Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser du på at Yssen valgte å offentliggjøre sin oppsigelse i VG?

Var det et modig oppgjør med en av norges mektigste ledere, eller var det et karrieremessig skudd i leggen?

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nellie

9

• flisa

8

• Sør

6

• gripp

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Modig, men ugunstig karrieremessig. Man legger seg ikke ustraffet ut med landets mektigste. Det er naivt å tro at man som enkeltperson kan beseire LO-sjefen.

En eventuell seier krever svært mektige allierte i media, og sånn makt har ikke Yssen.

70% av norske journalister er AP eller SV-velgere. De er ikke interessert i å ryste grunnvollene til de korporative maktsystemene.

Derfor vil de holde på et par dager til for å bevare snev av yrkesmessig integritet, og deretter blir det taust i media. Og Yssen er ferdig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke et skudd i leggen!

Yssen kommer godt ut og valla negativt.

Valla er steinhard, men tror at Yssen er like hard.

Taper: Valla, hun burde sagt i fra med en gang...

Skrevet

Tiden vil vise om det var lurt eller ei.. Hun har i hvertfall fått publisitet, og Valla har fått noen riper i lakken.

Jeg har ikke så sansen for Valla, men en ting vet jeg: Det trengs to personer for å lage konflikt. Men Valla ødelegger enda mer for seg selv ved å opptre så steilt og prøver å framstå som fullstendig feilfri. Det er nesten skummelt å se på dama. Jeg er glad jeg ikke jobber sammen med henne!

Skrevet

Tiden vil vise om det var lurt eller ei.. Hun har i hvertfall fått publisitet, og Valla har fått noen riper i lakken.

Jeg har ikke så sansen for Valla, men en ting vet jeg: Det trengs to personer for å lage konflikt. Men Valla ødelegger enda mer for seg selv ved å opptre så steilt og prøver å framstå som fullstendig feilfri. Det er nesten skummelt å se på dama. Jeg er glad jeg ikke jobber sammen med henne!

Det stemmer ikke at det alltid tar to mennesker for å skape konflikt. Det er en myte. I beste fall kan man si at "det tar to parter for å LØSE en konflikt".

Dessuten, i arbeidstaker-arbeidsgiverforhold er det i seg selv en ulikevekt i makt - det er ikke to likeverdige parter. Den med mest makt (sjefen) har dermed langt mere ansvar enn den underordnede.

Skrevet

Ikke et skudd i leggen!

Yssen kommer godt ut og valla negativt.

Valla er steinhard, men tror at Yssen er like hard.

Taper: Valla, hun burde sagt i fra med en gang...

Jeg tviler litt på det med at Yssen kommer godt ut...

Jeg ville nok vært meget betenkt med å ansette en person som trakk en personalsak frem i media på den måten.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tviler litt på det med at Yssen kommer godt ut...

Jeg ville nok vært meget betenkt med å ansette en person som trakk en personalsak frem i media på den måten.

Det ville vi alle, og vi ville brukt alle tricks for å komme i ledelsen....

Poenget er: at ingen vet!

Skrevet

Det stemmer ikke at det alltid tar to mennesker for å skape konflikt. Det er en myte. I beste fall kan man si at "det tar to parter for å LØSE en konflikt".

Dessuten, i arbeidstaker-arbeidsgiverforhold er det i seg selv en ulikevekt i makt - det er ikke to likeverdige parter. Den med mest makt (sjefen) har dermed langt mere ansvar enn den underordnede.

"Dessuten, i arbeidstaker-arbeidsgiverforhold er det i seg selv en ulikevekt i makt - det er ikke to likeverdige parter. Den med mest makt (sjefen) har dermed langt mere ansvar enn den underordnede."

Det er jeg enig i! Og nettopp derfor syns jeg Valla kommer dårlig ut, fordi hun står så steilt på sitt. Det hadde lønt seg for henne å vise litt selvransakelse og ydmykhet. Men akkurat det ligger nok ikke naturlig for henne.

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg synes det er modig å stå frem med dette. Hun vet jo aldri på forhånd hvordan Valla velger å bruke sine kort.

Men hvorvidt dette påvirker Yssens karriere, kommer jo an på hvordan hun har fungert i tidligere jobber. Hvis hun da har fått gode referanser og ikke hatt en tilsvarende konflikt tidligere, tror jeg det skal være mulig å få en ny jobb i politikken.

Hun bør nok i såfall holde en lav profil lenge før det blir aktuelt med en ny jobb.

Skrevet

Tja, er det sant er det modig, hvis det bare er bullshit er det tåpelig.

Det ordentlige svaret får vi aldri vite.

Skrevet

Dette er modig gjort! Jeg har selv gjort noe lignende sammen med noen kollegaer. Og det hjelper å si ifra. Syns ikke sjefer skal få lov å brese seg slik på den måten.

Skrevet

Dette er modig gjort! Jeg har selv gjort noe lignende sammen med noen kollegaer. Og det hjelper å si ifra. Syns ikke sjefer skal få lov å brese seg slik på den måten.

Men er det så sikkert at Yssens vireklighet er virkeligheten ?

Jeg har og fronta en ubehagelig sak på jobben, Men jeg hadde rett :)

Skrevet

Jeg vil si hun er modig.

Valla er nok psykopat og psykopater klarer som kjent ikke å se egne feil....

Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om tilfellet Valla/Yssen, men når det gjelder mobbing generelt, og mobbing på arbeidsplassen generelt, stemmer det slett ikke alltid at det skal to mennesker til for å skape en konflikt.

En slik tankegang er med på å undergrave mobbeofres troverdighet, og det er synd.

Og som sagt: Jeg snakker ikke nødvendigvis om akkurat denne saken, sånn for ordens skyld. ;o)

Skrevet

Jeg vil si hun er modig.

Hmm... Nei, det tror jeg ikke Valla er i det hele tatt.

Liker dårlig slike karakteristikker av sterke personligheter.

Skrevet

Jeg vil si hun er modig.

Oi. Det var litt av en diagnose du setter her... Hva baserer du det på?

Skrevet

Nei, saken er opplevd fra to sider, og følelser kan ikke diskuteres, så hele virkeligheten får vi nok aldri.

Skrevet

Det var visst mye bråk rundt hennes lederstil i den forrige jobben også. Dessuten har man visst dokumentasjoner på "overgrep" hun har begått i nåværende jobb (kjefting og nedrakking på bl.a. Yssen med mange tilhørere tilstede). Vi kan ikke vite om alt er sant, men at det er _noe_ i det Yssen sier, tror jeg nok...

Skrevet

Nei, saken er opplevd fra to sider, og følelser kan ikke diskuteres, så hele virkeligheten får vi nok aldri.

Joda, følelser kan (og bør) diskuteres. Men måles objektivt, det kan de ikke. :o)

Skrevet

Oi. Det var litt av en diagnose du setter her... Hva baserer du det på?

Jeg skjønner at jeg tråkker i baret her, men _dersom_ Yssen har rett i sine karakteristikker, minner Valla mistenkelig mye om en psykopat jeg kjenner til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...