrevet

Fisk. Gubben står på kjøkkenet...

Heldige deg! :) Og hva får du i glasset?

Skrevet

Heldige deg! :) Og hva får du i glasset?

En New Zealansk sauvignon blanc :-) Og du da? Cavalchine? :P

Skrevet

En New Zealansk sauvignon blanc :-) Og du da? Cavalchine? :P

Har vondt i huet og holder meg til vann. :P

Men i morra skal nabo'n lage Osso Bocco, og jeg har handla vin :)

Skrevet

Har vondt i huet og holder meg til vann. :P

Men i morra skal nabo'n lage Osso Bocco, og jeg har handla vin :)

Det er krølltoppen i vinklubbens favoritt :)

Og da har du kjøpt?

Skrevet

Jeg liker veldig godt Rosemount estate, shiraz cabernet.

Skrevet

Takk for tips! Nå er de notert! Jeg hadde ingen av dem.

Skrevet

Jeg lærte meg å drikke rødvin ved å drikke portada, en vin fra portugal. Lettdrikkende synes jeg, både med og uten mat. Koster ca 80 kr. Sikkert ikke bra for vinkjennere, men jeg liker den godt ennå.

Skrevet

Jeg lærte meg å drikke rødvin ved å drikke portada, en vin fra portugal. Lettdrikkende synes jeg, både med og uten mat. Koster ca 80 kr. Sikkert ikke bra for vinkjennere, men jeg liker den godt ennå.

Takk, notert :)

Skrevet

J.P. Chenet (fransk) er veldig lett å drikke... Ei venninne som ikke er spesielt glad i rødvin komenterte også det en gang hun smakte den av meg.

Egentlig er jo Faustino I (spansk) fantastisk god. Men den er dyr (170 eller noe sånn). Jeg kjøper den bare i sverige eller på tax free :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...