Gå til innhold

CP- 100% pleietrengende!?

Gjest hva gjør man som assistent

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør man som assistent

Har lest litt om CP, og satt meg inn i sykdomsbilde, men lurer på: hvis en person er 100% pleietrengende, men kan gi uttrykk for sine egne behov. Og har BPA 24t i døgnet. Hva vil da mest sannsynlig være assistentens oppgaver under hele denne tiden? Eks ettermiddagsvakten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261828-cp-100-pleietrengende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at det varierer og at du stort sett må gjøre alt av det du gjør hjemme hos deg sjøl om ettermiddagen. Det er ingen som er like og ingen har samme hjelpebehov. Det kan være fra å gå på pub til å vaske rumper.

Du burde ringe vedkommende hvis du har lyst på en jobb og spørre hva de forventer at de skal gjøre.

Gjest hva gjør man som assistent?

Jeg vil tro at det varierer og at du stort sett må gjøre alt av det du gjør hjemme hos deg sjøl om ettermiddagen. Det er ingen som er like og ingen har samme hjelpebehov. Det kan være fra å gå på pub til å vaske rumper.

Du burde ringe vedkommende hvis du har lyst på en jobb og spørre hva de forventer at de skal gjøre.

Har fått jobben, skal møte på mandag, men vet utrolig lite. Og får utrolig lite informasjon fra kommune/vedkommende som ansatte meg. Jeg fikk beskjed om å forholde meg til henne (som ansatte meg). Jeg synes alt dette er rart, for jeg har ikke fått arbeidskontrakt, informasjon om lønn eller annet enn oppmøte dato og om jeg er motivert for å begynne i jobb så fort (en ukes varsel). har ringt 2 ganger, men vedkommende er for opptatt til å møte meg (og "glemte" å ringe meg idag)....

Har fått jobben, skal møte på mandag, men vet utrolig lite. Og får utrolig lite informasjon fra kommune/vedkommende som ansatte meg. Jeg fikk beskjed om å forholde meg til henne (som ansatte meg). Jeg synes alt dette er rart, for jeg har ikke fått arbeidskontrakt, informasjon om lønn eller annet enn oppmøte dato og om jeg er motivert for å begynne i jobb så fort (en ukes varsel). har ringt 2 ganger, men vedkommende er for opptatt til å møte meg (og "glemte" å ringe meg idag)....

Bare møt opp du, så vil hun fortelle deg hva du skal gjøre. Det er jo det som er jobben, å gjøre det brukeren sier du skal gjøre og gjøre det på den måten hun vil. Du kan bli satt til å gjøre hva som helst, jeg har ikke hørt at det er så mange begrensninger på hva BPA skal gjøre.

Gjest hva gjør en assistent?

Bare møt opp du, så vil hun fortelle deg hva du skal gjøre. Det er jo det som er jobben, å gjøre det brukeren sier du skal gjøre og gjøre det på den måten hun vil. Du kan bli satt til å gjøre hva som helst, jeg har ikke hørt at det er så mange begrensninger på hva BPA skal gjøre.

Ok. Jeg skal gå vakten sammen med en annen, og får nok masse informasjon da. Men hadde vært kjekt med litt informasjon før jeg kommer dit. (Jeg trodde det var bruker eller foreldre , brukeren er i tenårene, som ansetter BPA, men her er den hun i kommunen) Og jeg skulle forholde meg til henne!? Er dette forskjellig fra kommune til kommune?

Gjest cp hjelper

En cp rammet som er 100% hjelpetrengende trenger hjelp til det meste, da personen som regel er spastisk og ikke kan bruke hendene sine.

dvs at alt det som det trengs hender til må du hjelpe personen med.

Noen klarer å skrive på pc, noen kan spise selv, men det er du som må ta frem tingene som personen trenger.

Det kan hende du må bruke heis på personen og hjelpe vedkommende på do hvis ikke vedkommende bruker bleier, da må du kanskje skifte bleier.

Vaske kopper,bake,handle, vaske og alt av gjøremål må ganske sikkert du gjøre for personen.

Det er jo forskjell på de med cp også så du får ta deg en tur å snakk med vedkommende, du kan jo si opp hvis du føler du ikke klarer jobben.

Jeg trives veldig godt i jobben min med et cp barn som trenger hjelp til det aller meste selv om det er tøft og tungt.

Vi trener ledd og muskler å jeg er så stolt når barnet mestrer nye ting at tårene ikke er langt unna :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...