Gå til innhold

P-piller uten å være i fast forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest stinemor86

Hei!

Jeg lurer på litt på hvordan det er å begynne på p-piller uten å være i et fast forhold? Om man ikke anbefales det, man tilfører jo kroppen ekstra hormoner osv? Jeg har ingen plager som gjør det nødvendig å begynne, men tenker på at det hadde kanskje vært greit å gått på det, så slipper jeg å stresse med det når jeg får kjæreste. Man må vel også vente en stund fra man har begynt til pillene virker?

Fortsetter under...

I den første fase med ny kjæreste skal man også tenke på å beskytte seg mot kjønnsykdommer - så da kan det uansett være greit med kondom til begge får testet seg:-)

Det tar ikke lang tid å bli "sikker" på p-piller, så det kan vente til du får deg fast kjæreste.

Synes jeg da:-)

Gjest Pontiac

Ingen fare med å begynne.

Men jeg er enig med deg at det er "best" å tilføre kroppen minst mulig av ting og tang.

Derfor så hadde jeg ventet med prevensjon hadde jeg vært i din situasjon. P.pillene skal tas på mens første dag og er sikre når mens er ferdig så lang "ventetid" er det ikke.

Og uansett så er det slettes ikke dumt å bruke kondom den første tiden med ny kjæreste. Dette i forhold til sykdommer.

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å tilføre kroppen sånne ting, men nå bruker jeg Yasmine og har ikke oppdaget noen bivirkninger enda.

Jeg har ikke kjæreste, men veldig greit å bruke de til å utsette mensen. Eller hvis man plutselig får tilbud om sex ;p

Gjest Pontiac

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168695572' post='3474315]

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å tilføre kroppen sånne ting, men nå bruker jeg Yasmine og har ikke oppdaget noen bivirkninger enda.

Jeg har ikke kjæreste, men veldig greit å bruke de til å utsette mensen. Eller hvis man plutselig får tilbud om sex ;p

Ved "tilbud om sex" hadde jeg nok heller klamret meg til et kondom enn p.piller jeg da ;)

Men om en har rotete syklus så kan det være skikkelig bra å til enhver tid vite når mens er ventet og i noen tilfeller ved behov forskyve/hoppe over den, det er jeg enig i.

Ved "tilbud om sex" hadde jeg nok heller klamret meg til et kondom enn p.piller jeg da ;)

Men om en har rotete syklus så kan det være skikkelig bra å til enhver tid vite når mens er ventet og i noen tilfeller ved behov forskyve/hoppe over den, det er jeg enig i.

Jau.. ;)

Jeg synes det er stress med mesen, så greit å hoppe over:)

Annonse

Men hvis begge er helt sikre på at de er friske, så ser jeg ingen grunn til å bruke kondom ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...