Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden vil vise om det var lurt eller ei.. Hun har i hvertfall fått publisitet, og Valla har fått noen riper i lakken.

Jeg har ikke så sansen for Valla, men en ting vet jeg: Det trengs to personer for å lage konflikt. Men Valla ødelegger enda mer for seg selv ved å opptre så steilt og prøver å framstå som fullstendig feilfri. Det er nesten skummelt å se på dama. Jeg er glad jeg ikke jobber sammen med henne!

Nei - det trengs ikke alltid 2 for å SKAPE en konflikt - det kan en herskesyk leder klare utmerket selv - det har jeg selv sett - og det er stygt å se på.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nellie

9

• flisa

8

• Sør

6

• gripp

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om Valla skriker til sine ansatte - slik Yssen sier, ydmyker dem på enerom etc. etc. etc. - så er det vel ikke så langt fra en psykopats oppførsel.

Husk at det er påstander fra en sint medarbeider. Jeg har opplevd mange nok arbeidskonflikter til å vite at når ansatte får sjefen i vrangstrupen, så vrenger de ofte bildet litt ekstra.

Absolutt alt sjefen sier, blir da tolket i verste mening, og mang en leder har vel urettmessig blitt kalt psykopat av en frustrert ansatt.

Skrevet

Jeg vil si hun er modig.

Valla er nok psykopat og psykopater klarer som kjent ikke å se egne feil....

Mullah Høybråten har også et ufølsomt fiskeaktig preg. Det er ingenting som tyder på at alle forstyrrede også er dumme. Den evt manglende empatien er uhyre vanskelig å skjule, selv om de er intelligente.

Skrevet

Mullah Høybråten har også et ufølsomt fiskeaktig preg. Det er ingenting som tyder på at alle forstyrrede også er dumme. Den evt manglende empatien er uhyre vanskelig å skjule, selv om de er intelligente.

Slik som din totalt manglende empati for store deler av verdens befolkning?

Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om tilfellet Valla/Yssen, men når det gjelder mobbing generelt, og mobbing på arbeidsplassen generelt, stemmer det slett ikke alltid at det skal to mennesker til for å skape en konflikt.

En slik tankegang er med på å undergrave mobbeofres troverdighet, og det er synd.

Og som sagt: Jeg snakker ikke nødvendigvis om akkurat denne saken, sånn for ordens skyld. ;o)

Nei, det er sikkert sant det! Jeg tenkte jo på denne saken mens jeg skrev det jeg skrev. De to framstår som ganske like personligheter på et vis - uten at jeg kan begrunne det med noe annet enn mitt subjektive og overfladiske inntrykk.

Skrevet

Nei - det trengs ikke alltid 2 for å SKAPE en konflikt - det kan en herskesyk leder klare utmerket selv - det har jeg selv sett - og det er stygt å se på.

Sikkert sant det du sier.

Skrevet

Om det var modig eller tåpelig... hvem vet. Det er i alle fall sikkert at folk i høyt profilerte stillinger har gode muligheter til å bruke mediene når noe går galt. Og kanskje er det helt rimelig at de skal ha den muligheten.

Det jeg bet meg merke i var at Valla voktet seg vel for å si noe om hva "jeg" mener eller hva "jeg" har gjort eller er ansvarlig for. Derimot var hele intervjuet hos Skavlan gjennomsyret av "vi", hva "vi" har gjort og hva "vi" har tenkt.

Hva ligger bak denne utstrakte bruken av "vi"? Take a guess...

Ja, den utstrakte bruken av "vi" stusset jeg også over. Syns ikke hun gjorde noen god figur på Skavlan. Motargumentene hennes bærer preg av skittkasting.

Skrevet

Problemet med psykopater er jo at de rett og slett ikke _ser_ at de selv har denne diagnosen. De _ser_ ikke sin ufølsomhet og mangel på empati (iallefall ikke den psykopaten jeg kjenner..)

(uten å mene noe som helst om Høybråten, bare så det er sagt;-))

Skrevet

Samme her - jeg sa også i fra - han fikk sparken :D

Godt!

Skrevet

OG det er meget spesielt i en slik organisasjon også -hvor man NETTOPP jobber for å fjerne denslags problemer for medlemmene sine.

Jepp. Skummelt!

Skrevet

Problemet med psykopater er jo at de rett og slett ikke _ser_ at de selv har denne diagnosen. De _ser_ ikke sin ufølsomhet og mangel på empati (iallefall ikke den psykopaten jeg kjenner..)

(uten å mene noe som helst om Høybråten, bare så det er sagt;-))

Han VET at homser er avskum. De andre forstår det bare ikke. Men en dag vil de forstå.

