Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det slettes ikke var vondt ment og vi kan alle være litt bastante nå og da :)

Thank's. Jeg skal skjerpe meg ;-)

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nellie

9

• flisa

8

• Sør

6

• gripp

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men er det så sikkert at Yssens vireklighet er virkeligheten ?

Jeg har og fronta en ubehagelig sak på jobben, Men jeg hadde rett :)

"Men er det så sikkert at Yssens vireklighet er virkeligheten ?"

Hvem kan si at en arbeidstakers _oppfattelse_ av et arbeidsforhold er feil? Det er uansett sånn vedkommende ser sin egen situasjon, og i en sånn sak finnes det ikke noen fasit ut fra hvordan andre kanskje ser det hele.

Skrevet

Ingen grunn til å luske ut noen steder fra, det er kun en diskusjon, intet personlig. :)

*lusker beskjemmet tilbake*

;-)

Skrevet

Helt klart modig. Jeg tror nok hun gikk inn i det vel vitende om at Valla vinner til slutt. Hun har i alle fall sørget for at Valla har alles øyne på seg heretter, så kanskje hun vant likevel.

Yssen klarer seg nok. Hun er ingen hvemsomhelst.

Jeg tror ikke Valla vinner til slutt. Jeg tror LO mister mange medlemmer på dette og jeg tror nok også at Valla kommer til å knekke under presset. Valla trenger å kunne støtte seg på folka sine, Blir hun konfrontert, knekker hun. Det er ikke for ingenting at hun ikke har villet være med på noe som helst innen tv den siste uka. Hun makter ikke presset.

Jeg tror Yssen har vunnet og jeg syns det er bra. Vi trenger ledere som ser sine medarbeidere, som kommuniserer og som ikke minst klarer å se seg selv. Enten Yssen har helt, delvis eller ikke rett, tror jeg det var på tide at noen tok tak i LO-systemet og satte fingeren på noe som kan ha vært galt i årevis.

Min far døde i 1984 - jeg husker han snakket om LO og "pampene" lenge før han måtte forlate livet. Jeg husker han framstilte dem som folk som ikke lyttet til "grasrota" allerede den gang. Min far var høyt oppe i Jern og Metall. Så, kanskje det har vært sånn i flere tiår... På tide med en endring?

Skrevet

jeg også. Og tatt i betraktning av at hun føler seg mobbet og alt sånn.Så burde arbeidsgiver være såpass proff at de ikke skriver et åpent brev med svært nedsettende ord om yssens person. Burde holde seg for god for det.

Samtidig følte vel Valla at hun hadde rett til å gå ut i media med dette, siden Yssen gjorde det samme først.... Men Valla hadde tjent på litt ydmykhet. Det er bastantheten hennes (at hun tilsynelatende ikke ser egne feil) som får det til å skurre for meg...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det stemmer ikke at det alltid tar to mennesker for å skape konflikt. Det er en myte. I beste fall kan man si at "det tar to parter for å LØSE en konflikt".

Dessuten, i arbeidstaker-arbeidsgiverforhold er det i seg selv en ulikevekt i makt - det er ikke to likeverdige parter. Den med mest makt (sjefen) har dermed langt mere ansvar enn den underordnede.

"Dessuten, i arbeidstaker-arbeidsgiverforhold er det i seg selv en ulikevekt i makt - det er ikke to likeverdige parter. Den med mest makt (sjefen) har dermed langt mere ansvar enn den underordnede."

Nemlig! Det fikk du med essensen!

Skrevet

Samtidig så er det også veldig uprofft av Yssen og redusere en rekke medarbeidere og kolleger til nikkedukker.

Mange aspekter i denne saken.

Men Yssen gikk ikke ut med navn. Jeg tenker at endel av hennes tildigere kolleger også er glade for at saken blir belyst. Om det er sant at Valla er slik, vil jo dette kanskje kunne hjelpe dem til å få et bedre arbeidsmiljø?

Skrevet

"Men er det så sikkert at Yssens vireklighet er virkeligheten ?"

Hvem kan si at en arbeidstakers _oppfattelse_ av et arbeidsforhold er feil? Det er uansett sånn vedkommende ser sin egen situasjon, og i en sånn sak finnes det ikke noen fasit ut fra hvordan andre kanskje ser det hele.

Noen ganger er det slik at bare foreldrene til ola ser at han er den eneste som går i takt i militærtroppen.

En følelse er alltid ekte, men den trenger ikke være 'sann'.

Noen ting er enten sanne eller usanne, selv om de for enkeltindivider oppleves anderledes.

Gjest Persille
Skrevet

Til dels tåpelig, mulig noe modig.

NOE har foregått, det er det ikke tvil om - men hva som er rett og galt i denne saken er vanskelig å si.

Hva vil Yssen oppnå med å ta dette i media? Hun har selv valgt å si opp sin stilling, og for meg tyder det på hevn. Jeg ville vært betenkt med å ansette henne etter en slik runde - uansett årsak.

