Gå til innhold

stole på ultralyd??

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra ultralyd???

Jeg var på ultralyd for noen dager siden, 18 uker på vei, jordmor mente det blir en gutt, men jeg sitter med en følelse av at det er en jente. ( litt pga tegn som kinesisk kalender, hår som vokser seint på bena, barnet ligger på høyre side, hjerte lyd på 150-160 )

forrige graviditet sa de flere ganger at det ble en jente, jeg hadde da følelse av at det ble en gutt, og jammen ble det ikke en gutt.

Hvor sikker kan jeg være på at det er rett denne gang???

Spiller ingen rolle om det er gutt eller jente, men det ble jo litt feil forrige gang, da jeg kun hadde kjole med meg på sykehuset å ta barnet hjem i, og mannen min måtte i rask fart få tak i noen gutteklær.

fint å være forberedt denne gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261864-stole-p%C3%A5-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kinesiske kalenderen hadde jeg iallefall ikke stolt på! I følge den er mine tre døtre gutter ;-)

Hjertelyden kan ha noe å si, men ikke før helt på slutten av svangerskapet (sa iallefall en av mine jordmødre).

Noen har visstnok en sterk magefølelse for hva de får, så du kan kanskje stole på den?

Selv mangla jeg totalt denne magefølelsen ;-)

Som regel er det riktig når dei først seier noko. Men det er ingen garanti for det, du er ikkje den første som har fått noko anna enn det du blei forespeila etter ultralyden.

Du kan gjerne stole på deg sjølv, men vi mødre tar også feil ganske ofte ;-)

I bunn og grunn veit ein ingenting før ein har babyen i det fri.

Eg var innstilt på eit bestemt kjønn pga eit spesielt 'symptom' i dette svangerskapet, jordmor (3 ulike) har sett det same på fleire UL, så eg reknar vel med at det blir dette det blir. Men eg har no ikkje gått amok med kjønnsspesifikke innkjøp likevel, og har med klede til begge eventualitetar, sånn for sikkerhets skuld. Som sagt, ein kan aldri vite 100% sikkert før ein har ungen der, same kva ein har sett eller ikkje sett på ultralyden.

Den kinesiske kalenderen hadde jeg iallefall ikke stolt på! I følge den er mine tre døtre gutter ;-)

Hjertelyden kan ha noe å si, men ikke før helt på slutten av svangerskapet (sa iallefall en av mine jordmødre).

Noen har visstnok en sterk magefølelse for hva de får, så du kan kanskje stole på den?

Selv mangla jeg totalt denne magefølelsen ;-)

Jeg har en "svigermor" (jeg er ikke gift ennå, men) som er helt bombesikker på at det er ei lita jente i magen min, fordi en ring snurra en bestemt vei over håndleddet mitt, eller noe sånt. Jeg er ... mjaaaa, skeptisk:P

Min erfaring er at magefølelsen var feil begge ganger jeg var gravid. Hjertelyden var feil, førstemann er gutt og nr 2 er jente, de hadde "motsatt" av hva hjertelyden "skulle være" for gutt og jente. På ul stemte det med hva jordmor sa.Jeg hadde forøvrig guttemage med begge.. :o) Men det er jo mange som har fått opplyst feil på ul, og det er jo alltid en usikkerhet omkring det. Mener jeg har hørt at det er sikrere når jordmor sier at det er gutt. Men du får jo vite det til slutt, om det er riktig denne gangen. ;o)

Annonse

Jeg har en "svigermor" (jeg er ikke gift ennå, men) som er helt bombesikker på at det er ei lita jente i magen min, fordi en ring snurra en bestemt vei over håndleddet mitt, eller noe sånt. Jeg er ... mjaaaa, skeptisk:P

Hehe, den har også jeg prøvd!

Stemte to av gangene, men ikke den tredje ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...