Gå til innhold

Nybygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å kjøpe en leilighet som ennå ikke er bygget, for så å selge den rett før den er ferdig? Bare for å tjene penger.

Skrevet

Jepp. Men du må betale skatt. Mange gjør ikke det.

Skrevet

Jepp. Men du må betale skatt. Mange gjør ikke det.

Hvordan da,mener du?

Jeg har nemlig hørt at det vil komme en lov som forbyr slike spekulasjoner i boligmarkedet.

Skrevet

Hvordan da,mener du?

Jeg har nemlig hørt at det vil komme en lov som forbyr slike spekulasjoner i boligmarkedet.

Fortjenesten skal skattes av, men de oppgir det ikke.

Jeg er ikke for slike lover. De rammer mange andre. Ikke alle kan beholde leiligheten f eks i et halvt år.

Gjest nabo`n måtte det
Skrevet

Hvordan da,mener du?

Du må eie boligen/leiligheten i fem år før du slipper å skatte av det du tjener på salget.

Skrevet

Tror du må skatte av det du tjener på salget om du ikke har bodd der selv _så så_ lenge. 1 år? 2 år?

Men lovlig, helt sikkert.

Skrevet

For å slippe å betale skatt av fortjenesten ved salget må du ha bodd i huset i 1 år.

Skrevet

Du må eie boligen/leiligheten i fem år før du slipper å skatte av det du tjener på salget.

*Rister på hodet* Neida, 1 år må du ha bodd i boligen, fritidsbolig må du ha eid i 5 år.

Gjest Persille
Skrevet

Neida - ett år er det.

Skrevet

For å slippe å betale skatt av fortjenesten ved salget må du ha bodd i huset i 1 år.

Hvor mye (%?) må man skatte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...