Valla burde IKKE forsvart seg i media, hun burde forholdt seg passiv og sagt at dette anser vi som en personalsak, og den behandles deretter. Og etterpå besvart alt med "ingen kommentar". Da hadde hun fremstått som mer profesjonell enn nå, nå er hun litt på hevn-greia hun også.

Jeg tipper feil på begge sider av bordet her, er ikke tilhenger av noen av dem, så har ingen personlig favoritt om man kan kalle det det...

Uansett, jeg synes ikke dette har noe i media å gjøre - om det ikke er for å oppnå noe spesielt.

Hadde Yssen fortsatt vært i LO, og blitt presset til oppsigelse f.eks, så hadde saken vært en annen.

Skrevet

Syns først det var litt "kjerring" og at hun burde ha gått tjenestevei, og omså tatt det i retten. Men det aner meg at via tjenestevei kunne hun fort ha blitt presset inn i en avtale som hun ikke ønsket. Ved å si opp selv fordi hun ikke orker mer, frasier hun seg også muligheten til å få tatt et oppgjør som sannsynligvis dreier seg om langt mer enn denne saken. Vel - det oppgjøret får hun på sitt vis nå. Men selv om det er dristig gjort av henne, så syns jeg dette først og fremst er en trist internsak for LO. Og er enig med Persille i fhd til Vallas medietaktikk.

Skrevet

Jeg tror ikke Valla vinner til slutt. Jeg tror LO mister mange medlemmer på dette og jeg tror nok også at Valla kommer til å knekke under presset. Valla trenger å kunne støtte seg på folka sine, Blir hun konfrontert, knekker hun. Det er ikke for ingenting at hun ikke har villet være med på noe som helst innen tv den siste uka. Hun makter ikke presset.

Jeg tror Yssen har vunnet og jeg syns det er bra. Vi trenger ledere som ser sine medarbeidere, som kommuniserer og som ikke minst klarer å se seg selv. Enten Yssen har helt, delvis eller ikke rett, tror jeg det var på tide at noen tok tak i LO-systemet og satte fingeren på noe som kan ha vært galt i årevis.

Min far døde i 1984 - jeg husker han snakket om LO og "pampene" lenge før han måtte forlate livet. Jeg husker han framstilte dem som folk som ikke lyttet til "grasrota" allerede den gang. Min far var høyt oppe i Jern og Metall. Så, kanskje det har vært sånn i flere tiår... På tide med en endring?

Jeg håper du har rett:-)

Skrevet

Jeg skjønner at jeg tråkker i baret her, men _dersom_ Yssen har rett i sine karakteristikker, minner Valla mistenkelig mye om en psykopat jeg kjenner til...

Samme her - jeg sa også i fra - han fikk sparken :D

Skrevet

Skjønner at det slettes ikke var vondt ment og vi kan alle være litt bastante nå og da :)

Men det må da være lov å gjette om en sånn som Valla.

Husker den gang hun ble konfrontert om sin bakgrunn som kommunist og PolPot etc. - da så hun bare iskaldt på reporteren - og sa; "nå skal jeg spise lunsj!"

å du verden - GID.

Skrevet

Hmm... Nei, det tror jeg ikke Valla er i det hele tatt.

Liker dårlig slike karakteristikker av sterke personligheter.

Om Valla skriker til sine ansatte - slik Yssen sier, ydmyker dem på enerom etc. etc. etc. - så er det vel ikke så langt fra en psykopats oppførsel.

Skrevet

Samtidig følte vel Valla at hun hadde rett til å gå ut i media med dette, siden Yssen gjorde det samme først.... Men Valla hadde tjent på litt ydmykhet. Det er bastantheten hennes (at hun tilsynelatende ikke ser egne feil) som får det til å skurre for meg...

OG det er meget spesielt i en slik organisasjon også -hvor man NETTOPP jobber for å fjerne denslags problemer for medlemmene sine.

Skrevet

"Å skjelle folk ut med mange tilhørere rundt seg, synes jeg er et overgrep."

Det synes jeg er å vanne ut overgrep-definisjonen og dermed kaste barnet ut med badevannet.

Å skjelle ut folk foran tilhørere er dårlig folkeskikk, ydmykende og uakseptabel lederstil. Men et overgrep er det ikke.

jo - det er et overgrep - jeg har sett selv hvor stygt det kan være. Gang på gang - ydmykelser - på enerom og i plenum. Folk knakk sammen, ble sykemeldt - en voksen mann satt som en unge og grein. KLart det er et overgrep.

Skrevet

Hva med overtramp? :o)

Når folk blir behandlet så de blir sykemeldte - er det ikke bare et overtramp.

Skrevet

Dette er modig gjort! Jeg har selv gjort noe lignende sammen med noen kollegaer. Og det hjelper å si ifra. Syns ikke sjefer skal få lov å brese seg slik på den måten.

Samme her - man angrer aldri på at en sånn leder får fyken.

Skrevet

Det var ihvertfall langt bortenfor tåpelig av Valla å stille opp på Skavlan i går, og uttale seg der... Isj, for et usympatisk vesen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...