Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm... Nei, det tror jeg ikke Valla er i det hele tatt.

Liker dårlig slike karakteristikker av sterke personligheter.

Det er mulig du har rett. Hun minner meg bare veldig om en psykopat jeg kjenner til.... Å skjelle folk ut med mange tilhørere rundt seg, synes jeg er et overgrep. Dette skal, iflg. Yssen og flere andre, ha skjedd..

En sak har alltid to sider, så jeg var nok litt bastant her..men føler Yssen har rett i endel av det hun sier...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nellie

9

• flisa

8

• Sør

6

• gripp

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner at jeg tråkker i baret her, men _dersom_ Yssen har rett i sine karakteristikker, minner Valla mistenkelig mye om en psykopat jeg kjenner til...

Ja, du tråkker i baret!

Skrevet

Jeg skjønner at jeg tråkker i baret her, men _dersom_ Yssen har rett i sine karakteristikker, minner Valla mistenkelig mye om en psykopat jeg kjenner til...

Ok, det er jo greit. Jeg reagerer bare veldig på denne dagligdagse bruken av ordet psykopat. De av oss som har levd sammen med noen med antisosial personlighetsforstyrrelse vet hva det innebærer og da er slike anklager mot en person (offentlig eller ikke) temmelig alvorlige.

Skrevet

Det er modig gjort - og riktig. Det er neppe enkelt å nå fram med sånt i selveste LO.

Nå melder jeg meg ut av LO og inn i YS.

Skrevet

Det er mulig du har rett. Hun minner meg bare veldig om en psykopat jeg kjenner til.... Å skjelle folk ut med mange tilhørere rundt seg, synes jeg er et overgrep. Dette skal, iflg. Yssen og flere andre, ha skjedd..

En sak har alltid to sider, så jeg var nok litt bastant her..men føler Yssen har rett i endel av det hun sier...

Ingen røyk uten ild!

Jeg tror også at Yssen har rett i mye av det hun sier, og iallefall har hun rett i hvordan hun selv har opplevd det.

Valla har også retten på sin side når det gjelder å svare på tiltale i pressen, det var ikke hun som startet den offentlige skittentøyvasken.

At hun er en tøff leder er likefullt ikke det samme som en psykisk diagnose.

Skrevet

Nå spørs det nok om du ikke blir slettet togli, webbis vil ha seg frabedt bruk av diagnoser, jmfr Webbisforum. :-)

Skrevet

"Å skjelle folk ut med mange tilhørere rundt seg, synes jeg er et overgrep."

Det synes jeg er å vanne ut overgrep-definisjonen og dermed kaste barnet ut med badevannet.

Å skjelle ut folk foran tilhørere er dårlig folkeskikk, ydmykende og uakseptabel lederstil. Men et overgrep er det ikke.

Skrevet

Om det var modig eller tåpelig... hvem vet. Det er i alle fall sikkert at folk i høyt profilerte stillinger har gode muligheter til å bruke mediene når noe går galt. Og kanskje er det helt rimelig at de skal ha den muligheten.

Det jeg bet meg merke i var at Valla voktet seg vel for å si noe om hva "jeg" mener eller hva "jeg" har gjort eller er ansvarlig for. Derimot var hele intervjuet hos Skavlan gjennomsyret av "vi", hva "vi" har gjort og hva "vi" har tenkt.

Hva ligger bak denne utstrakte bruken av "vi"? Take a guess...

Skrevet

Ja, du tråkker i baret!

Åkkei da...

*lusker ut av dol med halen mellom beina*

Skrevet

Ok, det er jo greit. Jeg reagerer bare veldig på denne dagligdagse bruken av ordet psykopat. De av oss som har levd sammen med noen med antisosial personlighetsforstyrrelse vet hva det innebærer og da er slike anklager mot en person (offentlig eller ikke) temmelig alvorlige.

