litt_urolig Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Hei, en dag jeg var stresset på jobben kjente jeg at jeg begynte å få verking i pannen over høyre øye og i en loddrett linje fra midt på øyenbrynet og nedover høyre øye. Smerten var dunkende. Dette økte på litt og litt, og etterhvert bredte smerten seg lengre bakover på høyre hodehalvdel. I løpet av dagen tok jeg paracetamol og også ibux, men dette tok ikke smertene helt. Jeg sov om natten, men våknet av og til og kjente at smerten var der fremdeles. Hadde det slik i ca. 2 dager, og etterpå har jeg fått en nummen følelse i halve hodet der hvor det tidligere gjorde vondt. Føler også at det gynger litt/ blir litt svimmel når jeg bøyer hodet fremover. Jeg har hatt dette en gang før også, da hadde jeg samtidig slik verking bak høyre øye at jeg følte at synet ble litt sløret. Samme nummenhetsfølelse kom i halve hodet den gangen også. Er dette en form for migrene? Og bør jeg gå til legen og få noen medisiner som er litt mer effektive å bruke under anfallene? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Dette kan absolutt være migrene. De fleste har imidlertid kvalme og lysskyhet som ledsager-symptomer. Nummenheten i huden er ikke så typisk, men sees hos noen. Bihulebetennelse sitter ofte også rundt ene øyet og er værre ved fremoverbøy; ofte er man da forkjølet og har puss-dannelse i nesen også. Dersom smerten var SVÆRT kraftig, kan det være "Cluster-hodepine". I hvilken grad man skal utrede/behandle, avhenger av hvor hyppig du har anfall. Hvis det går mange måneder hver gang, og dun- får OK smertelindring med Ibux, er det ikke nødvendig. En måte å finne ut om smertene er migrene, er å registrere flere anfall; noen med og noen uten migrene-medisin. Fastlegen din kan trolig gi deg en såkalt "migrene-dagbok" som hjelp til å stille diagnosen. Dersom anfallene øker på, du er vedvarende svimmel og/eller kvalm, er det grunn til utredning, kanskje også med bilde av hjernen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.