Han er en av de som forakter ulikheter. Det er et lavere instinkt som skal beskytte oss mot å inkludere "defekte individer". Hos mange er dette instinktet ikke under kontroll.

Hos andre er ikke kjønnsdriften under kontroll, så det er mange lavere instinkter som kan komme for nær overflaten og skape sosiale problemer.

Skrevet

Han VET at homser er avskum. De andre forstår det bare ikke. Men en dag vil de forstå.

Han er en av de som forakter ulikheter. Det er et lavere instinkt som skal beskytte oss mot å inkludere "defekte individer". Hos mange er dette instinktet ikke under kontroll.

Hos andre er ikke kjønnsdriften under kontroll, så det er mange lavere instinkter som kan komme for nær overflaten og skape sosiale problemer.

Hvis du bytter ut "muslimer" med "homofile" er likhetene faktisk veldig store mellom dere.

Skrevet

Sånne ideer er til å få noia av. Enig med deg i det!

Noen har også slike ideer om muslimer.... ;-)

Skrevet

Hvis du bytter ut "muslimer" med "homofile" er likhetene faktisk veldig store mellom dere.

Uups, så ikke at du allerede hadde tenkt omtrent det samme som meg ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Modig, men ugunstig karrieremessig. Man legger seg ikke ustraffet ut med landets mektigste. Det er naivt å tro at man som enkeltperson kan beseire LO-sjefen.

En eventuell seier krever svært mektige allierte i media, og sånn makt har ikke Yssen.

70% av norske journalister er AP eller SV-velgere. De er ikke interessert i å ryste grunnvollene til de korporative maktsystemene.

Derfor vil de holde på et par dager til for å bevare snev av yrkesmessig integritet, og deretter blir det taust i media. Og Yssen er ferdig.

Min far var medlem i arbeiderbevegelsen i hele sitt liv, men da Valla kom til makten i LO, så han mørkt på bevegelsen. Han fikk rett!

Yssen og Valla er dog et merkelig par. LO trenger en tøff leder, men er det Valla? Jeg tror nok at Yssen kommer seg på bena igjen etter litt tid.

Valla har ikke oppført seg helt korrekt i denne saken. det burde være svært viktig for henne å ta ansatte på alvor!

Skrevet

Sånne ideer er til å få noia av. Enig med deg i det!

Noen har også slike ideer om muslimer.... ;-)

Muslimer velger selv å være muslimer, og leve ut sin forakt for ulikheter. Det er mennesker som trenger legitimasjon for sine primitive behov.

F eks homofili for dem er skremmende og forstyrrende, de løser problemet enkelt ved å hate. Mens andre løser problemet ved å sette seg inn i hva det vil si. Det enkleste er hat, da trenger de ikke sette seg inn i noe.

Skrevet

Muslimer velger selv å være muslimer, og leve ut sin forakt for ulikheter. Det er mennesker som trenger legitimasjon for sine primitive behov.

F eks homofili for dem er skremmende og forstyrrende, de løser problemet enkelt ved å hate. Mens andre løser problemet ved å sette seg inn i hva det vil si. Det enkleste er hat, da trenger de ikke sette seg inn i noe.

Du dikter opp lignende "problemer" med muslimer, og løser problemet ved å hate.

Det begynner å bli ganske mange her som påpeker det for deg.

Skrevet

Uups, så ikke at du allerede hadde tenkt omtrent det samme som meg ;-)

Hei,

Bare fint at flere påpeker det for ham. Hatske, fundamentalistiske meninger er de samme, uavhengig av hvem de kommer fra.

Skrevet

"Muslimer velger selv å være muslimer,"

Muslimer blir født muslimer, akkurat som de fleste kristne blir født kristne.

Slutt med dette hatet ditt!

Skrevet

Min far var medlem i arbeiderbevegelsen i hele sitt liv, men da Valla kom til makten i LO, så han mørkt på bevegelsen. Han fikk rett!

Yssen og Valla er dog et merkelig par. LO trenger en tøff leder, men er det Valla? Jeg tror nok at Yssen kommer seg på bena igjen etter litt tid.

Valla har ikke oppført seg helt korrekt i denne saken. det burde være svært viktig for henne å ta ansatte på alvor!

Yssen må antas å være et erfarent organisasjonsmenneske.

Hvis hun har gjort dette uten å sørge for ryggdekning, vil det overraske meg. Hennes mulighet ligger i at hun har alliert seg med noen (tidligere medarbeidere hos Valla, media etc) som kan kjøre saken videre.

Normalt når VG (og andre) kjører slike saker, har de 10-15 journalister på jobben, og har en drøss med oppfølgere i dagene fremover.

Men vil VG? Jeg tviler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...