Det forstår jeg. Dette er et diskusjonsforum og jeg hadde ikke nevnt ordet psykopat dersom jeg ikke visste hva det innebar. Kjenner en slik... (har diagnosen)

Skjønner forøvrig at jeg gikk litt for langt Sorry :-)

Skrevet

jeg også. Og tatt i betraktning av at hun føler seg mobbet og alt sånn.Så burde arbeidsgiver være såpass proff at de ikke skriver et åpent brev med svært nedsettende ord om yssens person. Burde holde seg for god for det.

Skrevet

Ingen røyk uten ild!

Jeg tror også at Yssen har rett i mye av det hun sier, og iallefall har hun rett i hvordan hun selv har opplevd det.

Valla har også retten på sin side når det gjelder å svare på tiltale i pressen, det var ikke hun som startet den offentlige skittentøyvasken.

At hun er en tøff leder er likefullt ikke det samme som en psykisk diagnose.

Men dersom det Yssen sier er sant, synes jeg det er graverende oppførsel fra en leder.

Skrevet

Nå spørs det nok om du ikke blir slettet togli, webbis vil ha seg frabedt bruk av diagnoser, jmfr Webbisforum. :-)

*ber på sine knær om at webbis tilgir*

;-)

Skrevet

Helt klart modig. Jeg tror nok hun gikk inn i det vel vitende om at Valla vinner til slutt. Hun har i alle fall sørget for at Valla har alles øyne på seg heretter, så kanskje hun vant likevel.

Yssen klarer seg nok. Hun er ingen hvemsomhelst.

Skrevet

Åkkei da...

*lusker ut av dol med halen mellom beina*

Ingen grunn til å luske ut noen steder fra, det er kun en diskusjon, intet personlig. :)

Skrevet

"Å skjelle folk ut med mange tilhørere rundt seg, synes jeg er et overgrep."

Det synes jeg er å vanne ut overgrep-definisjonen og dermed kaste barnet ut med badevannet.

Å skjelle ut folk foran tilhørere er dårlig folkeskikk, ydmykende og uakseptabel lederstil. Men et overgrep er det ikke.

Samme begrep kan ha ulike nyanser. Jeg ville nok følt det som et overgrep å bli behandlet slik... Det betyr ikke at det ikke finnes andre typer overgrep som er mye verre..

Skrevet

Om det var modig eller tåpelig... hvem vet. Det er i alle fall sikkert at folk i høyt profilerte stillinger har gode muligheter til å bruke mediene når noe går galt. Og kanskje er det helt rimelig at de skal ha den muligheten.

Det jeg bet meg merke i var at Valla voktet seg vel for å si noe om hva "jeg" mener eller hva "jeg" har gjort eller er ansvarlig for. Derimot var hele intervjuet hos Skavlan gjennomsyret av "vi", hva "vi" har gjort og hva "vi" har tenkt.

Hva ligger bak denne utstrakte bruken av "vi"? Take a guess...

Jeg la også merke til det. Jeg tror jeg hørte et eller to jeg, ellers var det vi. Vi i LO.

Skrevet

Men dersom det Yssen sier er sant, synes jeg det er graverende oppførsel fra en leder.

Samtidig så er det også veldig uprofft av Yssen og redusere en rekke medarbeidere og kolleger til nikkedukker.

Mange aspekter i denne saken.

Skrevet

Samme begrep kan ha ulike nyanser. Jeg ville nok følt det som et overgrep å bli behandlet slik... Det betyr ikke at det ikke finnes andre typer overgrep som er mye verre..

Hva med overtramp? :o)

Skrevet

Det forstår jeg. Dette er et diskusjonsforum og jeg hadde ikke nevnt ordet psykopat dersom jeg ikke visste hva det innebar. Kjenner en slik... (har diagnosen)

Skjønner forøvrig at jeg gikk litt for langt Sorry :-)

Skjønner at det slettes ikke var vondt ment og vi kan alle være litt bastante nå og da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...