Gjest til barnets beste eller? Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article852058.ece En ganske så kontroversiell sak fra USA. Kanskje har det vært en tråd om her fra før. Vil det være bedre for de med så store pleiebehov at de ikke blir store og tunge?. er det til deres eget beste at de også får slippe hormonelle problemer som menstruasjonssmerter? Hva tenker dere? 0 Siter
Gemini Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Diskusjonen har vært oppe en gang her før allerede. Men jeg mener at man ikke kan generalisere for multifunksjonshemmede som sådan. Mange multifunksjonshemmede er på et langt høyere mentalt aldersnivå enn ca 3 mnd, som er tilfelle i den aktuelle saken. Er man mentalt på en høyere alder, og kan tenke mer enn hva en 3 mnd. baby kan, så vil man kanskje føle en slik behandling som en krenkelse på en del måter. Så jeg vil absolutt ikke tro det er en behandling som bør være aktuell i noen større skala, bare unntaksvis. 0 Siter
Gjest til barnets beste eller? Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Diskusjonen har vært oppe en gang her før allerede. Men jeg mener at man ikke kan generalisere for multifunksjonshemmede som sådan. Mange multifunksjonshemmede er på et langt høyere mentalt aldersnivå enn ca 3 mnd, som er tilfelle i den aktuelle saken. Er man mentalt på en høyere alder, og kan tenke mer enn hva en 3 mnd. baby kan, så vil man kanskje føle en slik behandling som en krenkelse på en del måter. Så jeg vil absolutt ikke tro det er en behandling som bør være aktuell i noen større skala, bare unntaksvis. Vet du hva tråden het, så jeg kan søke på den? 0 Siter
Gemini Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Vet du hva tråden het, så jeg kan søke på den? Husket ikke hva tråden het, men søkte litt, så her: http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F2703.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3460268&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3460518 *hjelpsom* 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 I akkurat den saken der, tror jeg det var riktig. Og jeg tror også det kan være riktig i andres tilfeller også. Men det er jo veldig kontroversielt da... 0 Siter
Gjest til barnets beste eller? Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 I akkurat den saken der, tror jeg det var riktig. Og jeg tror også det kan være riktig i andres tilfeller også. Men det er jo veldig kontroversielt da... ja det er kontroversielt. jeg har to venninner som er spesialpedagoger. En av dem mente at det var forsvarlig og faktisk til personens beste.Når de blir store og tunge er det en stor belastning for pleierne å skulle stelle dem. Personen selv går kanskje også glipp av en del ting, da den ikke har nok personer til å løfte. en annen venninnne mente at det var helt forkastelig. Og at puperteten er en tid hvor mye kan skje med barnet. At det skjer en slags intellektuell "spurt" som kan være positiv for barnet. Så hva mener jeg selv?: jeg tenker også at å stoppe veksten kan være bra med hensyn til barnets pleiebehov. At det blir lettere for dem når de kan holde seg små og lette. Men å fjerne brystene og eggstokker synes jeg er forkastelig. De blir eldre de også, samme hvor redusert de er i utgangspunktet. Om menstruasjonssmerter er et problem kan de faktisk få p-sprøyte eller et annet middel. 0 Siter
Gemini Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 ja det er kontroversielt. jeg har to venninner som er spesialpedagoger. En av dem mente at det var forsvarlig og faktisk til personens beste.Når de blir store og tunge er det en stor belastning for pleierne å skulle stelle dem. Personen selv går kanskje også glipp av en del ting, da den ikke har nok personer til å løfte. en annen venninnne mente at det var helt forkastelig. Og at puperteten er en tid hvor mye kan skje med barnet. At det skjer en slags intellektuell "spurt" som kan være positiv for barnet. Så hva mener jeg selv?: jeg tenker også at å stoppe veksten kan være bra med hensyn til barnets pleiebehov. At det blir lettere for dem når de kan holde seg små og lette. Men å fjerne brystene og eggstokker synes jeg er forkastelig. De blir eldre de også, samme hvor redusert de er i utgangspunktet. Om menstruasjonssmerter er et problem kan de faktisk få p-sprøyte eller et annet middel. Når det gjelder løft, så behøver jo ikke det være noe tema. Det er jo ganske så vanlig å ha mobile løfteheiser, slik at pleiere/pårørende ikke trenger å slite seg ut med løfting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.